Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
Rubbers kan je los verkrijgen maar moeten erop geperst worden, hele nieuwe draagarm kost niets en dan heb je ook nieuwe fusee'sDuFF wrote:maar is dat dan niet los nieuw te verkrijgen, of zit dat vast op de draagarm normaal?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
poeh!
en weer een AX minder..
zondagmorgen half9 is de GT carb afgehaald door forumlid ax_crosser
het koste nog wat moeite, door de verlaging kon hij de trailer niet op, waar we met een harde klap achterkwamen toen hij met de uitlaat tegen de bodem kwam..
uiteindelijk de rijplaten op moeten krikken om m erop te krijgen!
verder staat de Allure nog steeds met zn pootjes omhoog, de uitlaat loopt nu hopelijk nergens meer op aan met dank aan Grietje en de lieftallige moker van Bas_S
wel bleek het lastiger als verwacht om de remslang r.a. te vervangen, vooral omdat na nader onderzoek bleek dat op deze Type3 een 106 slang was toegepast
hopelijk komt morgen me nieuwe slang binnen en dan kan ik of morgen o of overmorgen die slang monteren en de remleidingen weer terugmonteren..
en dan, vind ik het tijd voor Apk!
en weer een AX minder..
zondagmorgen half9 is de GT carb afgehaald door forumlid ax_crosser
het koste nog wat moeite, door de verlaging kon hij de trailer niet op, waar we met een harde klap achterkwamen toen hij met de uitlaat tegen de bodem kwam..
uiteindelijk de rijplaten op moeten krikken om m erop te krijgen!
verder staat de Allure nog steeds met zn pootjes omhoog, de uitlaat loopt nu hopelijk nergens meer op aan met dank aan Grietje en de lieftallige moker van Bas_S
wel bleek het lastiger als verwacht om de remslang r.a. te vervangen, vooral omdat na nader onderzoek bleek dat op deze Type3 een 106 slang was toegepast

hopelijk komt morgen me nieuwe slang binnen en dan kan ik of morgen o of overmorgen die slang monteren en de remleidingen weer terugmonteren..
en dan, vind ik het tijd voor Apk!

zo, eindelij kweer es echt kunnen sleutelen aan de AX ipv de GSA..
ik wilde gister mn remleidingen al maken, maar toen bleek mn nippelmaaksetje niet compleet.. vervolgens kwam ik er een paar uur later bij het opruimen achter dat dat klopte, ik had om die reden nog een set gekocht
vanavond dus mn remleidingen alsnog gemaakt, evenals het pas maken vd bumper voor de uitlaat en het vullen vd versnellingsbak met olie..
beetje slechte foto, maar in het wit kan je wel aardig zien hoe slecht het remslangetje was...

gedeeltelijk nieuw koper, nieuwe remslang, beugeltjes opnieuw gespoten en alle nippeltjes boutjes/moertjes vervangen.

uitlaat die maar niet pas te maken blijft voor de bumper..

omdat de beugels op de uitlaat niet op de goede plek zitten komt deze dus tegen de bumper aan.. beugels waren al maximaal aangepast, dus dan maar andersom te werk..

owh en bij de GSA is de huidige status als volgt;
1 kant zonder cilinderbussen/kop

niet sluitende kleppen..

GS-deur waarvan het gat nu op maat gezaagd is voor een GSA handvat

cilinderkop in onderdelen

bling!

na het weekend gooi ik de AX bij de garage neer, mogen ze kijken of ze er een APK op kunnen fietsen..
ik wilde gister mn remleidingen al maken, maar toen bleek mn nippelmaaksetje niet compleet.. vervolgens kwam ik er een paar uur later bij het opruimen achter dat dat klopte, ik had om die reden nog een set gekocht

vanavond dus mn remleidingen alsnog gemaakt, evenals het pas maken vd bumper voor de uitlaat en het vullen vd versnellingsbak met olie..

beetje slechte foto, maar in het wit kan je wel aardig zien hoe slecht het remslangetje was...

gedeeltelijk nieuw koper, nieuwe remslang, beugeltjes opnieuw gespoten en alle nippeltjes boutjes/moertjes vervangen.

uitlaat die maar niet pas te maken blijft voor de bumper..

omdat de beugels op de uitlaat niet op de goede plek zitten komt deze dus tegen de bumper aan.. beugels waren al maximaal aangepast, dus dan maar andersom te werk..

owh en bij de GSA is de huidige status als volgt;
1 kant zonder cilinderbussen/kop

niet sluitende kleppen..

