Het nieuwe Citroën logo

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik vind het nieuwe logo wel mooi maar het is geen verassing

Ik bedoel, die logo's op de nieuwe citroens zijn toch ook allemaal al afgerond?

Hoekig logo past echt niet op die autos, dit staat een stuk moderner ;)

En ik vind alle nieuwe citroens ook echt geen lelijke autos, zeker die DS3 niet, GAAF! :D

Hoekig is mooi, vind ik, maar ronde vormen kunnen ook heel mooi zijn, als de blik van de auto me maar aanspreekt (A)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

2Black wrote:
raoel wrote:Total waste of money and resources, voorbeeld van pre-recessie verspillingscultuur.
En dan gaan ze natuurlijk alle dealers verplichten alles waar het logo op voorkomt ook te gaan vervangen. Papier, enveloppen, showroomartikelen, lichtbakken, truien, promo-materiaal, websites...
Zo'n operatie kost vele miljoenen. Gelukkig gingen dit jaar toch al 20-30% van de dealers failliet... (over de hele linie, niet alleen Citroën)
Total waste of money.. dat denk ik niet. Bedrijven moeten toch met de tijd mee. Een logo redesign is voor Citroën helemaal niet zo'n gekke stap, als je ziet hoe lang het oude logo al meeging. Renault en Peugeot zijn een aantal jaar terug al voorgegaan met een strakker moderner ogend logo (en dan praat ik nog niet over bijvoorbeeld Mazda). Het (deels) veranderde lettertype van Citroën is sinds 2003 doorgevoerd (met name die laatste 'n'). En het logo hoeft niet per direct vervangen te worden op alle reclameuitingen en op alle gevels.. denk aan het nieuwe oranje logo van C1000 (dat prijkt nog lang niet op alle gevels (zelfs niet op de DC's en het hoofdkantoor), terwijl het vier jaar terug voor het eerste is gebruikt en de overgang van TPG -->TNT dat is ook heel geleidelijk gegaan. Hetzelfde geld voor ons Philips.. die het beeldlogo inmiddels compleet heeft vervangen door tekst. Dat is een meer-jaren traject.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Bedrijven moeten toch met de tijd mee.
O ja? En van wie moeten ze dat dan? Althans van wie moeten ze dat op dit gebied?
Stonden er dagelijks mensen in de showroom die zeiden "ik wil die auto wel kopen meneer de verkoper maar dan moet er eerst een ander logo op!" ?.
De hoekige double chevrons zijn naar mijn smaak veel tijdlozer dan het nieuwe afgeronde exemplaar.
Voor niet Citroën rijders is het hoe dan ook een non-issue lijkt me.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Post Reply