Nou ik ben echt super blij met mijn nieuwe Groep N chip van MNM(tm) . Ik heb dus een mulit-point injection AX 1.4 GTI en het is werkelijk fantastisch wat die N chip allemaal verbetert. Het ging mij ook niet om meer pk's maar puur over het "fine tunen" van de GTI. Hij rijd rustiger, soepeler en de stationair is nu perfect. ... en als je even los wilt gaan dan heb je continu vermogen tot de 8000+ rpm. 140 in zijn 3 makkelijk, en het mooie is dat als je de gas dan los laat heb je geen schokkerige haperingen om dat je toevoer veel beter geregeld wordt door de groep N chip. Een absolute aanrader. Zonder N-Chip heb je geen GTI. Dus een chip halen bij MNM(tm) is een absolute aanrader. Oh en ik lijk wel gek maar hij schakelt zelfs beter....
Ik heb zeker veel plezier van mijn (ook zwarte) GTI, "staat" wel is bij de phoenixstraat in Delft.
Helaas heb ik een koelwaterslang (van onder de thermostaat naar de verwarming achter) laten springen bij een lange euphorische rid in de 8000 rpm. Dus let wel op jij bent zelf de begrenzer! of niet
Inmiddels tijdelijk gefixed.
Weet iemand trouwens een goed adres voor nieuwe koelwaterslangen? kosten bij de dealer 70 eruo per stuk ... Dus misschien vervang ik ze wel met samco slangen als ik toch bezig ben, misschien wel een betere investering? Sorry voor de off-topic
veel plezier met de groep N chip! ik probeer wel bij de volgende meeting te zijn
Euhm.. die toerenbegrenser zit niets voor niets bij standaard rond de 7100rpm... dus bevorderlijk is het niet door trekken tot 8000rpm.. bij een standaard auto...
En wat wordt nog als 'veilig' beschouwd om af en toe te doen?
Als ik snel wil optrekken schakel ik meestal max rond de 6500, maar het gebeurt heel af en toe wel eens dat ik tot die 7100 ga. (vooral als ik naast iemand sta aan de lichen :P)
Bij 7300 is het vermogen er wel zo'n beetje uit bij een GTI.
Zorgen dat je na schakelen op 5000-5500 uit komt is eigenlijk ideaal.
+ zorg voor een oliekoeler.
gizmo wrote:Weet iemand trouwens een goed adres voor nieuwe koelwaterslangen? kosten bij de dealer 70 eruo per stuk ... Dus misschien vervang ik ze wel met samco slangen als ik toch bezig ben, misschien wel een betere investering?
Die slang heb ik nog wel liggen
Peu dealer schijnt een stuk goedkoper te zijn in koelslangen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Helaas, voor zover mij bekend is er geen Group-N chip voor de 1.4 monopoint (Bosch MA2.2) motor.
Er schijnt echter wel gewerkt te worden aan een versie voor de MA3.0 computer (zit op het KDX blok, welke te vinden is in o.a. de Furio en de TGS).
Wat is er stuk aan de blower dan?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
de blower doet niks meer, zekering is oke.
mijn vader sprak over een relais dat niet meewerkt. nu wist hij mij niet te vertellen wat een relais precies doet en wat ik eraan moet doen om het evt te maken. verwarming werkt trouwens wel.
Blower wordt niet aangestuurd door een relais, maar rechtstreeks door de meer-standen schakelaar in de middenconsole.
De verschillende snelheden worden bepaald door weerstanden in de blower, met uitzondering van de hoogste stand (deze heeft geen weerstand).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
de glijcontacten kunnen versleten zijn. Dat zou ook verklaren waarom ie al een tijdje kuren had?
stel dat vervanging nodig is, wat ben ik dan kwijt en hoeveel tijd gaat daarin zitten?
ik ben pas een beginner met de AX (wel helemaal verslingerd ) en ben dus nog niet bekend met het uit elkaar halen van dashboards...
ik hou nu al van dit forum, allemaal behulpzame mensen. en ouderwets over auto's zeuren... prachtig!