Achterwiel vast

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
koeneman
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Achterwiel vast

Post by koeneman »

Dames en heren,
Koel!! Een heus AX forum, kan ook niet anders, veel rijders, veel genieters, veel vragen.
Ik heb ook een vraag.
Sinds een aantal dagen blokkeerde mijn rechter achterwiel licht bij het achteruit inparkeren (kont omhoog). Ik dacht; misschien vies (pekel)of te weinig achteruitrijden, misschien de kou..? Maar nu net bij het achteruitrijden gebeurde het weer en nu wil mijn lieve AX helemaal niet meer bewegen.
Symptoom: lijkt op alsof je met je handrem probeert weg te rijden, voor (kont naar beneden) en achteruit (kont omhoog)...
Auto staat nu rechts naar beneden "gedrukt" en ik kon haar zelfs met de hand omhoog terug trekken...
Ik gok met zekerheid iets met de handrem, maar voor ik de wegenwacht ga bellen, heeft iemand dit ooit gehad? En... wat kan ik er aan doen?

HELP!

Koen

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

koen,

dit klinkt heel erg alsof je remschoenen los liggen in de trommel.
bij een ax zitten deze gelijmt op de houders.. en helaas laat die lijm nog wel eens los.

ik raad je af om ermee te gaan rijden! als je wiel vastslaat tijdens het rijden heb jij niet veel meer te vertellen over de richting waar jouw auto heen gaat...
Image

rockfordbreda
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by rockfordbreda »

Mocht je een knak horen als je achteruit rijd,dan is waarschijnlijk het wiellager kapot.
Als de handrem nog wel werkt zoals ie deed voor het probleem is het zeker weten het wiellager.
Maarrrrrrrrrrr... kan ook de remvoering zijn hoor,alleen werkt dan meestal de handrem niet meer.

Mvg:

RF breda (trotse papa 8) )
komt ie dan he :P
[Image

homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by homiethomie »

ik had vorige apk ook mijn remschoen los in mijn trommel, maar toen deed mijn handrem het nog prima hoor :oops:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

homiethomie wrote:ik had vorige apk ook mijn remschoen los in mijn trommel, maar toen deed mijn handrem het nog prima hoor :oops:

Hele remschoen los of de voering los van de schoen?

Het kan 2 kanten op, kan ik je vertellen :D

Bij mijn wijle TRS lag bij aan koop de gehele schoen los (gebroken dopjes), die ene achterrem deed dus helemaal niets meer.

Terug gezet maar niet vernieuwd, en als je hem daarna langer dan een dag op de handrem liet staan rotte t vast en dan kon je de handrem er wel af halen maar t was vastgerot dus dat was best k*t :d Maar daar kon je hem nog wel weer uitrijden (veel gas en dan schoot t wel los)

totdat.... Niet de remvoering losliet van de trommel, maar de voering losliet van de schoen en de schoen zelf vervolgens bleef hangen achter de voering ;)

Ik kan je vertellen, dat is niet grappig! Wiel slaat vast en daar kan je hem niet meer uit rijden.

Handrem zal best nog werken op de andere wiel maar aangezien je hem toch nooit van zn plek krijgt. En dat is wat q01z bedoelt met gevaarlijk!

Als je remvoeringen aan de trommel geplakt zitten en je remt, zet je remschoen uit en als dat nu net is voor die voeringen slaat alles dubbel en helemaal vast. Blokkeert je achterwiel en daar ga je :)

Dan had daarvoor je handrem prima gewerkt maar is t toch niet veilig. Daarom je voeringen gewoon controleren en op tijd vervangen ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by homiethomie »

klopt, voering van de schoen af ik haal het door elkaar :roll:

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

zitten ook 2 schoenen in he. dus 1 zonder voering heb je toch nog een prima handrem hoor
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Goed: link

Niet goed: link :roll:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply