Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Nou ik moet even terug komen op de N-group chip....
Hij doet het wel erg lekker!!! Ik merk niet echt veel van de vermogenssteiging maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met de slechte voorbanden, die slipte in z'n één en twee toch al door. Djeeehaad
Maar het blokje loopt veel rustiger en soepeler en als je gaat vloeren...dan gaat het wel heel rap allemaal!!!! Vooral op de snelweg en daar ging het om. Ik ben erg enorm blij.

@ chielje: de kleppen stonden eigenlijk goed dus er is niet zoveel aan gedaan. Maar wel goed dat we het even gecheckt hebben!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Heb die chip ook zitten in de GTI (1.4) en hij is er ook stukken rustiger door geworden. Vermogenstijging heb ik ook niet echt gemerkt, maar het koppelverloop is naar mijn idee toch een stuk liniairder geworden. (het koppel dat er dan is...) Alsook het gestotter is volledig weg.
En heel af en toe eens tot 7500 toeren gaan is een leuk extraatje :lol:

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

7500?? ik heb gehoord dat je hem tot over de 8000 kan trekken, maar dat moet ik niet te vaak doen heb ik mij laten vertellen hihihi
Maar het stotteren is er bij mij nog niet helemaal uit...
Ik zit zelf aan een paar opties te denken
1: injectoren zijn niet of niet meer goed (misschien ultrasoon laten reinigen of de injectoren van een 1.6 erop zetten incl. de drukregelaar)
2: de brandstofpomp heeft een lagere druk dan die van een 106 rallye

Maar voorlopig kan ie ermee door!!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Dat heb ik mij toch laten wijs maken voor een 1.4 GTI blok. Hoe het bij je 1.6 zit weet ik niet. :)
Mnm zal het wel zeker weten

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

bij bas heeft extra brandstofdruk ook erg geholpen geloof ik (vooral ook voor het gebruik :oops:)
Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

q01z wrote:bij bas heeft extra brandstofdruk ook erg geholpen geloof ik (vooral ook voor het gebruik :oops:)
ja precies... maar daar zit ik niet echt op te wachten. Maar dat neemt ook weer de nodige pk's met zich mee... hmmm
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

citrofenwick wrote:Dat heb ik mij toch laten wijs maken voor een 1.4 GTI blok. Hoe het bij je 1.6 zit weet ik niet. :)
Mnm zal het wel zeker weten
MnM zij tegen mij dat de N-group chip tot over de 8000 toeren kon. Ik heb het nog niet geprobeerd. Ik zal het nog eens na vragen :?

edit :!: het staat op de 16de pagina van de frikandellen meeting. Geschreven door MnM (of wel Marco :wink: )
Er staat:
"Ghehe... je hebt dus ook nog niet ècht doorgetrokken?
Als het goed is, moet je rond de 3000rpm kunnen voelen dat 'ie wat meer gaat geven en vanaf zo rond de 5000rpm gaat 'ie helemaal los.
En vergeet niet dat je 'm nu tot net voorbij de 8000rpm kunt doortrekken, hè?! (niet te vaak n'tuurlijk, maar wel vet om eens te doen!)"

:D bof jij ook even!!! :D jippie!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

v.andriessen wrote:7500?? ik heb gehoord dat je hem tot over de 8000 kan trekken, maar dat moet ik niet te vaak doen heb ik mij laten vertellen hihihi
Maar het stotteren is er bij mij nog niet helemaal uit...
Ik zit zelf aan een paar opties te denken
1: injectoren zijn niet of niet meer goed (misschien ultrasoon laten reinigen of de injectoren van een 1.6 erop zetten incl. de drukregelaar)
2: de brandstofpomp heeft een lagere druk dan die van een 106 rallye

Maar voorlopig kan ie ermee door!!!!
ik heb toen geloof ik met opzet de 1.6 drukregelaar gebruikt (icm de injectors duh) omdat die een half bar meer druk gaf als de 1.4 drukregelaar..maar dat staat er wel op als t goed is

pomp maakt niet uit.. die van mij is ook nog gewoon orgineel... je zou wel eens je brandstof filter preventief kunnen vervangen.. :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

