Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'96 1.5D,'91 4x4
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
De TRS van Grietje en de TGS die ik ooit eens gesloopt heb...DuFF wrote:rdw kent beide kentekens niet..
maar die witte velgen staan 'm zeker erg goed, doet me denken aan mijn volcane met witte velgjes .
(Tipje: kentekens.axclub.nl)
Hihihi... idd iets meer keuzemogelijkheden dan met 3-gaats jah.
Maar voorlopig ga ik het gewoon bij m'n wit gepoedercoate GTI-velgen houden, en strax -als ze onder handen genomen zijn- de 106 Rallye velgen.
(Maar heb eergister wel enorm bruute velgen onder 1-of-andere Peugeot gezien... )
Maar voorlopig ga ik het gewoon bij m'n wit gepoedercoate GTI-velgen houden, en strax -als ze onder handen genomen zijn- de 106 Rallye velgen.
(Maar heb eergister wel enorm bruute velgen onder 1-of-andere Peugeot gezien... )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Zooo... ook het dieseltje heeft nu Xenon!
(Wel de eenvoudige, dus met halogeen grootlicht. Lekker belangrijk. 'k gebruik dat toch nooit!)
Verder ook maar eens gaan spitten naar de oorzaak van dat gezeik met lucht in de brandstofleiding.
En -eindelijk!- gevonden!!
't Gaat, zoals ik al vermoedde, fout in 't thermostaathuis.
Heb het luchtfilter ff aan de kant geknikkerd, zodat ik ook eens de achterkant van 't thermostaathuis kon onderzoeken.
En jawel, achterop het thermostaathuis zit 1-of-andere vage afsluitdop die lekt!
Maar wat zien we daar bij staan? Juist: NFP.
Hetgeen inhoudt dat die rommel niet los verkrijgbaar is.
Betekent dus dat 't hele thermostaathuis vervangen moet worden!
Stomme zooi!!
Iemand die me trouwens kan vertellen wat dat stomme dopje eigenlijk doet?
En kan ik die niet gewoon eruit slopen, vloeibare pakking erin smeren en dicht stoppen met een ander dopje?
(Wel de eenvoudige, dus met halogeen grootlicht. Lekker belangrijk. 'k gebruik dat toch nooit!)
Verder ook maar eens gaan spitten naar de oorzaak van dat gezeik met lucht in de brandstofleiding.
En -eindelijk!- gevonden!!
't Gaat, zoals ik al vermoedde, fout in 't thermostaathuis.
Heb het luchtfilter ff aan de kant geknikkerd, zodat ik ook eens de achterkant van 't thermostaathuis kon onderzoeken.
En jawel, achterop het thermostaathuis zit 1-of-andere vage afsluitdop die lekt!
Maar wat zien we daar bij staan? Juist: NFP.
Hetgeen inhoudt dat die rommel niet los verkrijgbaar is.
Betekent dus dat 't hele thermostaathuis vervangen moet worden!
Stomme zooi!!
Iemand die me trouwens kan vertellen wat dat stomme dopje eigenlijk doet?
En kan ik die niet gewoon eruit slopen, vloeibare pakking erin smeren en dicht stoppen met een ander dopje?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Update: 't probleem met lucht in de brandstofleiding trekken is opgelost!!!
WIEIEIEIEIEIEHOEOEOEOE!!!
'k heb een dopje over dat rood omcircelde afsluit-ding gemept (vanmiddag op de zaak nog ff gedaan) en daarna meteen 49km mee naar huis gereden, zónder problemen!
'k Zal er binnenkort wel ff foto's van maken.
WIEIEIEIEIEIEHOEOEOEOE!!!
'k heb een dopje over dat rood omcircelde afsluit-ding gemept (vanmiddag op de zaak nog ff gedaan) en daarna meteen 49km mee naar huis gereden, zónder problemen!
'k Zal er binnenkort wel ff foto's van maken.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
gooedzoooo!!!
*applaus voor marco :D* haha
dus dopje erin meppen werkte, mooi
*applaus voor marco :D* haha
dus dopje erin meppen werkte, mooi
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
O...M...G...
't Zal weer eens niet zo zijn: 'k heb zojuist iets in 't "in welke auto's heb jij zoal gereden" gelezen, dat me meteen weer op allerlei creatieve ideeën heeft gebracht.
't Zal weer eens niet zo zijn: 'k heb zojuist iets in 't "in welke auto's heb jij zoal gereden" gelezen, dat me meteen weer op allerlei creatieve ideeën heeft gebracht.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Dat is 'mooi' betekent dat mn TRS nu toch echt gesloopt is ....DuFF wrote:rdw kent beide kentekens niet..
YR-58-HL, is/was dus mn TRS
Marco, ideeeen? vertel
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Vandaag is de Volcane op geweest voor APK.
Resultaat: afgekeurd.
Lijstje met (afkeur-)punten:
²) Wil graag even foto's zien van hoe de remslang bij een GTI tegen de carosserie is bevestigd, daar bij die beugel waar de remleiding aan de remslang vast zit.
Kortom, er is nog wat werk aan de winkel.
Iemand nog andere suggesties w'rom dat stomme ding te hoog stationair loopt en een te hoge CO-waarde produceert?
('k heb bij thuiskomst meteen de stekker uit de ECU getrokken, zodat die morgenavond echt wel gewist zal zijn als ik er weer aan bezig ga.)
Resultaat: afgekeurd.
Lijstje met (afkeur-)punten:
- 112 - Dashboard verlichting werkt niet (klopt, stekker vergeten terug in regelwieltje te prikken. )
- 114 - Afstelling linker dimlicht. (net nog ff zelf gekeken: zit idd vocht achter 't glas. )
- 305 - CO te hoog. (WTF?)
- 305 - Stationair toerental te hoog. (Mjah, was mij de laatste weken ook al opgevallen. Misschien lambda-sensor naar de kl*te?)
- 501 - Linker ashoes lekt ¹
- 501 - Rechter ashoes lekt ¹
- 801 - Linker veerpoot raakt remleiding. (Jah, dat weet ik. Daarom moet je het stuur ook niet indraaien als de auto niet met z'n pootjes op de grond staat. ) ²
- 801 - Rechter veerpoot raakt remleiding. (Zoals ik al zei. 't Zijn GTI-poten, en die hebben een extra uitsteeksel waar de droplinks aan bevestigd worden.) ²
²) Wil graag even foto's zien van hoe de remslang bij een GTI tegen de carosserie is bevestigd, daar bij die beugel waar de remleiding aan de remslang vast zit.
Kortom, er is nog wat werk aan de winkel.
Iemand nog andere suggesties w'rom dat stomme ding te hoog stationair loopt en een te hoge CO-waarde produceert?
('k heb bij thuiskomst meteen de stekker uit de ECU getrokken, zodat die morgenavond echt wel gewist zal zijn als ik er weer aan bezig ga.)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
co en stationair te hoog klinkt als luchtlek.
remleidingen is in principe een kwestie van verdraaien, plaats aansluitingen is volgens mij hetzelfde bij alle s2. dus leiding los bij de kartelplaat en goed gedraaid weer vast zetten
succes
p.
remleidingen is in principe een kwestie van verdraaien, plaats aansluitingen is volgens mij hetzelfde bij alle s2. dus leiding los bij de kartelplaat en goed gedraaid weer vast zetten
succes
p.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Hey Marco,
Das minder joh, afkeur!
Ik weet niet hoeveel ruimte je ´over´ hebt bij je remleidingen, anders zou je nog kunnen proberen om er van die ´afstandsringetjes´ omheen kunnen doen. Weet de exacte benaming niet.
Te hoog toerental: Alle vacuumslangetjes OK? Stappenmotortje even schoonmaken?
Succes met het zoeken!
Das minder joh, afkeur!
Ik weet niet hoeveel ruimte je ´over´ hebt bij je remleidingen, anders zou je nog kunnen proberen om er van die ´afstandsringetjes´ omheen kunnen doen. Weet de exacte benaming niet.
Te hoog toerental: Alle vacuumslangetjes OK? Stappenmotortje even schoonmaken?
Succes met het zoeken!
Dan ga ik maar eens bij daglicht speuren naar kapotte slangetjes.PeterM wrote:co en stationair te hoog klinkt als luchtlek.
Lambda-sensor is het volgens jou niet?
Nou, aan GTI-veerpoten zitten dus net onder de onderste veerschotel nog een uitsteeksel gelast, waar de droplinks aan worden bevestigd.PeterM wrote:remleidingen is in principe een kwestie van verdraaien, plaats aansluitingen is volgens mij hetzelfde bij alle s2. dus leiding los bij de kartelplaat en goed gedraaid weer vast zetten
succes
p.
Als je de auto van de grond haalt (en dus de veerpoot z'n maximale lengte krijgt), komt dat uitsteeksel tegen de remleiding, zo'n 3 cm boven de kartelplaat. (Da's trouwens alleen zo als je het stuur vrijwel geheel indraait.)
'k Denk dus dat die kartelplaat bij een GTI dus wel degelijk anders geplaatst is. Vandaar dat ik daar graag een foto van zou willen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
lambda kan ook wel invloed op co hebben, maar dan zou het toerental wel laag horen te zijn. inderdaad injectiehuis poetsen en slangetjes en pakkingen controleren.
zit hard te broeden op de plaatjes, al vaak gezien maar niet specifiek een verscil opgevallen. misschien onder een andere hoek geplaatste beugel?
P.
zit hard te broeden op de plaatjes, al vaak gezien maar niet specifiek een verscil opgevallen. misschien onder een andere hoek geplaatste beugel?
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
ik vind momenteel enkel dit
http://i271.photobucket.com/albums/jj13 ... C51699.jpg
Als je echt niets vindt neem ik anders wel ff een wiel af om een fotootje te nemen. Laat dan gerust iets weten.
succes met je apk
http://i271.photobucket.com/albums/jj13 ... C51699.jpg
Als je echt niets vindt neem ik anders wel ff een wiel af om een fotootje te nemen. Laat dan gerust iets weten.
succes met je apk
Hee thanx!!
Dit is in ieder geval iets om mee te beginnen.
Mocht ik idd een wat duidelijkere (lees: dichterbij) foto nodig hebben, dan roep ik wel.
Dit is in ieder geval iets om mee te beginnen.
Mocht ik idd een wat duidelijkere (lees: dichterbij) foto nodig hebben, dan roep ik wel.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!