Achter-zij-ruit demonteren

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
erwt
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 48
Joined: SatFeb14, 2004 3:21:19 PM
Location: Groningen
Contact:

Achter-zij-ruit demonteren

Post by erwt »

Bij de achterruit van mn AX zit roest en ik wil dat binnenkort gaan behandelen. Ik wil dan wel de hele ruit er uit halen. De ruiten kunnen niet opengeklapt worden en zitten dus vast erin.

Ik wil zelf wel gaan prutsen om de ruit eruit te halen maar weet iemand zo 1-2-3 hoe dit moet?

BVD

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Je moet de hele klep eraf halen. Maak eerst die zuigertjes los en daarna de twee moertjes aan de bovenkant. van de ruit. Dan kan je de hele klep eraf halen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

volgens mij bedoel je de raampjes bij de achterbank zeg maar? en niet de achteruit? zo lees ik het tenminste :roll:
Image

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

gewoon heel hard duwen en aan de buitenkant heel voorzichtig het lipje uit het rubber wippen... dan aan de buitenkant een vacuumhandvat anders valt ie waarschijnlijk in 133.881 stukjes.... 8)

Je kunt ook op je kont gaan liggen met je hoofd richting dakbekleding en met beide voeten tegelijk duwen...dan druk je m er vrij gemakkelijk uit...maar een 2de persoon is vereist voor een goede afloop...

succes!

Ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

aansluitend vraagje: is het makkelijk ruiten te monteren die open kunnen, bij een ax met achterruiten die eigelijk niet open kunnen? Je moet dan natuurlijk wel de schaniertjes en handeltje overzetten, maar dat is het probleem niet volgens mij...

greetz rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

ik ga het ook nog doen in de toekomst maar dit stelt niet veel voor alleen moet je wel handig zijn met de popnageltang, dat is in ieder geval t beste!

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

ik heb een hekel aan popnagels :evil: boutje en moertje is toch veeel makkelijker ofniet?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Je kan ze zo overzetten, handigste is als je een setje nieuwe propjes haalt bij de citroen, want bij het eruit halen sloop je die dingen, dan is het gewoon een kwestie van de propjes dr in drukken, en het hele handeltje weer met de originele schroeven vast zetten, zo heb ik tenminste mn achterruitjes verwisseld van die met een sloop GT

Post Reply