Ombouwen naar Xenon
Moderator: webmasters
Ombouwen naar Xenon
ik ben een beetje op zoek geweest naar topics over xenon.
nu kan het zijn dat ik niet goed gezocht heb of dat het er simpelweg niet is.
ik vroeg me een paar dingen af, ook over verschillende geluiden die je hoort.
allereerst, wat heb je nodig aan ombouwkits en dergelijken?
waar kun je die kits vinden?
kom je ermee door de apk?
is het voor een ieder makkelijk te instaleren?
en eventuele nadelen of problemen zijn natuurlijk ook handig om van op de hoogte te zijn.
ik hoop dat er iemand is die antwoord heeft op mijn vragen kan geven
nu kan het zijn dat ik niet goed gezocht heb of dat het er simpelweg niet is.
ik vroeg me een paar dingen af, ook over verschillende geluiden die je hoort.
allereerst, wat heb je nodig aan ombouwkits en dergelijken?
waar kun je die kits vinden?
kom je ermee door de apk?
is het voor een ieder makkelijk te instaleren?
en eventuele nadelen of problemen zijn natuurlijk ook handig om van op de hoogte te zijn.
ik hoop dat er iemand is die antwoord heeft op mijn vragen kan geven
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
Re: Ombouwen naar Xenon
er zijn meerdere clubleden met xenon,
de ene met merkspul van Pilot,
de ander met een goedkoper setje (zoals ik)
setjes kun je overal wel kopen,
als voorbeeld hier: http://www.hidxenon.nl/
een setje bestaat uit:
doos, handleiding, 2 ballasten, bekabeling, 2 xenongas gevulde lampen.
je plaatst de ballasten op de meest logische plekken, er moet een extra kabeltje stroom naar je accu, en verder is het aansluiten kinderspel, want de stekkertjes kunnen meestal maar op 1 manier in elkaar geklikt worden.
neem er gewoon de tijd voor, en vraag iemand die verstand heeft van elektronica/bedrading om te helpen indien nodig.
en JA je komt er de apk mee door, mits juist gemonteerd, en de glazen van je lampen nog goed zijn.
haal ook regelmatig een vochtige doek of een trekker over je koplampen, om het vuil er af te halen, dit is ten eerste beter voor jou, meer zicht, en ten tweede beter voor de mede weggebruiker die niet gek word van verstrooid xenonlicht.
wat de problemen betreft, de ballasten moeten ook beschermen tegen te veel of te weinig voltage, dat de lampen niet beschadigd raken, bij mij was mijn spanningsregelaar stuk en me accu gekookt, en dat heeft mijn xenon ook niet overleeft, altans de lampen niet, de ballasten wel, na 2 nieuwe lampen aangeschaft te hebben heb ik gewoon weer goeie xenonverlichting.
xenonlampen van bijv. 4000k en 6000k zijn gewoon uit te wisselen.
de ene met merkspul van Pilot,
de ander met een goedkoper setje (zoals ik)
setjes kun je overal wel kopen,
als voorbeeld hier: http://www.hidxenon.nl/
een setje bestaat uit:
doos, handleiding, 2 ballasten, bekabeling, 2 xenongas gevulde lampen.
je plaatst de ballasten op de meest logische plekken, er moet een extra kabeltje stroom naar je accu, en verder is het aansluiten kinderspel, want de stekkertjes kunnen meestal maar op 1 manier in elkaar geklikt worden.
neem er gewoon de tijd voor, en vraag iemand die verstand heeft van elektronica/bedrading om te helpen indien nodig.
en JA je komt er de apk mee door, mits juist gemonteerd, en de glazen van je lampen nog goed zijn.
haal ook regelmatig een vochtige doek of een trekker over je koplampen, om het vuil er af te halen, dit is ten eerste beter voor jou, meer zicht, en ten tweede beter voor de mede weggebruiker die niet gek word van verstrooid xenonlicht.
wat de problemen betreft, de ballasten moeten ook beschermen tegen te veel of te weinig voltage, dat de lampen niet beschadigd raken, bij mij was mijn spanningsregelaar stuk en me accu gekookt, en dat heeft mijn xenon ook niet overleeft, altans de lampen niet, de ballasten wel, na 2 nieuwe lampen aangeschaft te hebben heb ik gewoon weer goeie xenonverlichting.
xenonlampen van bijv. 4000k en 6000k zijn gewoon uit te wisselen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
als ik het geld ervoor bij elkaar kan krijgen misschien leuk om op een volgende meeting te doen? met iemand die over mn schouder meekijkt of ik het wel goed doe
zit nog een beetje in de orientatiefase heb ik het idee.
trouwens het aantal k's staat voor de mate waarin het licht blauw is meen ik? maar hoever moet je daarin gaan?
zit nog een beetje in de orientatiefase heb ik het idee.
trouwens het aantal k's staat voor de mate waarin het licht blauw is meen ik? maar hoever moet je daarin gaan?
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
Ik kwam er iig niet mee door de APK. Maar goed dat is Xenon in morette lampen. En dat werkt gewoon niet. Volgens mij verblind ik iedereen. Krijg echt te vaak groot licht... Zeker nadat ik die leds erbij gezet heb.
En als ik voor mijn auto gaat staan kan de 100% lichtbundel nooit rechtstreeks in de ogen van mijn tegenligger komen.
Morette lampen zijn er iig eigenlijk niet voor geschikt. Maar ziet er wel supergaaf uit.
En als ik voor mijn auto gaat staan kan de 100% lichtbundel nooit rechtstreeks in de ogen van mijn tegenligger komen.
Morette lampen zijn er iig eigenlijk niet voor geschikt. Maar ziet er wel supergaaf uit.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Een auto met Xenon in reflectorkoplampen kan theoretisch eigenlijk ook niet door de APK komen, omdat het lichtbeeld niet juist is af te stellen.
Max. waarde voor gebruik op de openbare weg is 8000K, dit is al best blauw. Het mooiste licht is eigenlijk 6000K.
Het aansluiten van een goed setje is vrij eenvoudig want je gebruikt de standaard stekkers.
Bij een goeie set hoef je niet eens een kabel naar je accu te leggen, want dan worden de balasters aangesloten op de stekker die normaal op je lamp zitten en gaat er vanaf de balasters een nieuwe stekker naar de xenonlamp.
Xenonverlichting heeft overigens een lager Wattage dan halogeen verlichting! Dit houdt in dat de lampen niet warmer zijn, of dat je accu sneller leeg is als je lampen aanstaan.
Een goeie accu en spanningsregelaar is eigenlijk overbodig om te noemen, want die moet je zoiezo hebben. Heb je dat niet, dan kun je zoiezo allerlei elektrische toebehoren slopen.
De kosten van een xenonset zijn tegenwoordig ook goed te doen, want de prijzen zijn behoorlijk gedaald de laatste 2 jaar.
Ik zou zelf voor een Pilot set gaan, mede omdat deze 3 jaar garantie geeft ook op losse onderdelen!
Max. waarde voor gebruik op de openbare weg is 8000K, dit is al best blauw. Het mooiste licht is eigenlijk 6000K.
Het aansluiten van een goed setje is vrij eenvoudig want je gebruikt de standaard stekkers.
Bij een goeie set hoef je niet eens een kabel naar je accu te leggen, want dan worden de balasters aangesloten op de stekker die normaal op je lamp zitten en gaat er vanaf de balasters een nieuwe stekker naar de xenonlamp.
Xenonverlichting heeft overigens een lager Wattage dan halogeen verlichting! Dit houdt in dat de lampen niet warmer zijn, of dat je accu sneller leeg is als je lampen aanstaan.
Een goeie accu en spanningsregelaar is eigenlijk overbodig om te noemen, want die moet je zoiezo hebben. Heb je dat niet, dan kun je zoiezo allerlei elektrische toebehoren slopen.
De kosten van een xenonset zijn tegenwoordig ook goed te doen, want de prijzen zijn behoorlijk gedaald de laatste 2 jaar.
Ik zou zelf voor een Pilot set gaan, mede omdat deze 3 jaar garantie geeft ook op losse onderdelen!
To finish first, you'll first have to finish!
dat is logisch, maar dat zei ik niet., ik zeg dat een xenonset ervoor beveiligd zou moeten zijn dat er niks stuk gaat, maar dit bij mij dus wel gebeurd is.WYD wrote: Een goeie accu en spanningsregelaar is eigenlijk overbodig om te noemen, want die moet je zoiezo hebben. Heb je
Spreken is goud, Ductape is zilver.
mijn ervaring is dat je met koplampen zonder lensen vaak geen goed lichtbeeld krijgt (iedergeval niet goedgenoeg voor de apk)
De golf heeft helaas ook geen lensen, dus haal de xenon voor de apk er ff uit
5000k zou ik niet nemen, laatst een setje 5000k lampen gehaald maar dat is dus echt geel.. dus snel maar weer omgeruild voor 6000k wat echt spierwit is en het meest lijkt op orginele xenon
wat wel weer leuk is 3000k xenon voor je mistlampen bijvoorbeeld.
