Tripje naar Madrid

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM

Tripje naar Madrid

Post by Guido_AXGT »

Beste mensen het is zover. Momenteel woon ik in Spanje, maar ik heb mijn zwarte GT inj. nog in NL staan. Hij staat nu bijna 5maanden stil. Maar ik vlieg dus over naar NL om 'm te gaan halen en vervolgens een tripje van 1800km te gaan maken. Hij heeft geloof ik 178.000km op de klok.

Iemand tips hoe ik het zal halen zonder al teveel problemen?
Welke cruisespeed zal ik aanhouden zonder dat het kapot gaat? 120-140-150?

IK heb d'r zin in. Uiteraard ga ik foto's posten :)

Muschu
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: ThuJan15, 2009 4:57:25 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by Muschu »

Wat een gaaf idee om je AX op te halen.
mijn advies luidt, check bij welke snelheid je het minste rare geluiden hoort.
Bij mijn GT is dat zo rond de 130-140. maar als je het op safe wilt spelen zou ik gaan voor een beetje afwisselen met 120 en geregeld even stoppen, olie peilen en de motor even rust gunnen (lees: ook de bestuurder).

Voor vertrek vloeistoffen checken (ook je ruitenwisservloeistof), bandenspanning ook handig en dan zou ie het probleemloos moeten halen.
Mocht je toch stil komen te vallen, dan leert de ervaring dat je het beste in kleine dorpsgarages terecht kan in frankrijk en spanje. Meestal zo weer onderweg.

SUCCES!
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0

demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ik vind het altijd een fijn idee om wat reservebenzine bij me te hebben, die benzinestations in het buitenland zitten vaak akelig ver uit elkaar. Verder gewoon wat hierboven al is gezegd, olie mee, bandjes oppompen, en ik zou er nog een paar tangetjes, dopjes, rol ducktape, tiewraps en wat elektriciteitsdraad in gooien. Kost allemaal haast niks, maar het zal je maar net weer van de vluchtstrook af helpen...
Maar het is een AX dus hij gaat helemaal niet stuk :) :)
Veel plezier!!
Kijk uit, een Cactussssss

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Ik zou je niet druk maken. tis maar 2 dagen tuffen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

pcrodent wrote: Maar het is een AX dus hij gaat helemaal niet stuk :) :)
Veel plezier!!
:lol:

Nee, als hij goed is zou ik me ook niet te veel zorgen maken. Ik heb onlangs in een dagje met de GTI 900km afgelegd en dat ging prima. (Staden =>Ngein => Staden => Antwerpen => Gent =>Wetteren => Staden :P)

Ik persoonlijk zou gewoon checken of de koppakking nog goed is. Alsook de benodigde vloeistofjes verversen/aanvullen zoals; olie, remvloeistof & koelvloeistof

En laat het ons weten als je er bent :P
AX-kopen is verslavend.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

setje slangeklemmen, apk (al hoef je die in het buitenland niet te hebben...lees oncontroleerbaar)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Met mijn huidige AX ben ik in Stockholm geweest en in Nice. Van te voren nooit iets anders gedaan dan de koelvloeistof op niveau brengen en de sleutel omdraaien. Gaat prima.
(Wel even lampen controle en olie peilen, maar dat doen we natuurlijk elke maand ;) )

In Frankrijk trouwens nooit bij de Intermarché gaan tanken. Dat is echt bagger, begon mijn AX spontaan van te bokken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Muschu
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: ThuJan15, 2009 4:57:25 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by Muschu »

Ik meen dat ze bij Citroën redelijk goede vrienden zijn met de jongens van Total? Bij renault hangen ze hun naam aan Elf, ook prima dus.

(Intermarchees stinken trouwens vaak ook nog :))
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0

demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM

Post by Guido_AXGT »

Zo ik ben inmiddels in Madrid na een tripje van 2000km :D
De ax heeft het gehaald. Alleen heb ik nu een lekke radiateur. Ik blijf wel continu kvs erbij gooien maar hij verliest best wel veel. Maar na 19jaar mag die ook weleens vervangen worden.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Vet :D ik zou zeggen foto's ;).

Hoop ooit zelf een keer een dergelijke roadtrip nog te maken. Dus als je nog een logeerruimte over hebt :lol:

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

proficiat :D
Ikzelf hoop toch ooit zelf eens naar het Zuiden van Frankrijk te rijden met de GTI.
AX-kopen is verslavend.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Drake wrote:Vet :D ik zou zeggen foto's ;).

Hoop ooit zelf een keer een dergelijke roadtrip nog te maken. Dus als je nog een logeerruimte over hebt :lol:
hehe ik ben de volgende al aan het plannen. in 2010 hoop ik heel Oost europa aan te doen in een 5 weken durende roadtrip. Of het weer onder het motto van een goed doel gaat moeten we nog bekijken. Voor mij zal dit iig weer in een ax gaan gebeuren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Post Reply