Verschillende remonderdelen AX GT

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Verschillende remonderdelen AX GT

Post by WYD »

Ik moet 2 nieuwe remcilinders hebben voor de GT. Nou kijk ik op www.autopartsonline.nl en die geeft 2 mogelijkheden, namelijk met ingebouwde remkrachtverdeler en zonder
Ook op de servicesite van Citroën wordt ik niet veel wijzer.
Moet ik nu de exemplaren met remkrachtverdeler hebben en zijn de exemplaren zonder remkrachtverdeler voor de AX'en met ABS?

Ook de remklauw kom ik niet helemaal uit.
Er staan 3 exemplaren 1 zonder merkaanduiding en 1 met de naam "ATE" met remschijfdikte 8mm en diameter 45,0.
En 1 van het merk Bendix/Bosch met remschijfdikte 10mm en diameter 48,0. De diameter is van de remzuiger ofzo?
Ik denk zelf dat ik de laatste nodig heb, want remschijven geeft hij maar 1 optie namelijk 247mm diameter en 10mm dik.


Vraag het maar just to be sure. Beetje vervelend als ik onderdelen weer terug moet sturen.
To finish first, you'll first have to finish!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Remcilinders zijn er inderdaad met en zonder ingebouwde remkrachtverdeler.
De gene zonder heeft op de achteras aan de kan van de uitlaat een 'kastje' op de as waar alle leidingen in gaan, deze verdeeld de druk en dan hoef je dus niet ingebouwde te hebben

Terwijl bij de andere gaan de leidingen direct naar je remcilinder.
Gewoon even kijken dus, dan weet je het 200% zeker. Kastje zit op de draagarm aan de uitlaatkant, overduidelijk!

Die andere kan ik je helaas niet vertellen maar miss is de 1 merk en de ander namaak?


Edit:
Heb je een type 1 of type 2 GT? Weet het zo niet meer.
Als je type 1 hebt heb je waarschijnlijk geen 247 remmerij maar 258, en die word inderdaad in veel databases niet vermeld ;)
Bij type 2 (na '91) is het wel gewoon 247.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

Hij is van '92 met KDY motor 75pk/55kw Orga 5546.

Auto staat niet echt in de buurt, dus even kijken kost me gauw 2 uur. :wink:
To finish first, you'll first have to finish!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Volgens service Citroën heb je dan geen remdrukverdeler en moet je met ingebouwd hebben....

Athans, er staat, sinds 5278, en die heeft geen apart remdrukverdeler....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

Oke, dat bevestigt mijn vermoeden.
Ga ik het hele zooitje maar bestellen.

Kan de topic over de AX binnenkort geupdate worden.. 8)
To finish first, you'll first have to finish!

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

ik denk dat je de 45 nodig hebt voor achter :P.

Nee even serieus. sommige axén zijn met grotere trommels geleverd. daar heb je dus ook andere remschoenen voor nodig. let hier goed op.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

Op kenteken werd er maar 1 type remschoenen aangeboden, dat kon niet missen dus. Die had ik volgens mij ook al eerder via Citroën gecontroleerd.
De spullen zijn morgen binnen.
To finish first, you'll first have to finish!

Post Reply