De golf heeft helaas ook geen lensen, dus haal de xenon voor de apk er ff uit
5000k zou ik niet nemen, laatst een setje 5000k lampen gehaald maar dat is dus echt geel.. dus snel maar weer omgeruild voor 6000k wat echt spierwit is en het meest lijkt op orginele xenon
wat wel weer leuk is 3000k xenon voor je mistlampen bijvoorbeeld.
Daar heb je inderdaad een punt. Met een goed setje met 3 jaar garantie hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Als er al iets kapot gaat, wordt het kosteloos vervangen.DuFF wrote:dat is logisch, maar dat zei ik niet., ik zeg dat een xenonset ervoor beveiligd zou moeten zijn dat er niks stuk gaat, maar dit bij mij dus wel gebeurd is.WYD wrote: Een goeie accu en spanningsregelaar is eigenlijk overbodig om te noemen, want die moet je zoiezo hebben. Heb je
To finish first, you'll first have to finish!
ik moet zeggen die 10000k spreekt me ook wel aan, maar dat is bijna blauw.
dat mag dan wel? word je niet voor aan de kant gezet?
dat mag dan wel? word je niet voor aan de kant gezet?
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
voor de apk er even uit halen dan, maar onze vrienden van de politie weten er misschien ook het een en ander van... maar zouden ze je er voor aan de kant zetten?
heb trouwens ook een natte broek, even met de hogedrukreiniger aan het spelen geweest hehehe
heb trouwens ook een natte broek, even met de hogedrukreiniger aan het spelen geweest hehehe
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
oke, dat is dus een minder goed idee.... en slecht voor 'het AX image'
iemand misschien foto's van zijn of haar xenon verlichting op hun AX?
(en aantal k's vermelden aub?)
xx
iemand misschien foto's van zijn of haar xenon verlichting op hun AX?
(en aantal k's vermelden aub?)
xx
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
http://www.youtube.com/watch?v=KKnvlBh2QuI
Ik geloof dat het 6000K is. Zit momenteel ziek thuis, dus kom niet buiten om het te checken
Ik geloof dat het 6000K is. Zit momenteel ziek thuis, dus kom niet buiten om het te checken
ziet er super uit, post even als je weet welk aantal k's het isBossie wrote:http://www.youtube.com/watch?v=KKnvlBh2QuI
Ik geloof dat het 6000K is. Zit momenteel ziek thuis, dus kom niet buiten om het te checken
mijn pet af!
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
7000K Pilot met led stadslicht.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mijn Volcane heeft Pilot bi-Xenon 4000K in standaard AX-koplamp-units.
Lichtbeeld is geen enkel probleem, omdat de bol waarin de gasontlading plaats vindt, op exact dezelfde plaats zit als bij een gewone halogeenlamp de gloeidraad voor dimlicht zit.
Bij Xenon lampen speelt de kwaliteit van het glas van de koplamp wel een veel grotere rol: oudere units hebben vaak aan de binnenkant een aanslag (vuil, condens, ...), waardoor het lichtbeeld sterk beïnvloed wordt.
M'n dieseltje heeft conventioneel Xenon 4000K (dus met halogeen grootlicht).
Daarbij is aan het lichtbeeld extreem goed te zien dat er vocht achter het glas zit: het strooilicht is enorm.
Lichtbeeld is geen enkel probleem, omdat de bol waarin de gasontlading plaats vindt, op exact dezelfde plaats zit als bij een gewone halogeenlamp de gloeidraad voor dimlicht zit.
Bij Xenon lampen speelt de kwaliteit van het glas van de koplamp wel een veel grotere rol: oudere units hebben vaak aan de binnenkant een aanslag (vuil, condens, ...), waardoor het lichtbeeld sterk beïnvloed wordt.
M'n dieseltje heeft conventioneel Xenon 4000K (dus met halogeen grootlicht).
Daarbij is aan het lichtbeeld extreem goed te zien dat er vocht achter het glas zit: het strooilicht is enorm.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!