verbruik Ax GT
Moderators: Rock's, webmasters
verbruik Ax GT
Wat is het verbruik ongeveer van een Ax GT?
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Daar loopt al een topic over die volgens mij vorige week nog bovenaan stond...
'dorstige GT' o.i.d.
Anyways, conclusie is 1 op 14 moeten ze gemiddeld wel halen.
alles onder de 1 op 11 = apart
1 op 11 tot 1 op 14 = vooral korte stukjes
1 op 14 tot 1 op 16 = langere snelweg stukken
boven de 1 op 16 = apart
'dorstige GT' o.i.d.
Anyways, conclusie is 1 op 14 moeten ze gemiddeld wel halen.
alles onder de 1 op 11 = apart
1 op 11 tot 1 op 14 = vooral korte stukjes
1 op 14 tot 1 op 16 = langere snelweg stukken
boven de 1 op 16 = apart
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Opzich voor stadsritjes niet apart dus.....mcdean wrote:ik zag hem net![]()
![]()
![]()
Maar ik heb het vermoeden tussen de 1 op 11 en 1 op 12, binnenkort maar is een goede meting doen en de auto een beurt geven.
Met trappen kom je daar ook wel op.... En idd, de staat van de motor kan heel veel uitmaken en zoiezo verschilt het ENORM welke bestuurder er in zit. Of dat je alleen maar 40 km 80 rijd naar je werk elke dag, of 40 km met eerst wijk/stoplichten en dan 130 over de snelweg.
Vriesweer, vochtig weer kan het erger maken, het kan ook niets uitmaken (dat zal wel weer met de staat van de motor te maken hebben...)
Zoals de ene GT doet met vorst worse dan 1 op 11, met file rijden, de ander houd nog steeds zn 1 op 13 vol met zelfde gebruik en bestuurder. De een doet op de snelweg zo 1 op 16, de ander nog steeds 1 op 14.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
rijd je ermee over t circuit ofzoJochem86 wrote:Nou bij mijn is het momentel 1:8PFFF

koppakking doet t verbruik niet zo omhoog doenJochem86 wrote:nee, ik denk lambda kapot of koppakking slecht. wordt donderdag uitgezocht. 300km op een volle tank

Als t je lambda is, wat je verbruik wel zo omhoog laat doen, moet de auto stinken naar benzine, echt ENORM

Bijv als je van de snelweg afkomt, je remt af, dat je dan echt vergaat in de benzine lucht -> lambda!!!
dat is bij mij niet het geval... alleen koud houd hij heel af en toe is in, maar daarom eerst maar is een beurt gevel en de carter ontluchting schoon maken...
We wilden eigenlijk Ax rijden omdat het lekker zuinig reed
Me vriendin wil hem gaan gebruiken voor woon werk verkeer dat is 30 tot 40 km heen en ook weer terug
Grotendeel 60 - 80 wegen en paar km snelweg... (en stukje stad)
We wilden eigenlijk Ax rijden omdat het lekker zuinig reed

Me vriendin wil hem gaan gebruiken voor woon werk verkeer dat is 30 tot 40 km heen en ook weer terug
Grotendeel 60 - 80 wegen en paar km snelweg... (en stukje stad)
Een GT is gewoon niet de zuinigste AX 
Als je echt heeeeeeeeel rustig rijd en goed let op dat je zuinig rijd (laten uitrollen niet harder dan, niet hard optrekken blaat blaat, dat hele verhaal) dan moet je in die omstandigheden best 1 op 15 halen hoor
Maar veel beter word het ben ik bang niet, en groot nadeel van de GT... Hij is snel dus dat wil je voelen ook
:D
1.1tjes zijn wel zuiniger :P 1.0's schijnbaar ook, die deed 1 op 16 met file verkeer en vorst, geweldig dus

Als je echt heeeeeeeeel rustig rijd en goed let op dat je zuinig rijd (laten uitrollen niet harder dan, niet hard optrekken blaat blaat, dat hele verhaal) dan moet je in die omstandigheden best 1 op 15 halen hoor

Maar veel beter word het ben ik bang niet, en groot nadeel van de GT... Hij is snel dus dat wil je voelen ook

