Tijmen AX GTI '91

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

denny wrote:een sport dashbord is niet uniek hoor. Ik heb een dash van pcrodent gekocht en dat is gewoon hetzelfde. Alle oude zwarte dashbords zijn hetzelfde. Daarnaast zijn sportonderdelen nog niet zeldzaam als je zoekgebied ook belgie betreft en zeker als je frankrijk erbij betrekt gooien ze je helemaal dood met die rommel :D

Maar mocht je hem in onderdelen weg doen neen dan even contact op. Misschien dat ik wel reserve onderdelen voor mijn sport kan gebruiken.
Ik meen me te herinneren dat het tellerhuis en het stuk dash daar direct omheen afwijkt en alleen te vinden is in de AX Sport en een aantal Plaisirs. Maar goed, dat maakt alleen uit als je een orginaliteitsfetsjist bent.
AX GTI '91

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Vergeet niet dat er verschillende typen sports zijn.

een ph1b heeft een soort GT-dashboard, maar met een open vak aan de rechterkant en een iets afwijkende toerenteller.

een ph1a (zoals denny heeft) heeft een simpel type 1 dashboard, maar met een klein toerentellertje aan de linkerkant.

ph1a: klik voor filmpje
ph1b: klik voor filmpje

het ph1b dashboard is hier zo goed als niet te vinden, in Frankrijk en België vind je er echter genoeg. De tellerbak van de ph1a is hier ook zeldzaam.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

denny wrote:een sport dashbord is niet uniek hoor.
van een phase 1a niet maar van een phase 1b wel degelijk!

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

wie is er trouwens ooit begonnen met fase 1a en 1b ?

hahahaha.

het is gewoon fase 1 en fase 2 als door Citroën zelf zo genoemd.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

een fase 2 heeft een rond dashboard en is pas gebouwd na '91.
1a en 1b komt volgens mij bij mij vandaan, ik ben er ooit mee begonnen gezien Citroën er zelf geen benaming voor heeft.

een fase 1b dashboard is zeker niet uniek, maar in Nederland zo goed als niet te vinden.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Het is alweer even geleden..... dus maar weer eens posten!

Op AX gebied weinig gebeurd, de Sport staat nog elke dag lief naar me te lachen vanuit de tuin naast het huis. De 1.1 staat achter in de straat ennuh.... daar gebeurt eigenlijk weinig mee. Gemiddeld 1 ritje in de maand. (iemand belangstelling?)

De peug maakt op dit moment de kilometers, minimaal 1000 in de week. Vorige week steelies met winterbanden (snowtrac 3) eronder gezet, vooral met het het oog op de komende wintersportvakantie. Hier in Nederand was de ergste kou net over :D

Waar ik de zomervelgen heb gelaten? In een van m'n schuurtjes op vier wielen :roll:
AX GTI '91

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

-Henry- wrote:Waar ik de zomervelgen heb gelaten? In een van m'n schuurtjes op vier wielen :roll:
HAHA, Handig hé die AX'jes :P

Zo staat er hier dus ook een vol waar je precies op de bestuurderstoel kan zitten om hem nog net te kunnen verplaatsen :P

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Wat een AX-activiteit! :D

Direct vanaf het werk even een uitlaat opgepikt bij grietje thuis, gegeten en de leen-uitlaat onder de AX vandaan gehaald. Vervolgens de uitlaat die ik net opgepikt had eronder geklust.

W00t! Heb ik toch even helemaal zelf een uitlaat vervangen :wink:

Romy bedankt voor het lenen van je uitlaat. ik zal 'm morgenavond ff bij je thuis droppen.
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

haha is goed joh, ben allang blij dat er iemand blij mee is :D

en helemaaaal zelf een uitlaat gedaan, goed hoor :D:D:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Net ZWARE pre-vakantiestress!

Kon van beide AX-en de verzekeringspapieren vinden, maar niet van de peug waar we vannacht (straks dus) mee op vakantie gaan. Echt ALLES afgezocht, wel drie keer. Het hele huis op de kop gezet, alles opengetrokken. Net op het moment dat ik het op wilde geven viel m'n oog opeens op een dichte envelop van de verzekeringsmaatschappij. Die lag natuurlijk -vol in het zicht- op mijn bureau. :roll:

Eén voordeel; ik heb tijdens de zoektocht veel dingen weergevonden waarvan ik niet meer wist dat ik ze had. Waaronder AX-onderdelen en het oude kentekenbewijs van de Sport.

Zou ik als ik die inlever samen met de nieuwe weer kentekenplaten zonder 1 mogen voeren?
AX GTI '91

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

En wat denk je zelf? Ik moet eigenlijk op de Clio al versie 2 moeten dragen, maar ben gewoon te lui geweest. Wel regelmatig geflitst, maar geen opmerkingen over gehad ofzo, dus ik geloof niet dat het uberhaupt opvalt :wink:

Al vakantiefoto's trouwens?
Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

ik vermoed dat het niet zal mogen..... :?

Vakantiefoto's zijn er niet echt veel, tenzij je mij head-first in de sneeuw wilt zien liggen. Er staat zelfs geen enkele auto - laat staan een AX - op de foto's, vooral omdat de auto aan het begin van de week in de parkeergarage verdween en er aan het eind van de week bruin van de roet er weer uit kwam.

Owja, na twee weken met een bruine auto te hebben rondgereden net ff lekker de peug gewassen.

Ook nog AX-nieuws?
Ik moet nog een afspraak maken voor een verse APK op de 1.1, daarna gaat ie definitief in de verkoop. Verwacht geen problemen aangezien ie sinds de grote beurt in september amper 1000km heeft gereden.

De Sport... ik ga in elk geval de velgen laten poedercoaten zodra de vijfde 5,5J velg binnen is. Ik wil natuurlijk wel een superstrak reservewiel!
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Vandaag weer serieuze AX-activiteit :wink:

Een poging gedaan mijn achterklep open te krijgen terwijl de accu leeg was en de CV dus niet werkte: FAIL

Oude uitlaatpijp uit AX pakken via achterdeur paste niet: FAIL

AX overstarten en dan de CV gebruiken: SUCCES!

Daarna de busjes uit de oude pijp geslepen (zaten een beetje vast), nu kan ik de uitlaat morgen met de orginele boutjes bevestigen en zorgen dat ie niet meer tegen de stabi-stang komt.
AX GTI '91

AnimaL
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by AnimaL »

Ah, jij komt ook een beetje uit je winterslaap :lol:

Je hebt er redelijk goed weer bij gehad vandaag , wel koud trouwens.

AnimaL

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

AnimaL wrote:Ah, jij komt ook een beetje uit je winterslaap :lol:

Je hebt er redelijk goed weer bij gehad vandaag , wel koud trouwens.

AnimaL
een heel klein beetje uit de winterslaap :roll:

Trouwens ook de accu er maar eens uit getrokken voor een reddingspoging aan de acculader. Was net nog steeds aan het laden, maar verwacht toch dat er voor verkoop nog een nieuwe in komt. Als ik iets verkoop dan zo goed en eerlijk mogelijk.

iemand een idee of je online accu's kunt bestellen? Winparts heeft ze niet geloof ik anders zou het met de nieuwe spiegel (a 18,45 :D )voor de peug mee kunnen.
AX GTI '91

AnimaL
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by AnimaL »

Als het ergens online besteld kan worden, dan zonder vloeistof.
Moet je zelf ff een fles "water" halen.

AnimaL

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

Thijmen, van harte gefeliciteerd met je verjaardag :verjaardag

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Gefeliciteerd met je verjaardag Tijmen!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Gefeliciteerd Tijmen!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

thijmennnnnnn!!! feliciteerd!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply