Vbak mantel verwijderen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
[quote="Mark"]
Lijkt me trouwens stug dat het overzetten van een huis niet past. Allemaal gegoten en die gaten zitten vast wel allemaal op dezelfde plek.
ik zeg ook niet dat het niet past. ik zeg dat de behuizing allemaal als ze gegoten zijn gelijnboord worden om de lagers 100% recht tegenover elkaar moeten zitten.
Het zou niet zo onverstandig zijn voor de club om eens een keer een afspraak te maken met Citroën france voor een bezichteging in de fabriek dan kunnen de leden zien waar ze over praten.
Lijkt me trouwens stug dat het overzetten van een huis niet past. Allemaal gegoten en die gaten zitten vast wel allemaal op dezelfde plek.
ik zeg ook niet dat het niet past. ik zeg dat de behuizing allemaal als ze gegoten zijn gelijnboord worden om de lagers 100% recht tegenover elkaar moeten zitten.
Het zou niet zo onverstandig zijn voor de club om eens een keer een afspraak te maken met Citroën france voor een bezichteging in de fabriek dan kunnen de leden zien waar ze over praten.
Waarom vraag je niet iemand die je kan helpen, Chris / Denny of iemand anders. En pak dan meteen even alle dingentjes die niet helemaal fris meer zijn mee, heb je weer een lekker strak schakelende bak en je steekt er nog wat van op
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
lol, je doet het inderdaad verkeerdom maar ik had mischien moeten melden dat de 5e versnelling en alles eromheen los moet.
Overigens moet hij in een specifieke versnelling staan (staat hier ergens op een papiertjes), anders krijg je hem nog niet los.
Huizen kunnen gewoon omgezet worden, alleen heeft hij nu een 1.6 blok en zal een bak met een hoge mantel moeten gebruiken.
Overigens moet hij in een specifieke versnelling staan (staat hier ergens op een papiertjes), anders krijg je hem nog niet los.
Huizen kunnen gewoon omgezet worden, alleen heeft hij nu een 1.6 blok en zal een bak met een hoge mantel moeten gebruiken.
Ach, zolang er ook in rally en race toepassing veel wordt gereden met bakken waar hele stukken weer in gelast zijn en dit ook geen problemen geeft heb ik niet zo'n hele hoge pet op van PSA precisie bij bakken bouwen.
Feit is dat de bakhelften formeel bij elkaar horen. Maar na een jaar of 20 sleutelen met die dingen weet ik vrij zeker dat als je een beetje oplet er zat combinaties te maken zijn die prima werken maar origineel niet bij elkaar hoorden.
Nog even over de versnellingen die je gebruikt bij demontage van de bak:
om de bout van de 5e versnelling los te maken moet je er voor zorgen dat de assen geblokkeerd staan. dit doe je door de achteruit in te schakelen middels de normale schakelarmen op de bak, je hoort dan het achteruit tandwiel op zijn plaats gedrukt wordt met een "klok" geluid. Dan de 5e versnelling inschakelen door de schakelvork waar de blokkeerpen uitgetikt is te verschuiven. Dan heb je de bak tegelijk in achteruit en 5 staan, daardoor blokkeert de boel en kan je de 5e versnelling losmaken.
Voor zover ik weet maakt het daarna niet uit welke versnelling je kiest bij het omhoog halen van de mantel.
P.
PS: heb voor €125 nog wel een goeie SAXO 1.6 16V bak liggen.
Feit is dat de bakhelften formeel bij elkaar horen. Maar na een jaar of 20 sleutelen met die dingen weet ik vrij zeker dat als je een beetje oplet er zat combinaties te maken zijn die prima werken maar origineel niet bij elkaar hoorden.
