Saxo VTS Motor

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Chef
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: MonDec22, 2008 6:08:44 AM

Saxo VTS Motor

Post by Chef »

Wie O Wie weet of ik een ander versnellingsbak nodig heb ??
En of ik nog meer kabels moet trekken ??
En of ik mijn as moet aanpassen ??
Ik ga van een 1.1i van 1995 naar een 1.6i VTS uit 2001.
Wat ik allemaal nodig heb wat uitert belangrijk is ??

Nou alvast bedankt, groeten,

Chef

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Advies met grote nadruk: denk aan je remmen! Die van een 1.1 zijn veel te licht voor het vermogen van een 1.6
AX GTI '91

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

saxo ophanging met remmerij ook overzetten.

Wat ik tot zover weet is dat je rechtermotorsteun aan moet passen of 1 van een 1400 moet pakken (ax) omdat die van een 1.1 te zwak is.

Zowiezo zou ik het carroserie verstevigen omdat je straks min 120 pk hebt.... vind een ax niet zo grappig...
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

1.6i vts kan ook een 1.6 8v zijn met 90/100 pk ;)

Chef
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: MonDec22, 2008 6:08:44 AM

Motor

Post by Chef »

Het is een NFT motor.

En qua electronica weet iemand dat ??

Groetjes

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Een 8v dus.
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Chef
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: MonDec22, 2008 6:08:44 AM

motor

Post by Chef »

Ja wil eigenlijk een 16v maar wat is de motorcode daarvan ??

Groetjes

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Re: motor

Post by Rooney »

Chef wrote:Ja wil eigenlijk een 16v maar wat is de motorcode daarvan ??

Groetjes
16v is NFX (TU5J4 / TU5JP4) Kost meer werk en zou absoluut de carroserie verstevigen en ander onderstel nemen met GOEDE remmen. En ook niet gaan zitten k*tten met je motorsteun door er stukken uit te slijpen maar gewoon stuk carroserie van 16v erin lassen en je kan de orginele 16v motorsteunen gebruiken. Maar goed dat is mijn mening :wink:
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Chef
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: MonDec22, 2008 6:08:44 AM

motor

Post by Chef »

En met een 1.6 8v ?? Wat zijn de aanpassingen dan ook de motorsteun etc ???

Groetjes

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Bekijk mijn wie is wie maar:

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=600

Heb dat blok er net ingehangen. Als ik zulke topics lees denk ik altijd dat mensen denken dit even te doen... Maar weet waar je aan begint! Je moet veel aanpassen. Maar dat zul je wel lezen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Volgens mij ben ik de enige die er zo makkelijk over denkt Image

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

heb nog een tu5j4 met jp kop over, compleet in onderdelen. belangstelling?

P. :D
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Chef
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: MonDec22, 2008 6:08:44 AM

Motor

Post by Chef »

Nou jongens dank je wel voor de reactie's,
ik denk er niet makkelijk over zal wel
een grote klus worden, ik heb al een
een blok liggen dus ik hoop dat het goed komt

Groetjes.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

PeterM wrote:heb nog een tu5j4 met jp kop over, compleet in onderdelen. belangstelling?

P. :D
dat ligt aan de prijs :D

PM maar.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

denny wrote:
PeterM wrote:heb nog een tu5j4 met jp kop over, compleet in onderdelen. belangstelling?

P. :D
dat ligt aan de prijs :D

PM maar.
daar wacht ik ook nog steeds op ;)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Chef
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: MonDec22, 2008 6:08:44 AM

motor

Post by Chef »

wat bedoelen jullie ??

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

ze bedoelen dat ik nog niet echt een ei heb gelegd over de verkoop van dat 16v blok en ze daar al een paar keer naar gevraagd hebben.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Chef
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: MonDec22, 2008 6:08:44 AM

Motor

Post by Chef »

Okay, dat bedoelen ze, maar ik heb al 1.6 8v blok die ik erin willepelen.

Groetjes

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

dan even een paar serieuze antwoorden:


- je 1.1 bak past op het 1.6 blok, je blijft dan natuurlijk net zo veel toeren maken. de rust in de auto en het brandstofverbruik zulen er niet beter van worden. het zal wel lekker trekken.
- zeker je remmen aanpassen en graag ook stabilisatorstangen voor en achter. (het kan zijn dat je voor al hebt gezien het bouwjaar)
- bedrading zal volgens mij niet 1:1 passen, dus draadboom aanpassen zodat je het op de originele stekker naar de boom richting dashboard krijgt.
- het kan zijn dat je 1.6 ecu gelockt is, weet je dat van de verkoper?
- in de tank moet een hoge druk benzinepomp in plaats van de bestaande lagedruk (monopoint)
-motorsteun aan dstributiekant aanpassen naar 1.4 vorm.

succes,

P.
:)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

PeterM wrote:-graag ook stabilisatorstangen voor en achter. (het kan zijn dat je voor al hebt gezien het bouwjaar)
Zijn er type 2 1.1i's standaard geleverd met een stabilisatorstang voor?
Dacht dat dit alleen bij de TGS, GT en GTI's 't geval was?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply