Denny Lambrechts (AX SPORT '87)
Moderator: webmasters
Na blokje staat eigenlijk klaar. Er zit al olie in en alles. Paar dingetjes nog te monteren die ik nog niet heb maar die al wel ergens liggen, haha.
Ga deze maand gereedschap bestellen om de webers (en andere dubbele carbs) goed af te stellen. Dan gaat het project de ijskast in tot volgend jaar. Zelfde geld voor de hele auto. Staat nu in zijn stalling en gezien het weer blijft ie daar ook denk ik. Hoop dat de bak van peter dan ook ergens vrijkomt. lijkt me vet om die achter dit blok te hangen
Ben ook nog op zoek naar een zwart kleppendeksel.
De mijne is rood nu en dat vind ik niet mooi. Verder twijfel ik nog of ik met de standaard mechanische benzinepomp doorga of een elektrische ga gebruiken (met bijbehorend aan/uit knopje op dash ) Ik moet ongeveer 3,5 bar druk draaien en heb me nog nooit verdiept in hoeveel zo'n mechanische nu presies verpompt.
Ga deze maand gereedschap bestellen om de webers (en andere dubbele carbs) goed af te stellen. Dan gaat het project de ijskast in tot volgend jaar. Zelfde geld voor de hele auto. Staat nu in zijn stalling en gezien het weer blijft ie daar ook denk ik. Hoop dat de bak van peter dan ook ergens vrijkomt. lijkt me vet om die achter dit blok te hangen
Ben ook nog op zoek naar een zwart kleppendeksel.
De mijne is rood nu en dat vind ik niet mooi. Verder twijfel ik nog of ik met de standaard mechanische benzinepomp doorga of een elektrische ga gebruiken (met bijbehorend aan/uit knopje op dash ) Ik moet ongeveer 3,5 bar druk draaien en heb me nog nooit verdiept in hoeveel zo'n mechanische nu presies verpompt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Wat mij vertelt is:denny wrote:
Ben ook nog op zoek naar een zwart kleppendeksel.
De mijne is rood nu en dat vind ik niet mooi. Verder twijfel ik nog of ik met de standaard mechanische benzinepomp doorga of een elektrische ga gebruiken (met bijbehorend aan/uit knopje op dash ) Ik moet ongeveer 3,5 bar druk draaien en heb me nog nooit verdiept in hoeveel zo'n mechanische nu presies verpompt.
elec pomp (singlepoint) geeft 1.1 bar en de mech(simpele carb) 0,25....... Maar jij zal zoiezo wel andere pompen hebben, met dubele carb.
Edit: net even opgezocht, als dit bovenste klopt (als he...) dan is t 3,6 psi voor de mech en 16 psi voor de elec... Vind dat laatste erg laag... Dus sorry, ik denk dat je hier helemaal niets aan hebt Maar als iemand wel weet hoeveel druk die pompen leveren (wat t verschil is) ik ben ook erg benieuwd.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Zo eindelijk weer eens een update van mijn kant.
Sorry geen foto's nog.
Omdat ik niet geheel tevreden ben over de schokbrekers en veren voor wat ik met mijn auto doe ga ik kijken voor wat anders.
(denk aan bilstein en PS coilovers.)
Wat eigenlijk belangrijker is is dat ik een goede uitlaat moet hebben, heeft iemand nog ergens een mooi groep N systeempje liggen?
Nou hiervoor moet ik eerst maar weer eens 5 maanden sparen. Tot die tijd gaat de auto weer gedeeltelijk uit elkaar en worden dingen gedaan die niks of niet veel kosten.
Achteras wordt verstevigd a la kitcar.
Accu krijgt een andere plek. Ik denk achter de bijrijdersstoel.
motorsteun bij de distributie wordt verstevigd/aangebracht.
Kooi gaat eruit om in het voorjaar gespoten te worden.
Bij marc stickeren maar volgens mij kan dat niet met dit koude weer.
Ik ga een hoop mooie blauwe slangen ko..... Ow nee toch niet.
Ps: mocht er iemand in het voorjaar (denk aan april mei) dus interesse hebben in een complete koni geel set met Eibach veren mag die zich melden met een fatsoenlijk bod. Hoogstwaarschijnlijk gaan ze nl de verkoop in als complete set als ik wat anders heb gevonden. Alles is in nieuwstaat.
Sorry geen foto's nog.
Omdat ik niet geheel tevreden ben over de schokbrekers en veren voor wat ik met mijn auto doe ga ik kijken voor wat anders.
(denk aan bilstein en PS coilovers.)
Wat eigenlijk belangrijker is is dat ik een goede uitlaat moet hebben, heeft iemand nog ergens een mooi groep N systeempje liggen?
