Ik ben ook van plan dit te gaan doen bij mn GT. Ik neem aan dat je de complete kabelboom van de GTI wel hebt. Mijn plan is bedrading halen, paar kleuren, gewoon van de rol(zodat je meteen 15 meter hebt). Je stekkerhuisjes kun je openklikken, daar zitten de "stekkertjes" in. Bij de betere automaterialenzaak hebben ze die "stekkertjes".
Ik ga geen schema's gebruiken, maar gewoon dom, draad voor draad vernieuwen.... weet zeker dat dit de snelste manier is zonder verassingen achteraf (op 3 pitten lopen ed.) Evt kun je de draden labellen, ze hebben nu wel kleurtjes, maar daar zie je ook niet meteen aan waarvoor het is... zelfs niet met de schema's
denny wrote:ja ook een tang om die klemmen aan te knijpen..
Kijk dat zijn berichten , kga binnenkort maar eens aan de klus.
Kga er direct maar een paar maken, ben ik voor beide GTI's klaar.
Manne bedankt ben weer een beetje wijzer geworden, maar meer tips en ideeën altijd welkom
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
zijn die stekkertjes enzo niet verkrijgbaar bij de dealer? meende ooit eens op een vw forum te hebben gelezen dat je bepaalde stekkers gewoon bij vw dealers kunt bestellen..
op de autobeurzen in/rond Nld staat altijd een man die de goede bekabeling verkoopt per meter, in elke kleur.. en met de alle klemmetjes die je maar kan indenken.. sommige stekkers heeft hij ook (de wat universele..)
dus ff wachten op een beurs (over 2 weken in Mechelen geloof ik) of even zoeken naar een internetsite
Nou de stekkers van de kabelboom kan ik absoluut niet openklikken, kheb geprobeert het achterste rubber/kit weg te snijden van het stekkertje.
Maar dat valt absoluut niet mee , heeft iemand nog tips hoe ik dit het beste kan doen.
Ik mag aannemen dat er meer mensen hier op het forum zijn die zelf een kabelboom van de motor hebben gemaakt.
Groeten Edwin
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk