drie cilinders?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber

drie cilinders?

Post by Nitroën »

Vandaag de AX opgehaald van de spuiter, wil ik wegrijden, start ie heel moeizaam... Na 2 keer afslaan blijft ie eindelijk lopen, maar klinkt het alsof dat maar op drie cilinders is (wat waarschijnlijk dan ook het geval zal zijn geweest :? ). Na enkele minuten is het weer goed.
Nog nooit eerder meegemaakt, wat kunnen mogelijke oorzaken zijn? Is dit puur vanwege een koude start?
Want de auto heeft wel twee weken lang zeer weinig gereden, en het heeft in die tijd natuurlijk ook gevroren, maar toch... Dit is de eerste keer dat ie daar zo heftig op reageert :?

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Alle bougies nog goed?

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

vocht in de verdelerkap?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Steenwiekermoat
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Steenwiekermoat »

wat voor schade is er gerepareerd?
Kan het zijn dat ze bij de spuiter iets niet goed gemonteerd, vast gezet hebben?
Groeten van Henk uut Blesdieke

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Nitroën »

Steenwiekermoat wrote:wat voor schade is er gerepareerd?
Kan het zijn dat ze bij de spuiter iets niet goed gemonteerd, vast gezet hebben?
Ze hebben de skirts en een deel van beide zijkanten gespoten.
Voor zover ik weet geen verdere onderdelen los gehaald, dus ik denk niet dat het daar aan ligt...

De spuiter zelf noemde als mogelijke oorzaak wel de eventuele aanwezigheid van een open luchtfilter. Tja, die heb ik wel maar daar hoort je auto toch niet slecht van te gaan lopen lijkt me?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

open lucht filter laat een ax niet op 3 pitten lopen...

zou het eerder of zoeken in de bougies/bougie kabel, misschien is er nu 1 aan het overlijden,
of idd vocht

of misschien je lambda sonde (maar dan zou je ook andere dingen moeten merken... benzine geur bijv..)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply