SAXO VTS vraagje

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
AnimaL
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
Location: Steenwijk
Contact:

SAXO VTS vraagje

Post by AnimaL »

Hallo

Mijn buurjongen heeft een ontzettend mooie Saxo VTS gekocht maar daar hebben we een vraagje over.
Waarom blijft het gas zo lang hangen?
Zit dit in de ECU of is dat een mechanisch probleem
Het klinkt niet abnormaal maar viel mij meteen op, vergeleken met m'n AX.
Daardoor heb ik het gevoel dat mijn AX sneller accelereert dan de VTS :(

Maar dat kan ook suggestie zijn

AnimaL

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM

Post by Guido_AXGT »

Dat hebben heel veel nieuwe auto's, zit in de ecu om het overschakelen vloeiender te laten gaan.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Mijn Saxo VTS bleef ook altijd wat in de toeren ´hangen', in 't begin vond ik 't wel storend, maar daar was je na 1 of 2 dagen wel aan gewend...
Hoefde bijna geen gas te geven met de Saxo om vooruit te komen, daar waar ik met de AX wel degelijk het pedaaltje moet roeren voordat er iets gebeurd!
Maar dat is appels met peren vergelijken, een 1.6i VTS (100pk) tegen een 1.1i (60pk).
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AnimaL
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
Location: Steenwijk
Contact:

Post by AnimaL »

Mastenhose wrote:Mijn Saxo VTS bleef ook altijd wat in de toeren ´hangen', in 't begin vond ik 't wel storend, maar daar was je na 1 of 2 dagen wel aan gewend...
Hoefde bijna geen gas te geven met de Saxo om vooruit te komen, daar waar ik met de AX wel degelijk het pedaaltje moet roeren voordat er iets gebeurd!
Maar dat is appels met peren vergelijken, een 1.6i VTS (100pk) tegen een 1.1i (60pk).
Hier gaat het om een 1.4, had ik niet gemeld.
Als ik heel eerlijk ben valt het mij een beetje tegen

AnimaL

AnimaL
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
Location: Steenwijk
Contact:

Post by AnimaL »

Guido_AXGT wrote:Dat hebben heel veel nieuwe auto's, zit in de ecu om het overschakelen vloeiender te laten gaan.
Maar ik zou het niet fijn vinden als mijn AX dat zo deed.

Als ik mijn 1.1 intrap in de 2e versn. in een bocht, begint hij meteen te gillen.
Kreeg ik met de VTS op nat wegdek niet voorelkaar, vreemd toch.

AnimaL

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

hahaha, ik zou zeggen duw eens fatsoenlijke banden onder die ax dan. Goede banden laten zich nl niet/nauwelijks horen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Een 1.4i heeft 75pk, ten opzichte van een AX 1.1i dus maar 15pk meer.

Een Saxo 1.4i VTS heeft 0,092pk per kg, een AX 1.1i heeft
Iedere pk van een Saxo 1.4i VTS heeft bijna 11kg te pushen, die verhouding bij een AX 1.1i is dat 0,087, afgerond dus beiden 0,09pk per kg.

Als je ´t zo bekijkt is het niet zo vreemd dat je weinig verschil merkt.
Maargoed, eigenlijk mag je zo niet beredeneren, want er zijn veel meer factoren waar je rekening mee moet houden als je dat wilt berekenen.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply