problemen met peugeot 309 met zelfde moter als ax
Moderators: denny, vtspower, webmasters
- arjanklepper
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
- Location: Heerhugowaard
problemen met peugeot 309 met zelfde moter als ax
Hey mensen,
Nu mijn ax stuk is heb ik tijdelijk een peugeot 309.
Hier hangt ook een 1.1 blok in hetzelfde als een axje.
Nu heeft dit ding alleen na een week aanschaf wat kuren.
stationair schommelt hij een beetje in toeren soms sneller en dan weer langzamer. Ik kan gewoon wegrijden niets geen probleem. alleen als ik een tijdje gereden heb en een dot gas geef begint hij te stotteren en te bokken.
Nu heb ik al vervangen de oliefilter luchtfilter en benzinefilter.
Maar nog steeds stotterd hij.
Weet iemand een oplossing voor mij?
Ik weet dat het een peugeot is en geen ax maar please help me.
Groeten arjan
Nu mijn ax stuk is heb ik tijdelijk een peugeot 309.
Hier hangt ook een 1.1 blok in hetzelfde als een axje.
Nu heeft dit ding alleen na een week aanschaf wat kuren.
stationair schommelt hij een beetje in toeren soms sneller en dan weer langzamer. Ik kan gewoon wegrijden niets geen probleem. alleen als ik een tijdje gereden heb en een dot gas geef begint hij te stotteren en te bokken.
Nu heb ik al vervangen de oliefilter luchtfilter en benzinefilter.
Maar nog steeds stotterd hij.
Weet iemand een oplossing voor mij?
Ik weet dat het een peugeot is en geen ax maar please help me.
Groeten arjan
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind
Maak je injectie huis schoon, check/vervang vacuum slangen/systeem, controleer de bougies en de kabels en reset de ECU
Owh en controleer je uitlaat en inlaat op valse lucht aanzuiging.
Owh en controleer je uitlaat en inlaat op valse lucht aanzuiging.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
- arjanklepper
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
- Location: Heerhugowaard
Dank je voor de snelle reactie Romy.
Maar de vacuum slangen welke zijn dat dan precies die ik moet checken?
morgen eerst de bougies eruit trekken en de kabels controleren.
er zit een bus injectiehuis cleaner in dus het zou schoner moeten worden en ecu resetten dat moet me ook nog wel lukken.
ik hoorde dat het ook mijn gasklep potentiemeter kan zijn maar heb geen idee waar dat ding zit en hoe ik die vervang mocht die stuk zijn.
dus heb je meer tips en tricks?
groet ar
Maar de vacuum slangen welke zijn dat dan precies die ik moet checken?
morgen eerst de bougies eruit trekken en de kabels controleren.
er zit een bus injectiehuis cleaner in dus het zou schoner moeten worden en ecu resetten dat moet me ook nog wel lukken.
ik hoorde dat het ook mijn gasklep potentiemeter kan zijn maar heb geen idee waar dat ding zit en hoe ik die vervang mocht die stuk zijn.
dus heb je meer tips en tricks?
groet ar
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind
Injectie reiniger doet niet zoveel (mag aannemen dat het een monopoint is)
Er staat een howto op t forum van MBA@NL, hoe je het injectie huis schoonmaakt
Vaccuum slangentjes zijn de slangen van je inlaat naar rembekrachtiger en naar ontstekingsvervroeger
daarnaast gaat er een slangetje richting de ECU. Dunne slangetjes die vaak helemaal uitgedroogd zijn.
doe eerst dat maar eens voordat je dure sensoren gaat vervangen
overigens, als er een sensor stuk is moet ie eigenlijk ook wel een foutmelding geven bij uitlezen, zie how to uitlezen
Er staat een howto op t forum van MBA@NL, hoe je het injectie huis schoonmaakt
Vaccuum slangentjes zijn de slangen van je inlaat naar rembekrachtiger en naar ontstekingsvervroeger
daarnaast gaat er een slangetje richting de ECU. Dunne slangetjes die vaak helemaal uitgedroogd zijn.
doe eerst dat maar eens voordat je dure sensoren gaat vervangen
overigens, als er een sensor stuk is moet ie eigenlijk ook wel een foutmelding geven bij uitlezen, zie how to uitlezen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Als het PRECIES dezelfde 1.1i motor is als in de AX, kan het alleen maar een monopoint zijn met Magneti Marelli G6.11 computer.
Die hebben een losse MAP-sensor (die iets links van het injectiehuis tegen de onderkant van de parafaan is bevestigd. Is een plat ding van ongeveer 4cm dik met een slangetje aan de onderkant en een stekker aan de zijkant), waarvan de vacuümslang naar de achterkant van het injectiehuis gaat. Controleer dat slangetje nauwkeurig op scheurtjes en het stekkertje op die MAP-sensor op roest/oxidatie.
Schuin onder het thermostaathuis (aan de rechter kant van de cilinderkop, loopt vanaf de radiator een dikke slang naartoe) zit een groene sensor.
Da's de temperatuursensor voor de ECU. Controleer de stekker op die sensor op roest/oxidatie en de draden op beschadigingen.
Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk zou het ook nog de lambda-sensor kunnen zijn.
Die hebben een losse MAP-sensor (die iets links van het injectiehuis tegen de onderkant van de parafaan is bevestigd. Is een plat ding van ongeveer 4cm dik met een slangetje aan de onderkant en een stekker aan de zijkant), waarvan de vacuümslang naar de achterkant van het injectiehuis gaat. Controleer dat slangetje nauwkeurig op scheurtjes en het stekkertje op die MAP-sensor op roest/oxidatie.
Schuin onder het thermostaathuis (aan de rechter kant van de cilinderkop, loopt vanaf de radiator een dikke slang naartoe) zit een groene sensor.
Da's de temperatuursensor voor de ECU. Controleer de stekker op die sensor op roest/oxidatie en de draden op beschadigingen.
Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk zou het ook nog de lambda-sensor kunnen zijn.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ik las je PB. En sluit me aan bij bovenstaande. Kijk ook even hoe alle 4 de bougies eruit zien. Aangezien het tijdelijk vervoer is wil je er vast weinig aan investeren.
Vervelende met deze klachten is dat het legio oorzaken kan hebben. Ik heb het probleem nooit lang gehad. Vanzelf weggegaan.
Kan ook nog slechte brandstofpomp of verstopt benzine filter zijn. Slechte ontsteking ook een goeie kans. En die kl*te sensors die kunnen de boel echt helemaal in de war schoppen. Vooral die temperatuur sensors.
Mocht je dingen gaan vervangen. Bougiekabels en bougies die een paar weken gedraaid hebben heb ik liggen. Wel van een Saxo maar de kabels zijn sowieso hetzelfde bougies en bougies volgens mij ook.
Kijk voor de lol ook eens naar de kleur van je koelwater.
Vervelende met deze klachten is dat het legio oorzaken kan hebben. Ik heb het probleem nooit lang gehad. Vanzelf weggegaan.
Kan ook nog slechte brandstofpomp of verstopt benzine filter zijn. Slechte ontsteking ook een goeie kans. En die kl*te sensors die kunnen de boel echt helemaal in de war schoppen. Vooral die temperatuur sensors.
Mocht je dingen gaan vervangen. Bougiekabels en bougies die een paar weken gedraaid hebben heb ik liggen. Wel van een Saxo maar de kabels zijn sowieso hetzelfde bougies en bougies volgens mij ook.
Kijk voor de lol ook eens naar de kleur van je koelwater.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- arjanklepper
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
- Location: Heerhugowaard
noujah tijdelijk.
Ik wil hem, natuurlijk wel goed hebben enzo. wil niet file rijden en dan stotteren elke keer.
ik wil dus best wel wat investeren. maar vanmiddag ga ik meteen kijken naar alles.
anders test ik de kabels van me broers en koop die van jou mocht het dara aan liggen.
Ik wil hem, natuurlijk wel goed hebben enzo. wil niet file rijden en dan stotteren elke keer.
ik wil dus best wel wat investeren. maar vanmiddag ga ik meteen kijken naar alles.
anders test ik de kabels van me broers en koop die van jou mocht het dara aan liggen.
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind
- arjanklepper
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
- Location: Heerhugowaard
Nou vandaag ff gekeken naar bougies en kabels.
nu is het feit dat mijn bougies redelijk af waren maar bovendien vond ik in de dop een gat aan de zijkant.
zou dit mijn probleem kunnen zijn? iets van een lekstroom ofzo?
ik ga ff proberen mijn broertje zover te krijgen dat ik zijn kabels mag lenen. en dan als het opgelost is maar nieuwe kopen.
en hoezo moet ik kijken naar kleur van koelvloeistof??? wat zou je daar aan kunnen zien???? want dan let ik daar morgen ff op.
groet arjan
nu is het feit dat mijn bougies redelijk af waren maar bovendien vond ik in de dop een gat aan de zijkant.
zou dit mijn probleem kunnen zijn? iets van een lekstroom ofzo?
ik ga ff proberen mijn broertje zover te krijgen dat ik zijn kabels mag lenen. en dan als het opgelost is maar nieuwe kopen.
en hoezo moet ik kijken naar kleur van koelvloeistof??? wat zou je daar aan kunnen zien???? want dan let ik daar morgen ff op.
groet arjan
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind
Heb ook al is zo'n blok gezien wat aan het hikken was door een kapotte koppakking. Maar een gat in je bougie kabel is niet goed.
Kabels en bougie's die ik heb liggen zijn een maand oud. Maar ff testen met dat van je broertje zou wel handig zijn.
Kabels en bougie's die ik heb liggen zijn een maand oud. Maar ff testen met dat van je broertje zou wel handig zijn.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- arjanklepper
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
- Location: Heerhugowaard
Hey mark.
Heb er nu nieuwe bougies in zitten en hij rijd weer als een zonnetje.
Ik moet alleen ff uitzoeken of de lengte van de kabels hetzelfde zijn omdat ik denk dat mijn kabels iets langer zijn.
Mochten ze delzelfde lengtes hebben neem ik graag de kabels van je over.
In iedergeval aan iedereen die mij tips heeft gegeven voor het fiksen van mijn blok dank jullie wel.
EN ik ga opzoek naar een axje weer. voor erbij.
zodat ik weer legaal kan posten op jullie forum.
Groet arjan
Heb er nu nieuwe bougies in zitten en hij rijd weer als een zonnetje.
Ik moet alleen ff uitzoeken of de lengte van de kabels hetzelfde zijn omdat ik denk dat mijn kabels iets langer zijn.
Mochten ze delzelfde lengtes hebben neem ik graag de kabels van je over.
In iedergeval aan iedereen die mij tips heeft gegeven voor het fiksen van mijn blok dank jullie wel.
EN ik ga opzoek naar een axje weer. voor erbij.
zodat ik weer legaal kan posten op jullie forum.
Groet arjan
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind