Brommer aangereden

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Brommer aangereden

Post by Job »

:oops:

Pas kwam iemand bij mij een set 13" stalen wielen brengen. Daarvoor had deze persoon nog een krat bier tegoed, die ik vanavond ff langs wilde brengen. Al zoekende naar 't adres reed ik een verkeerde werft op, keren en de weg weer op was m'n gedachte. Helaas, door mijn eigen schuld natuurlijk overzag ik de scooter die links op het fietspad (naar eigen zeggen met 70km) aan kwam scheuren.
Met een vliegende persoon over m'n motorkap als gevolg. Scooter zag er net zo uit als het vliegtuig van Turkish Airlines en mijn auto voelde zich net als de overlevenden met enige verwondingen die eruit kwamen.

Het linker voorscherm is redelijk aan yoghurt, en m'n bumper hangt er wat verloren onder. Zonde natuurlijk, maar ik was allang blij dat die jongen helemaal niks mankeerde.
Nu, enige tijd later, baal ik wel van m'n velg. DIe naafkap krijg ik er denk niet meer op, is ook aan z'n end.

Foto's volgen later wel.

En natuurlijk is het verhaal op zich niet genoeg; de jongen had geen rijbewijs/certificaat omdat deze was ingenomen ivm het rijden onder invloed. Geen politie dus... nouja, ik wil ik ook de rotste niet zijn, morgen hebben we verder contact. Eens luisteren naar z'n voorstel, want ik ga ook niet oneindig vriendelijk lopen doen waarbij het mij alleen méér gaat kosten.

Tot zover mijn verhaal... toch maar ff naar de kroeg denk, ben 'k wel aan toe :)

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Das kl*te ... maar gelukkig zijn er geen ernstige verwondingen.

Sterkte met het herstel en de afhandeling !
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Dat is flink schrikken zeg! Maar voel je ook weer niet té schuldig, zoiets kan iedereen overkomen.

Verder; kijk heel erg uit dat het 'geen politie erbij' jou niet meer geld kost dan nodig. Die scooterbestuurder hoort gewoon te zorgen dat hij een bromfiets mag besturen.
AX GTI '91

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Hee Job,

Das balen man!
Ik had er denk ik toch gewoon politie bijgehaald.
Maargoed, das achteraf.
Miss. weet ik nog wel een linkervoorspatbordje in ´t rood, maar wel zonder gaten voor een skirtsetje. Zal wel ff checken. (als je wilt dan natuurlijk he).

Hopelijk kun je 't goed oplossen met die gozer! Succes!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

kl*te,

maar en rijbewijs ingevorderd en mogelijk een opgevoerde scooter.....
Op een fietspad waar deze mogelijk dus niet hoort.
Het is maar de vraag wie er schade vergoed moet krijgen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Zo, dat zal voor beide wel even flink schrikken zijn geweest.
Gelukkig blijkbaar alleen maar blikschade.

Ik zou zeker juridisch advies inwinnen over wat je rechten en je plichten zijn. Via een eventuele rechtsbijstand, rechtswinkel of gewoon de politie bellen en advies vragen.
Straks wordt het heibel en moet je maar afwachten waar het op afloopt.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Hmmm... 'k denk dat ik er, ondanks zijn verzoek het niet te doen, toch de politie bij had gehaald.
Eigenlijk JUIST omdat 'ie al zonder certificaat rond reed (èn blijkbaar veel te hard, èn ook nog eens op een fietspad)!

[off topic]
Woensdagmorgen nog m'n auto midden op de weg stil gezet, omdat ik van m'n achterligger al 2km lang z'n koplampen niet meer had kunnen zien, zo dicht reed 'ie achter me. :roll:
Ben uitgestapt, naar die gast toe gelopen en z'n deur open getrokken.
ff subtiel gezegd dat 'ie toch echt eens meer afstand moest houden.
Was 'ie nogal door overdonderd. De rest van de weg dat 'ie achter me zat, geen last meer van gehad. :)
(Knul zal iets van 23 geweest zijn ofzo...)
[/off topic]
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

Tja, altijd lastig dit soort dingen... heel veel succes met de afhandeling en natuurlijk je eigen autootje!
Image

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Die knurft heeft nu je auto geraakt en z'n scooter is aan snot. Hopelijk is ie in ieder geval geschrokken, maar NU KRIJGT IE STRAKS Z'N RIJBEWIJS GEWOON WEER TERUG en dan kan ie straks met een auto kleine kindertjes kapot rijden.
Je hebt mijn zegen om die gast erbij te lappen en te zorgen dat ie de komende tijd niet meer legaal de weg op komt. Zonder papieren 70 rijden op een scooter lijkt me voldoende bewijs dat z'n hersenen niet naar behoren functioneren. Je doet hém natuurlijk een plezier door 'm niet aan te geven, en ik kan me best voorstellen dat je degene die net vliegenderwijs over je motorkap kwam niet nog een trap na wilt geven door de politie erbij te halen, maar de rest van Nederland zit straks ook weer met 'm opgescheept...

Sterkte iig met het oplappen van de AX, en hopen dat je er in ieder geval financieel niet slechter uit komt.
Kijk uit, een Cactussssss

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by WYD »

Ik zou zeggen, gewoon hierbij laten en allebei opdraaien voor je eigen schade.
Als je de politie erbij haalt dan naai je die jongen (iets wat ik niet zou willen), maar ook jezelf.
Ondanks dat de jongen niet aan bepaalde verplichting voldeed, wordt hij toch in het gelijk gesteld door de verzekeraar omdat jij bezig was met een bijzondere manouvre en daarbij voorrang dient te verlenen aan al het overige verkeer.
Zelfs als de jongen in het pikkedonker dronken, zonder verlichting op een fiets reed, zal je waarschijnlijk nog je gelijk niet krijgen.

De jongen erbij naaien is iets, wat je zelf ook niet wil overkomen.
Hopelijk is de jongen hier gewoon heel goed van geschrokken en is dit een goeie les geweest zonder dat er echt over slachtoffers te spreken valt.
Mocht hij er niet van geleerd hebben, dan wordt hij later alsnog wel een keer gepakt.
De politie erbij halen, zal waarschijnlijk niet meer helpen om z'n toekomst te veranderen, dan de schrik van deze aanrijding.

Beiden de billen verbrand, beiden op de blaren zitten.
Mocht hij toch schadevergoeding eisen, dan kan de politie natuurlijk ook niet achterwege blijven.
To finish first, you'll first have to finish!

Citrosan
AX Master
AX Master

Post by Citrosan »

Maar....de jongen zijn rijbewijs is ingetrokken en hij rijdt, dat is een misdrijf, dus die jongen is NIET verzekerd, ga dan je geld maar eens halen......

rockfordbreda
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by rockfordbreda »

Dat ie rijdt zonder de papieren die hij nodig heeft is niet goed te praten.
Maar als je van een erf afkomt heeft al het verkeer op de openbareweg voorrang.Dus als de scooterboy zijn papierhandel in orde had was hij niet fout.
ten tweede toen wij nog jong waren :roll: hebben we allemaal onze brommer opgevoerd...dus niet met zu'n alle de moraalridder gaan uithangen want we hebben allemaal dingen gedaan die niet mochten.

tis zonde van je auto maar ben maar blij dat die gozer niets ergs heeft opgelopen want je was gewoon fout geweest,hoe krom het ook kinkt. :roll:

Ps: wat hebben we nu allemaal geleerd :P
Zoals bassie en adriaan al 20 jaar geleden zongen:"kijk links en recht en nog een keer,voor je oversteken moet"
:lol:

mvg:

Martijn
komt ie dan he :P
[Image

Post Reply