Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'96 1.5D,'91 4x4
Moderator: webmasters
Goed bezig geweest marco, zag er echt een stuk beter uit haha, gave velgen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Okee, okee... jullie hebben er (te) lang op moeten wachten...
Maar hier zijn dan de eerste foto's:
En vervelend nieuws voor degenen die zo intensief hebben mee gezwoegd om de rechter voorpoot vast te krijgen: ze moeten er weer onder vandaan, want nu er de Volcane veren onder zitten, staat 'ie aan de voorkant te hoog.
De GTI-veren zullen er dus toch onder moeten.
Maar hier zijn dan de eerste foto's:
En vervelend nieuws voor degenen die zo intensief hebben mee gezwoegd om de rechter voorpoot vast te krijgen: ze moeten er weer onder vandaan, want nu er de Volcane veren onder zitten, staat 'ie aan de voorkant te hoog.
De GTI-veren zullen er dus toch onder moeten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
GTI-achteras heeft standaard stabi?
Heb wel gemerkt dat 'ie achter een stuk stugger is.
(Hier op Flakkee zijn de verkeersdrempels net zo ruim gezaaid als de gewassen die ze hier op de akkers telen. )
Ik heb echter wel het idee dat 'ie nu wel sneller overstuur heeft (binnenste voorwiel verliest grip). Zal misschien komen doordat 'ie voor iets hoger staat dan achter èn dat 'ie voor nog geen stabi-stang heeft.
Heb wel gemerkt dat 'ie achter een stuk stugger is.
(Hier op Flakkee zijn de verkeersdrempels net zo ruim gezaaid als de gewassen die ze hier op de akkers telen. )
Ik heb echter wel het idee dat 'ie nu wel sneller overstuur heeft (binnenste voorwiel verliest grip). Zal misschien komen doordat 'ie voor iets hoger staat dan achter èn dat 'ie voor nog geen stabi-stang heeft.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Heel vervelend inderdaad. Maar ze moeten er toch niet volledig vanonderen. Bij onze GT5 is het zelfs moeten lukken om de veren los te krijgen zonder de fusee los te maken. (/krijgen )MNM(tm) wrote:Okee, okee... jullie hebben er (te) lang op moeten wachten...
Maar hier zijn dan de eerste foto's:
[im]http://AX.mnm-tm.nl/AXclub/Topics/10775/rechts-voor.jpg[/img]
[im]http://AX.mnm-tm.nl/AXclub/Topics/10775/rechts-zij.jpg[/img]
En vervelend nieuws voor degenen die zo intensief hebben mee gezwoegd om de rechter voorpoot vast te krijgen: ze moeten er weer onder vandaan, want nu er de Volcane veren onder zitten, staat 'ie aan de voorkant te hoog.
De GTI-veren zullen er dus toch onder moeten.
(het was ook de eerste keer dat ik veren en schokdempers omwisselde, dus ik weet de normale gang van zaken nog niet zo 100% )
Heeft zo'n volcane geen aluminium blok?
GTI veren zijn nl veel stijver dan veren van auto's met alu blokken (ivm gewicht) Dit zou dus betekenen (en in de praktijk ondervonden) dat met GTI (staal blok) veren de voorkant hoger staat dan met veren voor alu blok.
GTI veren zijn nl veel stijver dan veren van auto's met alu blokken (ivm gewicht) Dit zou dus betekenen (en in de praktijk ondervonden) dat met GTI (staal blok) veren de voorkant hoger staat dan met veren voor alu blok.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Volcane heeft idd een alu blok.denny wrote:Heeft zo'n volcane geen aluminium blok?
GTI veren zijn nl veel stijver dan veren van auto's met alu blokken (ivm gewicht) Dit zou dus betekenen (en in de praktijk ondervonden) dat met GTI (staal blok) veren de voorkant hoger staat dan met veren voor alu blok.
(Vandaar dat 't ding zou belachelijk licht is (687kg) en rete-snel voor een 1.1i )
Ach, op zich vind ik 'm er niet eens zo beroerd bij staan, dus 'k denk dat ik voorlopig maar gewoon ff de koplampen opnieuw laat afstellen en 't lekker zo laat.
Overigens lag er gister een brief van de RDW op de mat: de Volcane is weer opgeroepen voor APK.
Ben benieuwd...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ghehe... Er gaat wel een 1.4 blok in komen, maar absoluut géén GTI-blok!
1. Da's gietijzer
2. Da's een benzine-zuiper
3. Da's per definitie gezeik met kabelboom
Nee, ik heb andere plannen.
1. Da's gietijzer
2. Da's een benzine-zuiper
3. Da's per definitie gezeik met kabelboom
Nee, ik heb andere plannen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Gelukkig weet je nu hoe het moetMNM(tm) wrote: En vervelend nieuws voor degenen die zo intensief hebben mee gezwoegd om de rechter voorpoot vast te krijgen: ze moeten er weer onder vandaan, want nu er de Volcane veren onder zitten, staat 'ie aan de voorkant te hoog.
De GTI-veren zullen er dus toch onder moeten.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)