denny wrote:Aan de olie te zien is die toch aan vernieuwing toe
haha dat is ie zeker, maar dit is versnellingsbakolie toch?
die uit me motorblok is ook niet al te best meer me peilstok gecheckt, olie erop was gewoon pikzwart .
nou ik ga vanmiddag ff langs de garage als ze tijd hebben, ik heb de boel schoongespoten dus als er iets lekt dan zou het snel gezien moeten worden.
laten we hopen dat het die plug is.. maar ik denk 't niet
ik denk dat het motorolie is. V-bakolie heb ik nog nooit zwart gezien. Olie wordt nl zwart van koolstof. en als er in je bak iets brand is er zowiezo iets niet goed .
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Heb je de inspectieplaat van de vbak al losgemaakt? 2 boutjes. Dan kun je het vbak huis inkijken. En ff kijken of de olie echt onder je vliegwiel vandaan komt. Dan weet je ut 100% zeker.
In een zaterdagje is het gefixt hoor. Op de sleutelmeeting ook zo'n projectje gedaan, mits je alle spullen van tevoren hebt gekocht is het zo voor elkaar.
Laat ze gelijk het volgende vervangen (kost misschien 5 a 10 minuten extra):
Price-askeerring en aandrijfaskeerringen, als ze toch bezig zijn, dingen kosten bijna niks en tis fijn als het gedaan is, stel je voor dat het over drie maanden daar gaat lekken, dan baal je hoor!
Als je veel korte stukjes rijdt zal het waarschijnlijk wel meevallen, pas als je een lang stuk rijdt zal het meer gaan lekken bij je krukaskeerring. Tenminste dat was bij mij ook zo.
En ik had het in de periode dat het erg warm was, als ik dan een goed stuk gereden had stond mijn oliepeil op ongeveer de helft. dat was dus elke keer bijvullen voordat ik ging rijden. Ik heb hier nog een tijdje mee rondgereden, toen het wat kouder werdt ging het ook minder lekken.
Uiteindelijk toch maar mijn v-bak erafgehaald omdat mijn koppeling begon te slippen en steeds slechter oppakte. Meteen complete koppelingset gemonteerd met krukaskeerring. Dat was het makkelijkste, V-Bak uit/inbouwen is een wat lastiger klusje aan te raden om met zijn tweeen te doen en op een brug.
P.S. Hou je versnellingsbakolie eens in de gaten, je kan dit controleren bij je vulplug, als deze goed gevuld is zou er een beetje olie uit de vulplug moeten lopen als je deze open draait, of je moet het minstens kunnen voelen met je vinger. anders zou het nog je V-bak kunnen zijn die lekt
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie: BRUM-Ster