zit ik al op een record? da's 664 km op 31 liter, niet een klein prutsstukje ofzo
@fenwick: volgens mij hebben de vorige eigenaren de motor altijd netjes onderhouden want het kost nog steeds geen moeite en af en toe trek ik nog best fftjes flink op
laatste tank 1 op 20,3 met de diesel, maar das met een flink stuk planken op de snelweg, en ook veel hard doortrappen op de 80 wegen. Meer dan normaal iig, bij normaal gebruik rij ik wel zuiniger
zit ik al op een record? da's 664 km op 31 liter, niet een klein prutsstukje ofzo
@fenwick: volgens mij hebben de vorige eigenaren de motor altijd netjes onderhouden want het kost nog steeds geen moeite en af en toe trek ik nog best fftjes flink op
zuperzuinig zeg!
Vast wel hoor
Met iedere ax waarmee ik al gereden heb is mijn verbruik telkens wat hoger eigenlijk. Maar dat zal ook wel aan mijn rijstijl liggen denk ik. Daarom niet altijd trappen ofzo, maar een beetje nerveus rijgedrag.
Mijn persoonlijk absoluut record is 6.2/100
Meestal ligt mijn verbruik met de 1.1 rond de 1:8 => deze zomer nog komt er een GT-carb op, iets zegt mij dat hij zuiniger zal zijn want mijn huidig carbje valt eigenlijk niet perfect af te stellen (of er scheelt iets mee) waardoor hij gewoon beter rijdt met volgas...
De 1.0 carb is in zijn leven niet zo zuinig geweest, 1 op 16,5!
Normaal doet ie 1 op 10 En dat alleen maar omdat ik hem mooi gemaakt heb (a)
Ok, ik zal eerlijk zijn, hij loopt ook voor t eerst langere afstanden en ik trek hem een stuk langer door.... carb loopt wat rijk, misschien krijg ik hem zelfs opde fabrieksopgaaf van 1 op 18
Last edited by grietje on WedSep03, 2008 2:25:08 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Nadat ik dinsdag even heen en weer naar Marc ben geweest was het nodig om weer te tanken. Na 421 km kon er 37.73 liter in de tank. Een verbruik van 1 op 11.16. Niet slecht gezien de gemiddelde snelheid (Harderwijk - Wemeldinge kan in 1 uur en 3 kwartier. Niet slecht voor goed 200 km waarbij de snelheid toch enige keren boven de 170 km/u uit kwam)
Bossie wrote:Nadat ik dinsdag even heen en weer naar Marc ben geweest -knip- 1 op 11.16. Niet slecht gezien de gemiddelde snelheid (Harderwijk - Wemeldinge kan in 1 uur en 3 kwartier.)
Dan heb je aardig doorgereden
Zondag deed ik anderhalf uur over Delft - Wemeldinge en ook niet zachtjes gereden. Wel 1:14,8 mee gehaald.
Al een maandje aan de BP Ultimate. Het verbruik blijft rond de 1:15 hangen waar het vorige winter naar de 1:12 zakte met euro 95 van de Shell.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Met mn 1.1i (4bak) doe ik 1/17 gemiddeld, rijd vooral veel korte stukjes door de stad, maar schakel bij 45kmpu al door naar zn 4. Per tank ongeveer 100km snelweg en 500km stad op 35 liter benzine. Als ik een wat langer stukje rijd blaas ik altijd even de uitlaat schoon als de motor warm is door flink veel toeren te maken (1-40kmph 2-80kmph 3-120kmph).