Eigen uitlaat aan het ontwerpen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Eigen uitlaat aan het ontwerpen
Aangezien ik de prijzen van uitlaten gigantisch hoog zijn (?450 voor een spaghettie spruitstuk) Ben ik zelf maar aan het ontwerpen geslagen.
Ik werk volgens het principe des te minder tegendruk des te beter. Dit omdat de zuiger de uitlaatgassen naar buiten moet duwen. Dat gaat in mijn ogen makkelijker als de gassen weinig weerstand hebben.
Hier alvast een eerste plaatje van het spruitstuk Dit is nog maar een schets. Binnenkort ook leuke plaatjes met testen op weerstand en stromingen enzo. Dit wordt een leuk project.
Ik werk volgens het principe des te minder tegendruk des te beter. Dit omdat de zuiger de uitlaatgassen naar buiten moet duwen. Dat gaat in mijn ogen makkelijker als de gassen weinig weerstand hebben.
Hier alvast een eerste plaatje van het spruitstuk Dit is nog maar een schets. Binnenkort ook leuke plaatjes met testen op weerstand en stromingen enzo. Dit wordt een leuk project.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Ja ik heb dat zelf getekend in solidworks. Als er intresse is kan ik ook wel die files op internet zetten. En gelukkig hoef ik niet al die buizen zo te buigen. Lasbochten doen wonderen.
Weet iemand trouwens de voor en nadelen van rvs en staal om een uitlaat van te maken?
Weet iemand trouwens de voor en nadelen van rvs en staal om een uitlaat van te maken?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Lassen van staal of RVS is geen enkel probleem.
RVS heeft inderdaad een hoger warmteweerstand waardoor de snelheid van de uitlaatgassen constanter blijft. Dat schijnt een voordeel te zijn. Maar RVS schijnt wel eerder te scheuren.
RVS heeft inderdaad een hoger warmteweerstand waardoor de snelheid van de uitlaatgassen constanter blijft. Dat schijnt een voordeel te zijn. Maar RVS schijnt wel eerder te scheuren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
hey sander
ik ben ook bezig met me eigen uitlaat.... alleen begin ik met het laatste stuk, dat worden bij mij 4 pijpen , dus 2x een dubbel dtm stuk aan elke kant (net zoiets als atmozz)
Dana gaak is kijken naar het spruitstuk... ik heb nog wel wat hele mooi pics van de AX spruitstukken...
ax powah
ps jij ook succes!!
ik ben ook bezig met me eigen uitlaat.... alleen begin ik met het laatste stuk, dat worden bij mij 4 pijpen , dus 2x een dubbel dtm stuk aan elke kant (net zoiets als atmozz)
Dana gaak is kijken naar het spruitstuk... ik heb nog wel wat hele mooi pics van de AX spruitstukken...
ax powah
ps jij ook succes!!
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
AX_POWAH wrote:hey sander
ik ben ook bezig met me eigen uitlaat.... alleen begin ik met het laatste stuk, dat worden bij mij 4 pijpen , dus 2x een dubbel dtm stuk aan elke kant (net zoiets als atmozz)
Dana gaak is kijken naar het spruitstuk... ik heb nog wel wat hele mooi pics van de AX spruitstukken...
AX powah
ps jij ook succes!!
Hoe doe jij dat dan? Laat je alle 4 de pijpen naar ??n tussenstuk lopen? Of kun je dan wat moois maken.. spruitstuk heeft ook 4 pijpen.. Zou dat een optie zijn voor sander, ivm tegendruk? Ik roep maar wat..
ik werk in het begin met een orgineel spruitstuk dus die eindigd op 1 uitlaatbuis... Die wordt opgesplitst in 2 buizen, 1 links en 1 rechts. En net voor ze door de bumper komen word op beide buizen een DTM uitlaatstuk gelast zodat je 4 uitlaatbuizen hebt met als het goed is aan allebei de kanten evenveel rook
ax powah
ax powah
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
Sander ik wil niet heel vervelend doen maar je moet wel degelijk zorgen dat je tegendruk hebt,..........
als je geen of te weinig tegendruk hebt loopt ie voor geen meter,..
hal je spruitstuk er maar es af en ga maar es rijden, je complete trekkracht is pleite,........ en volgens jou theorie zou ie dan beter moeten lopen,.........
dus ik denk dat het lastig is om de juiste tegendruk te bepalen het is niet voor nix dat die dingen bijna nooit zelf gemaakt worden,....
maar in elk geval succes
als je geen of te weinig tegendruk hebt loopt ie voor geen meter,..
hal je spruitstuk er maar es af en ga maar es rijden, je complete trekkracht is pleite,........ en volgens jou theorie zou ie dan beter moeten lopen,.........
dus ik denk dat het lastig is om de juiste tegendruk te bepalen het is niet voor nix dat die dingen bijna nooit zelf gemaakt worden,....
maar in elk geval succes
Ja maar ik denk dat een uitlaat op zich wel voldoende tegendruk heeft om fatsoenlijk te lopen. Zowiezo door de pulsen die erdoorheen gaan. Maar goed we zien wel. Het is trouwens een voorstadium voor een 1.6 turbo he laten we dat niet vergeten en met een turbo wil je helemaal geen tegendruk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.