Toerenteller werkt niet
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Toerenteller werkt niet
Zoals jullie weten hebben wij sins kort een Ax GT chic.
Alleen daar doet de toerenteller het niet van...
Nou wat kan daar nou mis aan zijn denk ik dan?
- voeding
- pulse
Zelf denk ik de voeding
Het rare is (mischien vinden jullie dat niet) dat hij het wel doet als je hem start (dus startmotor in werking zet)
Nu viel me op dat 1 zekering kapot is, maar als ik die vervang voor een nieuwe dan blijft mijn startmotor draaien als ik hem op contact zet
Vaag....
Hebben jullie ideeen?
Zelf zat ik al te denken om de tellerbak eruit te halen en te meten of hij een voeding heeft, zo niet kan ik ook de contact geschakelde + van de radio ofzo pakken.
Maar hoe gaat dan die tellerbak eruit?
Alleen daar doet de toerenteller het niet van...
Nou wat kan daar nou mis aan zijn denk ik dan?
- voeding
- pulse
Zelf denk ik de voeding
Het rare is (mischien vinden jullie dat niet) dat hij het wel doet als je hem start (dus startmotor in werking zet)
Nu viel me op dat 1 zekering kapot is, maar als ik die vervang voor een nieuwe dan blijft mijn startmotor draaien als ik hem op contact zet
Vaag....
Hebben jullie ideeen?
Zelf zat ik al te denken om de tellerbak eruit te halen en te meten of hij een voeding heeft, zo niet kan ik ook de contact geschakelde + van de radio ofzo pakken.
Maar hoe gaat dan die tellerbak eruit?
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Dat de startmotor gaat draaien als je 'm op contact zet.. is raar..
Dus als je die kapotte zekering gebruikt, dan de startmotor het alleen op het moment dat het moet?
Welke zekering is dat trouwens?
en tellerbak, dat gaat volgens mij zo ongeveer hetzelfde als bij een BX, Grietje heeft een howto geschreven voor het dashboard, die kun je dan gedeeltelijk uitvoeren: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=17239.
Dus als je die kapotte zekering gebruikt, dan de startmotor het alleen op het moment dat het moet?
Welke zekering is dat trouwens?
en tellerbak, dat gaat volgens mij zo ongeveer hetzelfde als bij een BX, Grietje heeft een howto geschreven voor het dashboard, die kun je dan gedeeltelijk uitvoeren: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=17239.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Welke zekering is/was defect? In de zekering kast staat een codering bij de zekering b.v. F8, F13 enz. enz.
Mogelijk dat starten komt door defect contactslot, maar de enige manier om er achter te komen is, schema er bij en meten.
Groetjes, Henk
Mogelijk dat starten komt door defect contactslot, maar de enige manier om er achter te komen is, schema er bij en meten.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
zat ik ook al aan te denken maar wat ik dan raar vind is dat het met die kappotte zekering allemaal wel goed is!Henk Bats wrote:Welke zekering is/was defect? In de zekering kast staat een codering bij de zekering b.v. F8, F13 enz. enz.
Mogelijk dat starten komt door defect contactslot, maar de enige manier om er achter te komen is, schema er bij en meten.
Groetjes, Henk
Verder werkt ook alles wel, maar ik zal is kijken welke code erbij staat...
Ik zat al te denken om gewoon een massa ergens anders vandaan te pakken....
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
In mn blauwe had ik dat ook altijd, bij starten (dus op de startmotor) draaide de toerenteller wel en op de motor niet.
Dan kwam, bleek later, door een kapotte toerenteller, of een toerenteller die voor DIS gemaakt was en ik doodleuk op de bobine had aangesloten....
Nieuwe toerenteller en toen werkte ie wel...
Dan kwam, bleek later, door een kapotte toerenteller, of een toerenteller die voor DIS gemaakt was en ik doodleuk op de bobine had aangesloten....
Nieuwe toerenteller en toen werkte ie wel...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
mijn toerenteller werkt nog steeds niet. Had er nog niet weer na gekeken.
Dus maar is gemeten of hij stroom heeft.
JAH! dat heeft die wel. Het stekkertje die erop zit (4 aansluitingen) heeft 3 draden. het lijkt erop dat (massa, massa, plus, leeg)
Welke is dan het pulse draad?
Toerenteller wisselen voor een andere hielp ook niet. Dus ik trek even een nieuw pulse draadje. Kan die bij de bobine op?
Dus maar is gemeten of hij stroom heeft.
JAH! dat heeft die wel. Het stekkertje die erop zit (4 aansluitingen) heeft 3 draden. het lijkt erop dat (massa, massa, plus, leeg)
Welke is dan het pulse draad?
Toerenteller wisselen voor een andere hielp ook niet. Dus ik trek even een nieuw pulse draadje. Kan die bij de bobine op?
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Er is ook een How-To over toerenteller inbouwen waarin Peter (PGoddijn) een nieuwe en vrij uitgebreide PDF heeft gepost.
Daarin kun je -denk ik- wel terug vinden op welke pin van de toerenteller het puls-signaal moet en waar je die onder de motorkap kunt vinden.
Daarin kun je -denk ik- wel terug vinden op welke pin van de toerenteller het puls-signaal moet en waar je die onder de motorkap kunt vinden.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!