Beste AX kenners,
Mijn AX (1.1i 1996) schokt er soms aardig op los. Zelf uitlezen van de ECU gaf foutcode: 21 Gaskleppositiesensor. De sensor los vervangen schijnt niet te kunnen. Dus nu is het probleem: ik zoek een injectiehuis dat het wel doet. De prijzen zijn ongeveer 50 a 60 euro bij navraag. MAAR: hoe weet ik nu of de auto waaruit deze komt een goede kans heeft wel te werken. Het verwisselen gaat me toch weer 30-40 euro kosten dus in 1 keer goed zou wel mooi zijn.
Dus ik zoek een goed werkende sensor, maar die zit in het gasklephuis en die zit weer in de injectie (als ik het goed heb). Is de hele injectie vervangen eingenlijk wel het beste?
Alvast bedankt voor uw suggesties....
Injectiehuis
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ik heb een dergelijke sensor wel eens uit het gasklephuis gehaald (bij een magneti systeem zoals jij volgens mij ook hebt is het een simpel potentiometertje. Als je een heel klein beetje technisch bent kun je dat gemakkelijk (gasklephuis moet volgens mij wel los) Vervolgens er blind een lading contactspray in gespoten en een paar keer het metertje op en neer gedraaid, daarna teruggeplaatst en geen problemen meer mee gehad. Niet echt een verfijnde methode (en dus ook op eigen risico) maar voor mij werkte het...
Wil ik toch ff zeggen dat ik een FEL TEGENSTANDER ben van contactspray!!!
Da's misschien leuk spul voor mechanische schakelaars, maar ABSOLUUT NIET voor potmeters!!!
Dat spul vreet de koolbaan gewoon weg en dan heb je uiteindelijk een positiesensor die helemaal nix meer doet.
Die positiesensor zit trouwens aan de buitenkant van het injectiehuis, aan de kant van het luchtfilter.
Vervangen gaat echter wel het gemakkelijkst als je het injectiehuis ff uit de auto haalt.
Da's misschien leuk spul voor mechanische schakelaars, maar ABSOLUUT NIET voor potmeters!!!
Dat spul vreet de koolbaan gewoon weg en dan heb je uiteindelijk een positiesensor die helemaal nix meer doet.
Die positiesensor zit trouwens aan de buitenkant van het injectiehuis, aan de kant van het luchtfilter.
Vervangen gaat echter wel het gemakkelijkst als je het injectiehuis ff uit de auto haalt.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Starter
- Posts: 10
- Joined: WedJan28, 2009 4:58:36 PM
Oke... duidelijk. Dan ga ik er maar een kopen (injectiehuis), voor ong. 50 euro. Hopen dat die het goed doet... Hoe lang duurt het monteren: uurtje? want dan probeer ik het zelf wel. Heel onhandig kan ik mezelf niet noemen... dus het is het proberen waard...
Oja.. voor ik het vergeet: de foutcode die nu door mij is afgelezen (21), die ik hopelijk ga oplossen met een slooponderdeel. Om het resultaat te controleren moet ik de ECU herstarten, en even een paar dagen rijden. Maar: wat zegt de ECU als alles in orde is.. dat vroeg ik me al een tijdje af!???? En ook: stel dat er meerdere problemen tegelijk zijn (meedere foutcodes) hoe geeft hij er dan maar 1 door... doet hij de meest belangerijke?????
Oja.. voor ik het vergeet: de foutcode die nu door mij is afgelezen (21), die ik hopelijk ga oplossen met een slooponderdeel. Om het resultaat te controleren moet ik de ECU herstarten, en even een paar dagen rijden. Maar: wat zegt de ECU als alles in orde is.. dat vroeg ik me al een tijdje af!???? En ook: stel dat er meerdere problemen tegelijk zijn (meedere foutcodes) hoe geeft hij er dan maar 1 door... doet hij de meest belangerijke?????
Eerste keer dat je het doet ongeveer een uurtje.
hier staat een howto, het geblaat over de ECU en het spruitstuk daarin kun je negeren
hier staat een howto, het geblaat over de ECU en het spruitstuk daarin kun je negeren
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX Starter
- Posts: 10
- Joined: WedJan28, 2009 4:58:36 PM