vraag: stationair toerental ongelijkmatig, wat doen?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
vraag: stationair toerental ongelijkmatig, wat doen?
Hallo AX-helden,
Mijn Volcane uit '95 met net 90000km loopt sinds een tijdje een beetje onregelmatig stationair. Meestal iets te veel toeren, soms weer even normaal (?1000 omw./min.).
Ik heb het voorste gedeelte van de luchtinlaat er af gehaald omdat ie dan beter accellereert en zuiniger rijdt, maar denk niet dat dit met het FLUCTUEREN van het stationair toerental te maken heeft.
Kan ik er iets aan doen of moet ik daarvoor naar een garage? (electroniek)
Alvast bedankt,
Titus
Mijn Volcane uit '95 met net 90000km loopt sinds een tijdje een beetje onregelmatig stationair. Meestal iets te veel toeren, soms weer even normaal (?1000 omw./min.).
Ik heb het voorste gedeelte van de luchtinlaat er af gehaald omdat ie dan beter accellereert en zuiniger rijdt, maar denk niet dat dit met het FLUCTUEREN van het stationair toerental te maken heeft.
Kan ik er iets aan doen of moet ik daarvoor naar een garage? (electroniek)
Alvast bedankt,
Titus
Hoeba hoeba!
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
Zo inteligent is jouw computer niet,maak de accupool los en verbind hem
even met de andere pool,zodat de computer leeg is en weer in de basis
afstelling staat en niet meer in een noodprogamma blijft lopen.Mocht hij
het weer gaan doen,dan kan je hem beter laten uitlezen en kijken wat er
fout is.
even met de andere pool,zodat de computer leeg is en weer in de basis
afstelling staat en niet meer in een noodprogamma blijft lopen.Mocht hij
het weer gaan doen,dan kan je hem beter laten uitlezen en kijken wat er
fout is.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen
Tof! Bedankt!
Ik heb een paar ideetjes hier over, misschien leuk om jullie idee?n hierover te horen: Dit is ??n:
Als je vaak begint met optrekken zonder gas, dus stationair-draaiend: Zou dan het stationair toerental door de computer/automatische choke (na een lange inleertijd) omhoog geschroefd kunnen worden omdat het gemiddelde stationaire toerental in zijn ogen te laag is?
Ik heb een paar ideetjes hier over, misschien leuk om jullie idee?n hierover te horen: Dit is ??n:
Als je vaak begint met optrekken zonder gas, dus stationair-draaiend: Zou dan het stationair toerental door de computer/automatische choke (na een lange inleertijd) omhoog geschroefd kunnen worden omdat het gemiddelde stationaire toerental in zijn ogen te laag is?
Hoeba hoeba!
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
Jouw computer heeft geen inleertijd,het is eigenlijk meer een calculator
met een geheugen voor fouten.En als je hem stationair harder zou zetten
regelt de computer hem weer terug,dus dat helpt niet.Aan de achterkant
zitten een aantal kleine slangetjes die nog weleens kapot gaan en daardoor verkeerde informatie geven
met een geheugen voor fouten.En als je hem stationair harder zou zetten
regelt de computer hem weer terug,dus dat helpt niet.Aan de achterkant
zitten een aantal kleine slangetjes die nog weleens kapot gaan en daardoor verkeerde informatie geven
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
Hallo TTF.
Aan de achterkant van het inspuitstuk zit een platic blokje met 2 slangetjes,Het lijkt me de moeite waard om het inspuitstuk even los te
schroeven en dan het platic blokje er even af te schroeven en dat goed
controleren,dus ook de slangetjes (even aan zuigen)als er ergens wat lekt
krijg je valse lucht en dus een te arm mengsel,en zolang de moror nog
niet helemaal op temperatuur is,wordt hij door de temperatuursensor
verrijkt en heb je dus geen last.
Aan de achterkant van het inspuitstuk zit een platic blokje met 2 slangetjes,Het lijkt me de moeite waard om het inspuitstuk even los te
schroeven en dan het platic blokje er even af te schroeven en dat goed
controleren,dus ook de slangetjes (even aan zuigen)als er ergens wat lekt
krijg je valse lucht en dus een te arm mengsel,en zolang de moror nog
niet helemaal op temperatuur is,wordt hij door de temperatuursensor
verrijkt en heb je dus geen last.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
Sander wrote:Meeste axen zitten rond de 1000 stationair. 850 misschien als ze nieuw zijn. Anders echt niet
Hmm die van mij heeft nog een hele tijd zo rond de 900 gelopen, maar op een gegeven moment liep hij niet zo soepel meer op 900, dus dan maar de voet op het gas bij een stoplicht

Je komt niet ver, als je niet dichtbij begint.