GS-deur waarvan het gat nu op maat gezaagd is voor een GSA handvat

cilinderkop in onderdelen

bling!

na het weekend gooi ik de AX bij de garage neer, mogen ze kijken of ze er een APK op kunnen fietsen..

Zeg Marc, wat zijn jullie eigenlijk met die GSA motor aan het doen?
Olielekkages oplossen ofzo?
Als ik Nard moet geloven is het bij zo'n motortje het makkelijkst om gewoon om de zoveel tijd het hele blok te demonteren en er een complete pakkingset in weg te schroeven....
Olielekkages oplossen ofzo?
Als ik Nard moet geloven is het bij zo'n motortje het makkelijkst om gewoon om de zoveel tijd het hele blok te demonteren en er een complete pakkingset in weg te schroeven....

Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
marc heeft een klep versus zuiger match gehad en de klep heeft verloren2Black wrote:Zeg Marc, wat zijn jullie eigenlijk met die GSA motor aan het doen?
Olielekkages oplossen ofzo?
Als ik Nard moet geloven is het bij zo'n motortje het makkelijkst om gewoon om de zoveel tijd het hele blok te demonteren en er een complete pakkingset in weg te schroeven....
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
korte samenvatting;2Black wrote:Zeg Marc, wat zijn jullie eigenlijk met die GSA motor aan het doen?
Olielekkages oplossen ofzo?
Als ik Nard moet geloven is het bij zo'n motortje het makkelijkst om gewoon om de zoveel tijd het hele blok te demonteren en er een complete pakkingset in weg te schroeven....
plan was om kleppen te stellen en deuren te vervangen..
bij kleppenstellen kwamen we erachter dat de nokkenaskeerringen lek waren en de koelmantel niet mooi, toen de motor eruit genomen om alles te demonteren.. koelmantel laten stralen/coaten, motor van nieuwe onderdelen voorzien, gestart, distributieriem laten verspringen, motor gedeeltelijk gedemonteerd, nu wachten op onderdelen.
Verder waren 2 vd 4 nieuwe deuren blijkbaar GS deuren, die een andere handgreep hebben dan een GSA deur, deze moeten dus aangepast worden

@cindy;
zonder die GSA had ik geen geld om mn ax te bekostigen



Tja... GS deuren op een GSA gaat niet lukken.
Dat wist ik...
Dat wist ik...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Het gaat nu wel lukken, tis pas gemaakt2Black wrote:Tja... GS deuren op een GSA gaat niet lukken.
Dat wist ik...

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).

jajaja mn AX heeft APK

de garage belde eergistermorgen, ze hadden 1 schokkende ontdekking gedaan, n aandrijfashoes moest even bijgekit worden.. mjah, die assen moeten toch echt vervangen worden

gister gelijk ff een langere rit ermee gemaakt, eerst ff over de snelweg naar Middelburg.. en daarna via de polder terug

nog wel wat aanmerkingen zoals dat mn aandrijfassen rammelen, de startmotor beetje raar klinkt en hij af en toe niet lekker start en het storingslampje blijft branden..
verder rijdtie geweldig


owh en gelijk gister nog wat optische dingen gedaan;
-dashboardlampje vd verwarming vervangen
-vloermatjes terug gelegd
-de zonnekleppen (grijs) vervangen voor GTkleppen (zwart)
misschien vd week ff kijken hoe lichtmetaal staat onder de Allure
en als het goed is vanmiddag ff stabilisatorstang en veerpootbrug monteren
-dashboardlampje vd verwarming vervangen
-vloermatjes terug gelegd
-de zonnekleppen (grijs) vervangen voor GTkleppen (zwart)
misschien vd week ff kijken hoe lichtmetaal staat onder de Allure

en als het goed is vanmiddag ff stabilisatorstang en veerpootbrug monteren


ok, dit is vaag...
ik had nog een OMP veerpootbrug liggen, die van de GTI af komt..
maarrr op de Allure past hij niet! de toplagerboutjes zitten echt dichter bij elkaar *de veerpoten dus, waardoor de veerpootbrug niet past..
nu is het een verstelbare, maar helaas zit 1 schroefdraad daarvan zo vast dat ik m niet voldoende ingekort krijg
morgen maar weer es verder..
ik had nog een OMP veerpootbrug liggen, die van de GTI af komt..
maarrr op de Allure past hij niet! de toplagerboutjes zitten echt dichter bij elkaar *de veerpoten dus, waardoor de veerpootbrug niet past..
nu is het een verstelbare, maar helaas zit 1 schroefdraad daarvan zo vast dat ik m niet voldoende ingekort krijg

morgen maar weer es verder..