Nou hiervoor moet ik eerst maar weer eens 5 maanden sparen. Tot die tijd gaat de auto weer gedeeltelijk uit elkaar en worden dingen gedaan die niks of niet veel kosten.
Achteras wordt verstevigd a la kitcar.
Accu krijgt een andere plek. Ik denk achter de bijrijdersstoel.
motorsteun bij de distributie wordt verstevigd/aangebracht.
Kooi gaat eruit om in het voorjaar gespoten te worden.
Bij marc stickeren maar volgens mij kan dat niet met dit koude weer.
Ik ga een hoop mooie blauwe slangen ko..... Ow nee toch niet.
Ps: mocht er iemand in het voorjaar (denk aan april mei) dus interesse hebben in een complete koni geel set met Eibach veren mag die zich melden met een fatsoenlijk bod. Hoogstwaarschijnlijk gaan ze nl de verkoop in als complete set als ik wat anders heb gevonden. Alles is in nieuwstaat.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
ik hou mij aanbevolen voor de koni's met veren.denny wrote:Zo eindelijk weer eens een update van mijn kant.
Sorry geen foto's nog.
Omdat ik niet geheel tevreden ben over de schokbrekers en veren voor wat ik met mijn auto doe ga ik kijken voor wat anders.
(denk aan bilstein en PS coilovers.)
Wat eigenlijk belangrijker is is dat ik een goede uitlaat moet hebben, heeft iemand nog ergens een mooi groep N systeempje liggen?
Nou hiervoor moet ik eerst maar weer eens 5 maanden sparen. Tot die tijd gaat de auto weer gedeeltelijk uit elkaar en worden dingen gedaan die niks of niet veel kosten.
Achteras wordt verstevigd a la kitcar.
Accu krijgt een andere plek. Ik denk achter de bijrijdersstoel.
motorsteun bij de distributie wordt verstevigd/aangebracht.
Kooi gaat eruit om in het voorjaar gespoten te worden.
Bij marc stickeren maar volgens mij kan dat niet met dit koude weer.
Ik ga een hoop mooie blauwe slangen ko..... Ow nee toch niet.
Ps: mocht er iemand in het voorjaar (denk aan april mei) dus interesse hebben in een complete koni geel set met Eibach veren mag die zich melden met een fatsoenlijk bod. Hoogstwaarschijnlijk gaan ze nl de verkoop in als complete set als ik wat anders heb gevonden. Alles is in nieuwstaat.
de nokkenas is uiteindelijk een 310 geworden. Het herslijpen werd te duur. Aangezien ik standaard aangepaste zuigers gebruik vond ik 60 graden als compressie slag mooi. Nu heb ik nog maar 50 graden voor de compressie wat betekend dat ik onderin toch echt aan koppel ga inleveren. Het betekend ook dat de motor heel efficient moet zijn om dus voldoende lucht binnen te halen wat bij een sport altijd een heikel punt is.rally wrote:ik zie dat je al genoeg gedaan hebt aan de motor. en de krukas ook lichter gemaakt en vliegwiel ?? en waarom een nokkenas onder de 300 gr.
wij rijden met een 320 gr nokkenas met kleplift van 13,2 mm draaid nu
9500 toeren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
je krijgt bij een 1360cc niet veel meer koppel alles moet uit toeren komen,denny wrote:de nokkenas is uiteindelijk een 310 geworden. Het herslijpen werd te duur. Aangezien ik standaard aangepaste zuigers gebruik vond ik 60 graden als compressie slag mooi. Nu heb ik nog maar 50 graden voor de compressie wat betekend dat ik onderin toch echt aan koppel ga inleveren. Het betekend ook dat de motor heel efficient moet zijn om dus voldoende lucht binnen te halen wat bij een sport altijd een heikel punt is.rally wrote:ik zie dat je al genoeg gedaan hebt aan de motor. en de krukas ook lichter gemaakt en vliegwiel ?? en waarom een nokkenas onder de 300 gr.
wij rijden met een 320 gr nokkenas met kleplift van 13,2 mm draaid nu
9500 toeren.
als je een lichter krukas en vliegwiel hebt dan neemd de motor makkelijker op en de slijtage van de lagerschalen ik ook een stuk minder.
weet ik, Ik heb zelfs maar een 1294 cc. Het is en blijft een ax sport he. ondanks het stalen verlaagde GTI blok. (ook klasse in slalom)rally wrote: je krijgt bij een 1360cc niet veel meer koppel alles moet uit toeren komen,
als je een lichter krukas en vliegwiel hebt dan neemd de motor makkelijker op en de slijtage van de lagerschalen ik ook een stuk minder.
