LET OP: Eigen vragen stel je in Technisch, Interieur, Exterieur, ICE, Elektrisch
Moderator: webmasters
Simpele Ziel
AX liefhebber
Posts: 499 Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
Location: 040-079-073
Post
by Simpele Ziel » TueJul04, 2006 1:53:53 AM
Hoe zit dat met de gti dan?
90/94/100pk maar alle voorzien van een Kat...
EX-Sofie-BX 1.9 GTI 16v'89
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl
Simpele Ziel
AX liefhebber
Posts: 499 Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
Location: 040-079-073
Post
by Simpele Ziel » TueJul04, 2006 2:07:25 AM
Wel leuk dat ik bij mijn onderdelen boer hier een kat kan bestellen voor de 100pk versie...maar dat ik ook een pijp yonder kat kan krijgen voor de 90pk versie...
EX-Sofie-BX 1.9 GTI 16v'89
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl
TTF
AX weirdo
Posts: 3998 Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)
Post
by TTF » TueJul04, 2006 2:20:29 AM
dan mag je je het plaatje van die 100pk pijp wel eens goed bekijken..
als het goed is, is er van 07/91 tot 05/92 ( kan er een paar maanden naast zitten ) een ax gti geleverd met alleen een middendemper...
en ik kan het weten want hij zit er bij mij onder..
arnie
AX super weirdo
Posts: 4657 Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:
Post
by arnie » TueJul04, 2006 8:22:02 AM
TTF wrote: dan mag je je het plaatje van die 100pk pijp wel eens goed bekijken..
als het goed is, is er van 07/91 tot 05/92 ( kan er een paar maanden naast zitten ) een AX gti geleverd met alleen een middendemper...
en ik kan het weten want hij zit er bij mij onder..
En als jij er nou ook eens een voor mij besteld
Freude am Fahren.
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633 Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Post
by kevin.broke » TueJul04, 2006 8:25:28 AM
TTF wrote: en ik kan het weten want hij zit er bij mij onder..
een complete AX gti met alleen een middendemper?
Simpele Ziel
AX liefhebber
Posts: 499 Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
Location: 040-079-073
Post
by Simpele Ziel » TueJul04, 2006 12:12:37 PM
TTF wrote: dan mag je je het plaatje van die 100pk pijp wel eens goed bekijken..
als het goed is, is er van 07/91 tot 05/92 ( kan er een paar maanden naast zitten ) een AX gti geleverd met alleen een middendemper...
en ik kan het weten want hij zit er bij mij onder..
Klopt, echter kan ik ook de kat ervoor bestellen.
Mja, toch maar eens kijken of ik zo,n katloos pijpje kan bestellen.
Wat is verder dan nog het verschil tussen de 90 en de 94pkversie?
EX-Sofie-BX 1.9 GTI 16v'89
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633 Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Post
by kevin.broke » TueJul04, 2006 1:25:51 PM
gokje: 90 pk is Duits? Daar hadden ze indertijd al strengere eisen aan de uitstoot. Daarom is bv. de 205 Rallye daar altijd een 1.9 monopoint geweest ipv de 1.3. De AX SPORT is nooit geleverd (de 1.9 paste niet denk ik
), en de R5 GT Turbo was daar de R5 GTE (1.7 met multipointinjectie).
WYD
AX liefhebber
Posts: 186 Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum
Post
by WYD » ThuFeb19, 2009 5:58:04 PM
Hoe weet ik of mijn GT een KDX of een KDY motor heeft?
De service site van Citroën geeft ook allebei de opties aan als ik op chassisnummer zoek
De auto is van 1992, dus allebei zijn mogelijk (theoretisch gezien is bij Citroën zoiezo alles mogelijk).
Ik heb geprobeerd net de motorcode onder de motorkap te vinden, maar dat is me niet gelukt.
Bij de XU-motoren weet ik de motorcode wel te vinden.
To finish first, you'll first have to finish!
MNM(tm)
AX super weirdo
Posts: 4921 Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland
Post
by MNM(tm) » ThuFeb19, 2009 8:32:09 PM
Heel simpel: een KDY motor heeft een verdeelkap en een KDX motor heeft DIS-ontsteking.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
WYD
AX liefhebber
Posts: 186 Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum
Post
by WYD » ThuFeb19, 2009 9:10:29 PM
Kijk, dat is nog eens waardevolle informatie!
Heb de auto helaas niet thuis staan, dus moet het met de foto's doen die ik thuis heb.
Neem aan dat ik dus DIS-ontsteking heb en geen verdelerkap?
To finish first, you'll first have to finish!
mcdean
AX liefhebber
Posts: 347 Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo
Post
by mcdean » ThuFeb19, 2009 9:43:48 PM
nee je hebt de verdelerkap
Te zien aan de bobine!
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
MNM(tm)
AX super weirdo
Posts: 4921 Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland
Post
by MNM(tm) » ThuFeb19, 2009 10:10:20 PM
De verschillen:
Verdeelkap (bobine hangt boven de verdeelkap)
DIS (rechthoekig blok met de vier bougie-kabels bovenop)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
mcdean
AX liefhebber
Posts: 347 Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo
Post
by mcdean » ThuFeb19, 2009 10:12:22 PM
dis is dus een ontstekings + verdeler in 1, elektronisch zonder rotatie?
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
MNM(tm)
AX super weirdo
Posts: 4921 Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland
Post
by MNM(tm) » ThuFeb19, 2009 10:16:41 PM
Yup.
DIS staat dan ook voor
D irect
I gnition
S ystem.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
mcdean
AX liefhebber
Posts: 347 Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo
Post
by mcdean » ThuFeb19, 2009 10:40:36 PM
toch maar een keer een blokje met dis klaar maken voor de GT chic! aangezien die wat zuiniger zijn
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Djoeri
AX liefhebber
Posts: 267 Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:
Post
by Djoeri » MonFeb23, 2009 6:26:25 AM
Hey die onderste foto is wel erg bekend
alleen zit het luchtfilter nu heel anders gemonteerd.
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster
Rio97
Total admin
Posts: 5996 Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft
Post
by Rio97 » MonFeb23, 2009 6:40:23 PM
Ik had nog een link dat wel in dit topic thuishoort:
http://www.autoweb-france.com/index.php?rub=22&cat=3
Een Franstalig artikel over de ontwikkeling van de psa blokjes.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
lobsterboy
AX Starter
Posts: 19 Joined: FriOct02, 2009 9:10:18 PM
Post
by lobsterboy » WedMar03, 2010 10:15:27 PM
Ik mis wel motoren informatie van de saxo
Of kan ik daarvoor het overzicht van de 106 aanhouden ?
ps. het gaat om de vergelijking van een oude type saxo 1.6 8v en een nieuwe type saxo 1.6 8v ....