ombouwvragen van carb naar injectie : geen stationair
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Dat wordt wellicht een ander thermostaathuis
Ik dacht nog aan doorboren, maar er zit zelfs geen schroefdraad op...
Ik kan morgen evt van een andere ax een type 2 thermostaathuis gaan afschroeven. (1.0i bj 93 met DIS) Deze heeft op het thermostaathuis een ontluchtingspunt waar ik geen heb. Nu zit op die plaats een slang aangesloten die van de radiator komt. Mag ik die zomaar afdoppen?
Ik dacht nog aan doorboren, maar er zit zelfs geen schroefdraad op...
Ik kan morgen evt van een andere ax een type 2 thermostaathuis gaan afschroeven. (1.0i bj 93 met DIS) Deze heeft op het thermostaathuis een ontluchtingspunt waar ik geen heb. Nu zit op die plaats een slang aangesloten die van de radiator komt. Mag ik die zomaar afdoppen?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
huh?Browny wrote:is die ontluchtingsnippel afgebroken?
Heb ik ook al twee keer gehad (ja, ja, een ezel stoot zich niet twee keer tegen dezelfde muur), die dingen zijn hol waardoor ze niks kunnen hebben.
Maarrr.. ik heb hem beide keren eruit gekregen met Boa grabit. Kost wel wat, maar is een ideaal setje.
Nee. Het thermostaathuis dat ik gebruikt heb komt van een 1.1 carb en waar dus normaal die groene tempsensor in zit, zit hier niets. Er is niets afgebroken hoor
Op dit thermostaathuis zit trouwens geen ontluchtingsnippel.
Zo'n thermostaathuis heb ik dus nodig:
http://i271.photobucket.com/albums/jj13 ... C50320.jpg
MAAR, mijn radiator heeft een slang die naar mijn huidig thermostaathuis loopt. Op bovenstaand thermostaathuis kan ik dit niet aansluiten. Zou het niet lukken moest ik die ontluchtingsschroef uitdraaien en dan daar die slang op monteren?
Is het duidelijk wat ik bedoel?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Dat is een koolstoffilter o.i.d, zit normaliter onder je voorscherm
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
ok, heb ik niet nodig dus
Ik heb niet echt zin om nog een slangetje bij te trekken...
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... stoffilter
Ik heb niet echt zin om nog een slangetje bij te trekken...
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... stoffilter
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Omdat ik geen zin meer heb om nog een slang bij te trekken en uit te zoeken hoe ik het moet aansluiten aan de benzinetank. Om dan nog eens op aanpassingsproblemen en moeilijkheden te stuiten etc... Het kan best simpel zijn, maar het wordt afdoppen.
En het milieu (als het dan wat uitmaakt) interesseert me niet zo erg
En afdoppen is 2min werk, die filter installeren toch wel wat langer.
Vanavond trouwens nog een leuk rond gat mogen zagen onder de achterbank om aan de benzinepomp te kunnen. Een 1.1 carb heeft maar 1 gat ...
En het milieu (als het dan wat uitmaakt) interesseert me niet zo erg
En afdoppen is 2min werk, die filter installeren toch wel wat langer.
Vanavond trouwens nog een leuk rond gat mogen zagen onder de achterbank om aan de benzinepomp te kunnen. Een 1.1 carb heeft maar 1 gat ...
hahaha ja ja dat hadden we kunnen weten
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
De linkse 2 zijn de stekkertjes van mijn lambdasonde, de rechtse 2 zijn die van de kabelboom. Op het rode stekkertje zit onderaan nog een extra ding dat hem niet doet passen op de kabelboom. (dat kan ik er natuurlijk afschuren oid)
Weet iemand welk stekkertje ik waar moet opsteken?
En als ik dat afschuur, zal mijn polariteit dan kloppen? Of speelt dat geen rol?
Enneuh, hij wilde zonder niet meteen starten. Is het normaal dat hij zonder lambdasonde niet wil starten?
Weet iemand welk stekkertje ik waar moet opsteken?
En als ik dat afschuur, zal mijn polariteit dan kloppen? Of speelt dat geen rol?
Enneuh, hij wilde zonder niet meteen starten. Is het normaal dat hij zonder lambdasonde niet wil starten?
zonder lambda lopen ze werkelijk ECHT heel ruk, en de mijne viel uit en wou dan vervolgens niet meer starten dus ja, het lijkt mij aannemelijk dat ie rukt start zonder lambda
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Dat geeft me terug hoop dat er niets aan de hand is. Toen ik vanmorgen de benzineleiding van het injectiehuis trok en even de benzinepomp deed draaien heb ik de benzine die er uit spoot in het injectiehuis laten lopen. Toen ik daarna wilde starten hoorde ik wel een aantal plofjes, dus de ontsteking lijkt het probleem niet.grietje wrote:zonder lambda lopen ze werkelijk ECHT heel ruk, en de mijne viel uit en wou dan vervolgens niet meer starten dus ja, het lijkt mij aannemelijk dat ie rukt start zonder lambda
Graag iemand die weet welk stekkertje waar op moet
Trouwens, ik veronderstel dat het normaal is dat de benzinepomp maar even draait als je het contact aanzet? Ik heb de relais al uitgemeten en ze werken beiden perfect.
Volgens mij draait de pomp altijd, de hele tijd op contact...citrofenwick wrote:Dat geeft me terug hoop dat er niets aan de hand is. Toen ik vanmorgen de benzineleiding van het injectiehuis trok en even de benzinepomp deed draaien heb ik de benzine die er uit spoot in het injectiehuis laten lopen. Toen ik daarna wilde starten hoorde ik wel een aantal plofjes, dus de ontsteking lijkt het probleem niet.grietje wrote:zonder lambda lopen ze werkelijk ECHT heel ruk, en de mijne viel uit en wou dan vervolgens niet meer starten dus ja, het lijkt mij aannemelijk dat ie rukt start zonder lambda
Graag iemand die weet welk stekkertje waar op moet
Trouwens, ik veronderstel dat het normaal is dat de benzinepomp maar even draait als je het contact aanzet? Ik heb de relais al uitgemeten en ze werken beiden perfect.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Je hoort hem misschien maar even maar hij draait echt de hele tijdRadiant wrote:Nee, je hoort hem eventjes en dan is hij stil idd.
Zo heb ik mn tank leeggekregen, op contact en de aanvoerleiding in jerrycan, en hij blijft de hele tijd pompen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).