Mocht ik dit helemaal niks vinden (lees alsnog niet mee kunnen komen) ga ik nadenken om de hele setup op een 1.6 onderblok te zetten.
Vliegwiel wil ik nog laten verlichten, kruk niet.
Hoe ben jij omgegaan met jouw kleplift ? standaard zuigers aangepast of gesmede?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ik zou zeggen PB mij een bod waardoor ik genegen ben ze onder de auto uit te halen. 4x demper koni. denk zo'n 8000km onder de auto gezeten.ik hou mij aanbevolen voor de koni's met veren.
[/quote]
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Zo,
Even een update.
Niks aan de auto gedaan maar 14 maart ga ik weer lekker los op een peugeot testcircuit in Belgie (Malmedy)
Wordt de laatste keer dat er met het oude motorblok wordt gereden. Hoop ook dat die heel blijft, stottert nl nog steeds.
Daarna gaat hij uit elkaar voor enige wijzigingen
Even een update.
Niks aan de auto gedaan maar 14 maart ga ik weer lekker los op een peugeot testcircuit in Belgie (Malmedy)
Wordt de laatste keer dat er met het oude motorblok wordt gereden. Hoop ook dat die heel blijft, stottert nl nog steeds.
Daarna gaat hij uit elkaar voor enige wijzigingen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Dapper!denny wrote:Zo,
Even een update.
Niks aan de auto gedaan maar 14 maart ga ik weer lekker los op een peugeot testcircuit in Belgie (Malmedy)
Wordt de laatste keer dat er met het oude motorblok wordt gereden. Hoop ook dat die heel blijft, stottert nl nog steeds.
Daarna gaat hij uit elkaar voor enige wijzigingen
Freude am Fahren.
Als het goed is ik ook en Chris ook. Mocht je auto het begeven zijn er genoeg mensen die monteur zijn of kunnen beunen Zijn er ook bij die auto op aanhanger hebben ofzo dus thuis komen doe je denk ik wel
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
eindelijk een optimische update.
Heb mijn oude vervangen ontstekingshuis uit elkaar gehaald. Wat dingen aan gepast en anders gedaan. Brak alleen 1 klemmetje voor een veertje, provisorisch opgelost. spoeltje daarin uiteindelijk niet vervangen. Weerstand was nl nog goed.
De oude motor draait nu met oude vervroegers zonder stotteren en trekt weer lekker door de toeren. Hij komt alleen naar mijn gevoel nog niet echt aan zijn vermogen. Bougies nog maar eens vervangen denk ik.
Nu maar hopen dat mijn bisonkit oplossing het gaat houden tot de thuiskomst van malmedy.
Heb mijn oude vervangen ontstekingshuis uit elkaar gehaald. Wat dingen aan gepast en anders gedaan. Brak alleen 1 klemmetje voor een veertje, provisorisch opgelost. spoeltje daarin uiteindelijk niet vervangen. Weerstand was nl nog goed.
De oude motor draait nu met oude vervroegers zonder stotteren en trekt weer lekker door de toeren. Hij komt alleen naar mijn gevoel nog niet echt aan zijn vermogen. Bougies nog maar eens vervangen denk ik.
Nu maar hopen dat mijn bisonkit oplossing het gaat houden tot de thuiskomst van malmedy.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
eindelijk een optimische update.
Heb mijn oude vervangen ontstekingshuis uit elkaar gehaald. Wat dingen aan gepast en anders gedaan. Brak alleen 1 klemmetje voor een veertje, provisorisch opgelost. spoeltje daarin uiteindelijk niet vervangen. Weerstand was nl nog goed.
De oude motor draait nu met oude vervroegers zonder stotteren en trekt weer lekker door de toeren. Hij komt alleen naar mijn gevoel nog niet echt aan zijn vermogen. Bougies nog maar eens vervangen denk ik.
Nu maar hopen dat mijn bisonkit oplossing het gaat houden tot de thuiskomst van malmedy.
Heb mijn oude vervangen ontstekingshuis uit elkaar gehaald. Wat dingen aan gepast en anders gedaan. Brak alleen 1 klemmetje voor een veertje, provisorisch opgelost. spoeltje daarin uiteindelijk niet vervangen. Weerstand was nl nog goed.
De oude motor draait nu met oude vervroegers zonder stotteren en trekt weer lekker door de toeren. Hij komt alleen naar mijn gevoel nog niet echt aan zijn vermogen. Bougies nog maar eens vervangen denk ik.
Nu maar hopen dat mijn bisonkit oplossing het gaat houden tot de thuiskomst van malmedy.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.