1.1tjes zijn wel zuiniger :P 1.0's schijnbaar ook, die deed 1 op 16 met file verkeer en vorst, geweldig dus

hij hoeft ook geen zuinigheids records bij ons te halen, maar we wilden iets zuinigers dan onze Xantia die 1 op 11,5 doed (nog niet verkeerd eigenlijk)
Dus 1 op 14 ongeveer..... (was onze streef) Ach als Evelien er ook maar plezier mee heeft
Zijn de GT blokjes nog anders dan bijvoorbeeld een 1.4i van een B of Zx?
Op den duur zal denk ik onze xantia verkocht worden want voor de vaste lasten dat die koste kunnen we dan 2 auto`s rijden. Namelijk deze Ax en mijn Bx sport...
Dus 1 op 14 ongeveer..... (was onze streef) Ach als Evelien er ook maar plezier mee heeft

Zijn de GT blokjes nog anders dan bijvoorbeeld een 1.4i van een B of Zx?
Op den duur zal denk ik onze xantia verkocht worden want voor de vaste lasten dat die koste kunnen we dan 2 auto`s rijden. Namelijk deze Ax en mijn Bx sport...
Als je hem niet leeg rijd tussen 1 op 10 en 1 op 13 denk ik...DuFF wrote:ik rijd zo'n 400 tot 500 km op een tank, ligt aan me rechter voet, geen idee wat het verbruik dan is
tot nu toe... de tankmeter (voorzover die te vertrouwen is) stond iets voorbij de helft) 200 km later stond hij nog op een kwart...
Toch vind ik het vreemd dat de Ax GT best "zuipt" als je nagaat dat een Bx of Zx 1400 normaal ook al 1 op 12,5 rijd met 200kg meer....
Kortom wat zijn de motorische verschillen? bak? nokkenas?
Ik zat namelijk zowiezo al te denken om een Bx of Zx te slopen voor een extra blok, zodat ik dat blok helemaal klaar kan maken en er dan in stoppen.
Benzine meter moet je je verbruik iig NIET op baseren. Die is in t midden niet precies half leeg 
500 op een tank is ong 1 op 14, athans, als je doorrijd tot t lampje.
Bij mijn GT's inj was t altijd zo (3 gehad) als t lampje constant ging branden (dus voorbij t vage afentoe knipperen) had ik nog 5 liter. Dan tankte ik meestal en had ik zon 550 km op de teller
Dat maakt 1 op 14 (5 liter over dus ik tankte ong 37 liter en dat klopt idd ook)....
Maja mensen zoals mijn moeder tanken al voordat de tank uberhaupt bezig is aan zn laatste kwart haha

500 op een tank is ong 1 op 14, athans, als je doorrijd tot t lampje.
Bij mijn GT's inj was t altijd zo (3 gehad) als t lampje constant ging branden (dus voorbij t vage afentoe knipperen) had ik nog 5 liter. Dan tankte ik meestal en had ik zon 550 km op de teller
Dat maakt 1 op 14 (5 liter over dus ik tankte ong 37 liter en dat klopt idd ook)....
Maja mensen zoals mijn moeder tanken al voordat de tank uberhaupt bezig is aan zn laatste kwart haha

slimme moeder, er ontstaat troep in je tank, als je vaak doorrijd op de laatste druppels dan komt al die zooi mee, sneller verstopt brandstoffilter etc... gewoon tanken zodra er nog een kwart inzit.grietje wrote: Maja mensen zoals mijn moeder tanken al voordat de tank uberhaupt bezig is aan zn laatste kwart haha

Spreken is goud, Ductape is zilver.
Als er nog 5 liter inzit rijd ik toch amper op mn laatste druppelsDuFF wrote:slimme moeder, er ontstaat troep in je tank, als je vaak doorrijd op de laatste druppels dan komt al die zooi mee, sneller verstopt brandstoffilter etc... gewoon tanken zodra er nog een kwart inzit.grietje wrote: Maja mensen zoals mijn moeder tanken al voordat de tank uberhaupt bezig is aan zn laatste kwart haha

En andersom, dooordat je nooit je tank leeg rijd word die drap juist erger

Laat het lekker eruit gefilterd worden door je brandstoffilter, daar is ie voor en blijft mn tank schoner:P
Daar zit wat in! maar ik heb van 2 van mijn auto`s al een keer de tank schoongemaaktDuFF wrote:slimme moeder, er ontstaat troep in je tank, als je vaak doorrijd op de laatste druppels dan komt al die zooi mee, sneller verstopt brandstoffilter etc... gewoon tanken zodra er nog een kwart inzit.grietje wrote: Maja mensen zoals mijn moeder tanken al voordat de tank uberhaupt bezig is aan zn laatste kwart haha