TTF wrote:
v.andriessen wrote:7500?? ik heb gehoord dat je hem tot over de 8000 kan trekken, maar dat moet ik niet te vaak doen heb ik mij laten vertellen hihihi
Maar het stotteren is er bij mij nog niet helemaal uit...
Ik zit zelf aan een paar opties te denken
1: injectoren zijn niet of niet meer goed (misschien ultrasoon laten reinigen of de injectoren van een 1.6 erop zetten incl. de drukregelaar)
2: de brandstofpomp heeft een lagere druk dan die van een 106 rallye

Maar voorlopig kan ie ermee door!!!!
ik heb toen geloof ik met opzet de 1.6 drukregelaar gebruikt (icm de injectors duh) omdat die een half bar meer druk gaf als de 1.4 drukregelaar..maar dat staat er wel op als t goed is

pomp maakt niet uit.. die van mij is ook nog gewoon orgineel... je zou wel eens je brandstof filter preventief kunnen vervangen.. :wink:
dus als ik het goed begrijp heb jij er de injectoren+rails+drukregelaar van de 1.6 overgezet, maar de rest is standaard 1.4??
en ik kan dus op de injectorrails zien of het van een 1.4 of 1.6 is?
Zou een 1.6 drukregelaar ook op de 1.4 injectoren passen? Of gaat ie dat niet leuk vinden?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ik begin nu wel een beetje te twijfelen, welke ik nu heb gebruikt :oops: maar op de 1 drukregelaar stond 2.5bar en op de andere 3 als ik het goed heb onthouden, iedergeval die van 3bar heb ik gebruikt, de drukregelaar kun je gewoon los van de rails dmv een borg klemmetje

de 1.6 injectoren zullen wel iets groter zijn als die van een 1.4 dus :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

3 bar is idd. standaard voor een 1.4 GTI. Zou best kunnen dat de regelaar voor een fase2 1.6 rallye maar 2,5 bar is...
Ik zoek het wel even op.
Altijd meer PK's dan jou!

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Bas_S wrote:3 bar is idd. standaard voor een 1.4 GTI. Zou best kunnen dat de regelaar voor een fase2 1.6 rallye maar 2,5 bar is...
Ik zoek het wel even op.
maar dan moet ik even aan marc vragen of hij er één van een 1.4 of van een 1.6 heeft ingedaan
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

v.andriessen wrote:
Bas_S wrote:3 bar is idd. standaard voor een 1.4 GTI. Zou best kunnen dat de regelaar voor een fase2 1.6 rallye maar 2,5 bar is...
Ik zoek het wel even op.
maar dan moet ik even aan marc vragen of hij er één van een 1.4 of van een 1.6 heeft ingedaan
Hoe ziet die druk regelaar eruit?

:oops:

Ik ben denk ik degene geweest die de laatste keer de rails met injectoren e.d. heb terug gebouwd
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

er staat een foto op marktplaats van een injectierails (1.3) maar het is volgens mij het ronde dingetje in het midden

http://link.marktplaats.nl/206977327
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

klopt, waar een slangetje op zit, welke richting de computer gaat
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Ik heb een nieuwe voorruit!!!!!!!!!
Oh wat is ie mooi!

Groengetint met een blauwe zonneband incl. nieuwe lijst !!
Oh wat ben ik er blij mee.

Als iemand anders ook zoiets wil.... laat maar weten ik kan het wel regelen!

foto volgen uiteraard, tis nu een beetje donker
Last edited by v.andriessen on MonFeb02, 2009 11:32:49 PM, edited 1 time in total.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

wat kost zo'n geintje? de ruit van de first is namenlijk k.i.a :(

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

220 euri
die gasten zitten in de meie bij bodegraven (ergens achter op een erfje)
Dus das niet zo ver voor jou!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Weet iemand eigenlijk wat voor schokbrekers er in mijn ax zitten?? Aad? Marc? Romy?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

v.andriessen wrote:220 euri
die gasten zitten in de meie bij bodegraven (ergens achter op een erfje)
Dus das niet zo ver voor jou!
Oef, ik ga denk zelf maar prutsen ook al is het weer matig (raam zou dan al meer kosten dan de complete engine swap).

Post Reply