Raar stuurgedrag
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Raar stuurgedrag
Sinds een poosje stuurt mijn AX niet zo fijn meer.
Het begon een poosje geleden toen ik af en toe een tik/bonk hoorde aan de rechtervoorkant. Nu is deze tik/bonk steeds vaker hoorbaar vooral als ik door gaten rij of over hobbels.
In de bochten wordt het geluid meestal niet erger!
Ook begon op een gegeven moment de auto slecht te sturen, hierna begon het stuur scheef te staan. Het stuur gaat trouwens elke dag schever staan. Het stuur trekt trouwens scheef naar rechts. Dus met de klok mee.
Bij de APK-keuring van vorige maand had ik een adviespunt, namelijk de fusee rechtsvoor. Waar het geluid dus ook wegkomt.
En de auto stuurt ook heel licht, vooral in de bochten.
Nu was mijn vraag, weten jullie wat nu het probleem is?
Ik hoop de fusee, deze stond in de planning voor vervanging deze week.
Ik hoor het graag van jullie!!!
Het begon een poosje geleden toen ik af en toe een tik/bonk hoorde aan de rechtervoorkant. Nu is deze tik/bonk steeds vaker hoorbaar vooral als ik door gaten rij of over hobbels.
In de bochten wordt het geluid meestal niet erger!
Ook begon op een gegeven moment de auto slecht te sturen, hierna begon het stuur scheef te staan. Het stuur gaat trouwens elke dag schever staan. Het stuur trekt trouwens scheef naar rechts. Dus met de klok mee.
Bij de APK-keuring van vorige maand had ik een adviespunt, namelijk de fusee rechtsvoor. Waar het geluid dus ook wegkomt.
En de auto stuurt ook heel licht, vooral in de bochten.
Nu was mijn vraag, weten jullie wat nu het probleem is?
Ik hoop de fusee, deze stond in de planning voor vervanging deze week.
Ik hoor het graag van jullie!!!

If you wanna go low, you gotta go slow..
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
verschillende opties.
fuseekogel
Draagarm los/verschoven
demperopsluitmoer los
draailager veerpoot kapot
stuurkogels niet goed meer.
of een combinatie
Ik zou je ook vooral willen adviseren niet meer met dat ding te rijden totdat je het hebt opgelost. Ik vertrouw het nl voor geen meter dat je stuur van positie wisseld. straks breekt er iets af en dan stuur je dus helemaal niet meer zelf.
fuseekogel
Draagarm los/verschoven
demperopsluitmoer los
draailager veerpoot kapot
stuurkogels niet goed meer.
of een combinatie
Ik zou je ook vooral willen adviseren niet meer met dat ding te rijden totdat je het hebt opgelost. Ik vertrouw het nl voor geen meter dat je stuur van positie wisseld. straks breekt er iets af en dan stuur je dus helemaal niet meer zelf.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Geknak ik bochten is de fussee, overigens zou ik daar als ik jou was NIET mee verder rijden, het is gevaarlijk (als ie losschiet ligt je wiel los...) en hoe langer je ermee doorrijd, hoe meer kans je hebt dat je veerpoot ook stuk gaat en dan heeft fusee vervangen geen zin meer
Maar een stuur die van positie veranderd
Damn....
Heel licht sturen kan door toe in komen, maar dat betekent dat ie dat zelf veranderd heeft? Ben benieuwd wat in de heck dat veroorzaakt en zou idd zoals denny al zegt die auto echt even laten staan...
Maar een stuur die van positie veranderd

Damn....
Heel licht sturen kan door toe in komen, maar dat betekent dat ie dat zelf veranderd heeft? Ben benieuwd wat in de heck dat veroorzaakt en zou idd zoals denny al zegt die auto echt even laten staan...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
haha ligt eraan waar je hem hebt laten keuren natuurlijk.
Slijtage kan daarnaast hard gaan. Ik denk nl ook niet dat het verdraaien van het stuur een probleem met de fusee is. Je fusee is nl een vast punt. ook met speling blijft het een vast punt dus je kan wel een cm vrije slag hebben maar verdraaien ligt echt ergens anders aan.
Slijtage kan daarnaast hard gaan. Ik denk nl ook niet dat het verdraaien van het stuur een probleem met de fusee is. Je fusee is nl een vast punt. ook met speling blijft het een vast punt dus je kan wel een cm vrije slag hebben maar verdraaien ligt echt ergens anders aan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
iedereen bedankt voor zijn reactie
ik laat hierbij ook de auto staan waar die staat!!
Ik ga volgende week maandag beginnen met het controleren van alles ( dan heb ik pas tijd)
maare wat kan dan de oorzaak zijn van het scheve stuur??
edit:
de wagen is gekeurd bij de euromaster
ik laat hierbij ook de auto staan waar die staat!!
Ik ga volgende week maandag beginnen met het controleren van alles ( dan heb ik pas tijd)
maare wat kan dan de oorzaak zijn van het scheve stuur??
edit:
de wagen is gekeurd bij de euromaster

If you wanna go low, you gotta go slow..