
Collin aka 2Black : Bam Bam! En Mini Van restauratie
Moderator: webmasters
Nah... 't moet voornamelijk gratis!Rio97 wrote: Maar op maandagochtend trouwen... dat moet eigenlijk op een omafiets he
En Witje is toch een soort omafiets?
@de rest: Thx allen!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Gefeliciteeerd!! Maak er een mooie dag van 

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Meanwhile... in mijn inbox...
En dank allen ! (nogmaals)
Even kort over Nigel.... en eigenlijk over alles m.b.t. auto's in het algemeen en Citroën (AX, CX) in het bijzonder;
Gelijk met het begin van het nieuwe jaar ben ik gestopt met wat ik bij Renard Automobiles deed en heb mij derhalve nu een week of 5 lang niet bezig gehouden met Citroëns, hun berijders, hun garagehouders en alles wat daarbij kwam kijken.
Ook met Jeroen Bosma heb ik sindsdien weinig of geen contact gehad.
Dat heeft 2 dingen opgeleverd; vooral veel tijd voor andere dingen en daarnaast een afnemende actieve automobiele belangstelling.
Qua activiteit ben ik voornamelijk bezig met een zolderverbouwing hier in huis en het me weer verdiepen in websitebeheer, het maken van een technische keuze tussen MovableType en WordPress en het me geestelijk voorbereiden op het ontwerpen cq. aanpassen van een site voor Stichting Realisatie.net. (ooit noemden mensen mij "internet-guru", maar ik heb een hekel aan ontwerpen. Wist/weet veel van internet, design, techniek, standaarden en doelstellingen etc. maar ben geen designer, nooit geweest ook.)
Ik zit echter wel met een erfenis, en die erfenis is Nigel.
En van te koop zetten voor genoeg geld tot "dan toch maar stallen" begin ik nu toch echt aan "dumpen die handel" te denken.
Heb er gewoon geen zin meer in eigenlijk.
Nigel staat hier achter het huis te staan, en rijden doe ik niet of nauwelijks. En dat zie ik de komende tijd (ooit) ook niet gebeuren.
Alle opties zijn open, van kopen in z'n geheel om te berijden en af te maken via kopen om te slopen tot verkoop in losse delen (maar dan moet ik'm ergens kunnen slopen...).
Ik wil er vanaf!
En ja, het is zonde na alle (motorische) moeite. Het heeft bakken met geld gekost en ik heb er nog niet eens plezier van gehad, da's allemaal waar. Maar ik heb er simpelweg geen zin meer in.
Wil de boel vereenvoudigen, gewoon één auto voor de deur en verder geen gezeur en gedoe. Een CX 25 RD Break is al ingewikkeld genoeg...
Dus, mochten er onder jullie nu ideeën ontstaan over hoe mij van Nigel af te helpen - in wat voor vorm dan ook - dan hoor ik dat graag.
Dank Nitroën!Hey
ik lees net dat je gaat trouwen 16 maart:
van harte gefeliciteerd! Smile
ik wens jullie veel geluk toe!
Rajko
En dank allen ! (nogmaals)
Even kort over Nigel.... en eigenlijk over alles m.b.t. auto's in het algemeen en Citroën (AX, CX) in het bijzonder;
Gelijk met het begin van het nieuwe jaar ben ik gestopt met wat ik bij Renard Automobiles deed en heb mij derhalve nu een week of 5 lang niet bezig gehouden met Citroëns, hun berijders, hun garagehouders en alles wat daarbij kwam kijken.
Ook met Jeroen Bosma heb ik sindsdien weinig of geen contact gehad.
Dat heeft 2 dingen opgeleverd; vooral veel tijd voor andere dingen en daarnaast een afnemende actieve automobiele belangstelling.
Qua activiteit ben ik voornamelijk bezig met een zolderverbouwing hier in huis en het me weer verdiepen in websitebeheer, het maken van een technische keuze tussen MovableType en WordPress en het me geestelijk voorbereiden op het ontwerpen cq. aanpassen van een site voor Stichting Realisatie.net. (ooit noemden mensen mij "internet-guru", maar ik heb een hekel aan ontwerpen. Wist/weet veel van internet, design, techniek, standaarden en doelstellingen etc. maar ben geen designer, nooit geweest ook.)
Ik zit echter wel met een erfenis, en die erfenis is Nigel.
En van te koop zetten voor genoeg geld tot "dan toch maar stallen" begin ik nu toch echt aan "dumpen die handel" te denken.
Heb er gewoon geen zin meer in eigenlijk.
Nigel staat hier achter het huis te staan, en rijden doe ik niet of nauwelijks. En dat zie ik de komende tijd (ooit) ook niet gebeuren.
Alle opties zijn open, van kopen in z'n geheel om te berijden en af te maken via kopen om te slopen tot verkoop in losse delen (maar dan moet ik'm ergens kunnen slopen...).
Ik wil er vanaf!
En ja, het is zonde na alle (motorische) moeite. Het heeft bakken met geld gekost en ik heb er nog niet eens plezier van gehad, da's allemaal waar. Maar ik heb er simpelweg geen zin meer in.
Wil de boel vereenvoudigen, gewoon één auto voor de deur en verder geen gezeur en gedoe. Een CX 25 RD Break is al ingewikkeld genoeg...
Dus, mochten er onder jullie nu ideeën ontstaan over hoe mij van Nigel af te helpen - in wat voor vorm dan ook - dan hoor ik dat graag.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Voor belangstellenden m.b.t. WAT ik nou precies heb zitten maken qua website....
Heb ik zojuist de in ontwikkeling zijnde nieuwe website voor Stichting Realisatie.net in een aparte directory online gegooid.
Wat te zien is is een inmiddels flink aangepast WordPress-thema m.b.t. het uiterlijk en de werking ervan.
Het draait op basis van Wordpress, een absolute aanrader voor iedereen die erover denkt de wondere wereld van het weblog-schrijverschap te betreden.
Overigens een veel goedkopere hobby dan waar de AX-Club om draait...
Heb ik zojuist de in ontwikkeling zijnde nieuwe website voor Stichting Realisatie.net in een aparte directory online gegooid.
Wat te zien is is een inmiddels flink aangepast WordPress-thema m.b.t. het uiterlijk en de werking ervan.
Het draait op basis van Wordpress, een absolute aanrader voor iedereen die erover denkt de wondere wereld van het weblog-schrijverschap te betreden.
Overigens een veel goedkopere hobby dan waar de AX-Club om draait...

Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Morgen gaat Witje onder het mes.
Maar ook Nigel gaat mee naar Renard omdat ik anders niet meer thuis kom en dus zal ik Jeroen Bosma eens aan z'n arm trekken om de wideband-controller weer aan de gang te krijgen.
Vanavond laad ik m'n nieuwe camera accu op en zal waarschijnlijk e.e.a. fotograferen m.b.t. de motorische CX renovaties.
Verder zit ik nu nog steeds alleen maar aan m'n css bestanden te kloten, een consistente weergave van lettertypes weergegeven in .em valt nog niet mee.
Begin de indruk te krijgen dat ik net zo goed de hele boel zelf van de grond af had kunnen opbouwen. Sitedesigns aanpassen is net zoveel werk als designs maken...
Maar ook Nigel gaat mee naar Renard omdat ik anders niet meer thuis kom en dus zal ik Jeroen Bosma eens aan z'n arm trekken om de wideband-controller weer aan de gang te krijgen.
Vanavond laad ik m'n nieuwe camera accu op en zal waarschijnlijk e.e.a. fotograferen m.b.t. de motorische CX renovaties.
Verder zit ik nu nog steeds alleen maar aan m'n css bestanden te kloten, een consistente weergave van lettertypes weergegeven in .em valt nog niet mee.
Begin de indruk te krijgen dat ik net zo goed de hele boel zelf van de grond af had kunnen opbouwen. Sitedesigns aanpassen is net zoveel werk als designs maken...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
tje effe net gelezen allerlei nieuws.2Black wrote:Morgen gaat Witje onder het mes.
Maar ook Nigel gaat mee naar Renard omdat ik anders niet meer thuis kom en dus zal ik Jeroen Bosma eens aan z'n arm trekken om de wideband-controller weer aan de gang te krijgen.
Vanavond laad ik m'n nieuwe camera accu op en zal waarschijnlijk e.e.a. fotograferen m.b.t. de motorische CX renovaties.
Verder zit ik nu nog steeds alleen maar aan m'n css bestanden te kloten, een consistente weergave van lettertypes weergegeven in .em valt nog niet mee.
Begin de indruk te krijgen dat ik net zo goed de hele boel zelf van de grond af had kunnen opbouwen. Sitedesigns aanpassen is net zoveel werk als designs maken...
trouwen ook ooit gedaan

en ax rijden ook ...
Betreft die lettertypes kijk goed uit dat je geen opmaak kopieert en plakt in wordpress.
Joomla nekte mij er ook al mee, het kan je css overrulen en je ziet het niet.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Vandaag motorblok uit Witje gelepeld en de halve dag met motordelen schoonmaken bezig geweest.
Nard had er ineens een hard hoofd in dat het goed zou komen nadat hij de afgelopen week 3 (3!!) CX25 TD blokken had gesloopt om daar uiteindelijk met pijn en moeite 1 motor met goede cilinderkop aan over te houden.
Het ging vanmorgen dus ook over een eventueel afscheid van Witje moeten nemen in geval van gescheurde kop. Die cilinderkoppen zijn er dus gewoon niet.... bij CX-Basis in Duitsland vragen ze bijna €1300 voor zo'n ding.
Gelukkig hebben wij een ongeblazen diesel.... dat scheelde weer.
Kop bleek uiteindelijk oké en al een keer gereviseerd.
Met die kennis kon verder gewerkt worden.
Stoterbekers perfect, nokkenas ook en die zijn dus voor hergebruik.
Het "nieuwe" onderblok bleek inmiddels dusdanig geplunderd dat ook de nokkenas er al uitgehaald was.
Maar goed, straks dus een blok met overal nieuwe pakkingen en keerringen, een andere dieselpomp en nieuwe distributie. Buiten dat ook nog remschijven en blokken voor en wat klein werk.
Dan kunnen (moeten) we weer een hele tijd verder kunnen met Witje.
Tevens heb ik zelf Nigels' wideband-lambda-controller van werkende firmware voorzien en hoewel er nog geen recalibratie is gedaan bleek al wel dat Nigel ook zonder correcte lambda-gegevens in ieder geval weer fatsoenlijk reed. Het feit dat de KDFi weer contact had met de controller bleek voldoende om van horten en stoten af te zijn.
Jeroen Bosma is ondertussen bezig aan een circuit-uitvoering Alfa 155 2.0 16v.... stoer ding. Zwarte auto van buiten, helemaal gestript van binnen, met FIA kooi en stoelen en alles erop en eraan. Zit een KDFi in die geplaatst wordt in de originele ECU behuizing.
Nard had er ineens een hard hoofd in dat het goed zou komen nadat hij de afgelopen week 3 (3!!) CX25 TD blokken had gesloopt om daar uiteindelijk met pijn en moeite 1 motor met goede cilinderkop aan over te houden.
Het ging vanmorgen dus ook over een eventueel afscheid van Witje moeten nemen in geval van gescheurde kop. Die cilinderkoppen zijn er dus gewoon niet.... bij CX-Basis in Duitsland vragen ze bijna €1300 voor zo'n ding.
Gelukkig hebben wij een ongeblazen diesel.... dat scheelde weer.
Kop bleek uiteindelijk oké en al een keer gereviseerd.
Met die kennis kon verder gewerkt worden.
Stoterbekers perfect, nokkenas ook en die zijn dus voor hergebruik.
Het "nieuwe" onderblok bleek inmiddels dusdanig geplunderd dat ook de nokkenas er al uitgehaald was.
Maar goed, straks dus een blok met overal nieuwe pakkingen en keerringen, een andere dieselpomp en nieuwe distributie. Buiten dat ook nog remschijven en blokken voor en wat klein werk.
Dan kunnen (moeten) we weer een hele tijd verder kunnen met Witje.
Tevens heb ik zelf Nigels' wideband-lambda-controller van werkende firmware voorzien en hoewel er nog geen recalibratie is gedaan bleek al wel dat Nigel ook zonder correcte lambda-gegevens in ieder geval weer fatsoenlijk reed. Het feit dat de KDFi weer contact had met de controller bleek voldoende om van horten en stoten af te zijn.
Jeroen Bosma is ondertussen bezig aan een circuit-uitvoering Alfa 155 2.0 16v.... stoer ding. Zwarte auto van buiten, helemaal gestript van binnen, met FIA kooi en stoelen en alles erop en eraan. Zit een KDFi in die geplaatst wordt in de originele ECU behuizing.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
denk dat het wel weer goed zal komen met witje, krijgt volgens mij een hoop liefde.
als je aan het klussen bent kan je dan even drie dingen aan Jeroen vragen: welke koppeltjes cylinders 1-8 moet ik per waste spark bobine aansluiten, gebruik ik van de 2j1 wideband controller alleen de wide band output naar kdfi toe en als laatste: is het de bedoeling dat ik in de kdfi behuizing een gaatje boor om een slang naar de map sensor te leggen?
De rest ben ik al aardig uit aan het komen, zal binnekort eens zilver/teflon bedrading halen om e.e.a. aan elkaar te prutsen.
P.
als je aan het klussen bent kan je dan even drie dingen aan Jeroen vragen: welke koppeltjes cylinders 1-8 moet ik per waste spark bobine aansluiten, gebruik ik van de 2j1 wideband controller alleen de wide band output naar kdfi toe en als laatste: is het de bedoeling dat ik in de kdfi behuizing een gaatje boor om een slang naar de map sensor te leggen?
De rest ben ik al aardig uit aan het komen, zal binnekort eens zilver/teflon bedrading halen om e.e.a. aan elkaar te prutsen.
P.

C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Succes Collin met de revisie van het hart van Witje
Groetjes, Henk

Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Gisteren is het blok van Witje weer minutieus in elkaar gezet.
Overal waar deze dieselmotoren maar olie kunnen lekken is extra opgelet.
Ben benieuwd naar de afloop daarvan.
Kop er weer op, 2x 100graden aandraaien en dan als de boel erin zit en goed warm is geweest nog een keer 45graden natrekken.
Echt een forse klus, bijna een dag om het eruit te halen, te demonteren en schoon te maken, een dag om het nieuwe blok op te bouwen en dag 3 om alles weer in te bouwen en na te lopen.
Remschijven etc. gaat gebeuren bij een vervolgafspraak over een paar weken. Dat kon er niet ook nog bij binnen de tijd.
Wel zit er al een nieuwe aandrijfashoes op, rechts bleek gescheurd.
Nard richt zich volledig op de kwaliteit van de motor.
Overal waar deze dieselmotoren maar olie kunnen lekken is extra opgelet.
Ben benieuwd naar de afloop daarvan.
Kop er weer op, 2x 100graden aandraaien en dan als de boel erin zit en goed warm is geweest nog een keer 45graden natrekken.
Echt een forse klus, bijna een dag om het eruit te halen, te demonteren en schoon te maken, een dag om het nieuwe blok op te bouwen en dag 3 om alles weer in te bouwen en na te lopen.
Remschijven etc. gaat gebeuren bij een vervolgafspraak over een paar weken. Dat kon er niet ook nog bij binnen de tijd.
Wel zit er al een nieuwe aandrijfashoes op, rechts bleek gescheurd.
Nard richt zich volledig op de kwaliteit van de motor.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Heb inmiddels maar een huwelijkswebsite in elkaar gedraaid....
huwelijk.realisatie.net, voorzien van onderkoelde commentaren, routeplanner, nieuwsupdates en natuurlijk de kadotip!
huwelijk.realisatie.net, voorzien van onderkoelde commentaren, routeplanner, nieuwsupdates en natuurlijk de kadotip!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Goed om te lezen dat "Witje" weer een vers blok heeft.
Dat er weer heel veel kilometers mogen worden gezweefd!
Zag alvast één mooi ritje binnenkort op de website staan
Dat er weer heel veel kilometers mogen worden gezweefd!
Zag alvast één mooi ritje binnenkort op de website staan

K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Ja, dat hopen wij ook Rogier!Rio97 wrote:Goed om te lezen dat "Witje" weer een vers blok heeft.
Dat er weer heel veel kilometers mogen worden gezweefd!
Werkelijk elk denkbare pakkinkje dat er te vinden is in zo'n motorblok is vervangen. Dus als het nu niet oliedicht blijkt weet ik het ook niet meer.
De distributie kan er weer 80.000km tegenaan en we doen zoals altijd netjes een grote beurt om de 8 à 10.000km om de boel op orde te houden.
We hopen er de komende 3 jaar mee door te kunnen komen, en als ik dan ook nog de roestduivel enigszins buiten boord weet te houden...
Dan is er goede hoop dat dat lukt.
Het heeft een klap geld gekost maar is voor een goed doel zullen we maar denken...

Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
ha collin,
ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat wij elkaar ooit ontmoet hebben op een cx club meeting op een oud kasteel.
waarschijnlijk ken je mijn vader beter, Henk Verbeek...
toch grappig
haha
daaag!
ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat wij elkaar ooit ontmoet hebben op een cx club meeting op een oud kasteel.
waarschijnlijk ken je mijn vader beter, Henk Verbeek...
toch grappig

daaag!
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