Nog even over de versnellingen die je gebruikt bij demontage van de bak:
om de bout van de 5e versnelling los te maken moet je er voor zorgen dat de assen geblokkeerd staan. dit doe je door de achteruit in te schakelen middels de normale schakelarmen op de bak, je hoort dan het achteruit tandwiel op zijn plaats gedrukt wordt met een "klok" geluid. Dan de 5e versnelling inschakelen door de schakelvork waar de blokkeerpen uitgetikt is te verschuiven. Dan heb je de bak tegelijk in achteruit en 5 staan, daardoor blokkeert de boel en kan je de 5e versnelling losmaken.
Voor zover ik weet maakt het daarna niet uit welke versnelling je kiest bij het omhoog halen van de mantel.
P.
PS: heb voor €125 nog wel een goeie SAXO 1.6 16V bak liggen.
Last edited by PeterM on TueJan13, 2009 1:21:37 PM, edited 1 time in total.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
En inderdaaD wéér zo'n denigrerende opmerking over materialen (die je zelf niet eens kunt bouwen). Doe nou eens normaal man!rally wrote:En inderdaat de psa bakken zijn niets waard. voor een standaard auto goed te doen maar als er meer als 140 pk op komt dan willen ze nog wel eens sneuvelen.
Je komt op mij over als iemand die alle wijsheid in pacht denkt te hebben, geen enkele waarde hecht aan spullen van anderen en denkt dat iedereen een sponsor heeft, waardoor 'ie maar gewoon alles kan kopen wat 'ie wil.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Laat ik als moderetter dan maar even roepen dat ik een gewone normale discussie verwacht en geen uitspattingen. Anders gaat dit topic ten koste van mark op de schop.
Respect voor elkaars spullen. Info en kennis is welkom. Denk dus allebij aan je toon. Dat iemand als bijdehand overkomt kun je ook per PM melden aan de betreffende persoon en als het als vervelend overkomt bij een van de moderaters.
Respect voor elkaars spullen. Info en kennis is welkom. Denk dus allebij aan je toon. Dat iemand als bijdehand overkomt kun je ook per PM melden aan de betreffende persoon en als het als vervelend overkomt bij een van de moderaters.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Hierbij een uitleg + nette reactie.rally wrote: En inderdaat de psa bakken zijn niets waard. voor een standaard auto goed te doen maar als er meer als 140 pk op komt dan willen ze nog wel eens sneuvelen.
Bakken gaan niet stuk van perse teveel pk's, bakken gaan stuk door teveel koppel.
De ma bakken kunnen prima +170pk aan, alleen pas bij een turbo (waarbij je een snelle opbouw van koppel krijgt) ga je pas problemen krijgen. En dan nog zijn eerder de standaard synchromeshen een punt van kritiek (de assen/lagers zijn aardig sterk).
Drake wrote:Hierbij een uitleg + nette reactie.rally wrote: En inderdaat de psa bakken zijn niets waard. voor een standaard auto goed te doen maar als er meer als 140 pk op komt dan willen ze nog wel eens sneuvelen.
Bakken gaan niet stuk van perse teveel pk's, bakken gaan stuk door teveel koppel.
De ma bakken kunnen prima +170pk aan, alleen pas bij een turbo (waarbij je een snelle opbouw van koppel krijgt) ga je pas problemen krijgen. En dan nog zijn eerder de standaard synchromeshen een punt van kritiek (de assen/lagers zijn aardig sterk).
hierbij een net antwoord een MA bak kan misschien [170 pk ] aan op straat. als je een cup saxo met 140 pk pakt daar sneuvelen diverse bakken. ik had een saxo rally cup uitvoering elke wedstrijd de bak kapot,
we hebben een BE3/5 bal gekocht het probleem was opgelost.
met onze ax met +- 150pk elke 3 wedstrijden reviseren.
zowiezo gaan bakken niet bepaald stuk door koppel of vermogen. Eerder door hoe de bestuurder hiermee om wenst te gaan.
Ow en ook aandrijfassen kunnen breken als luciferhoutjes hoor. Zelfs met redelijk standaard vermogens. Ook hier weer, hoe je ermee omgaat is het belangrijkste.
Op straat wordt een bak id heel anders gebruikt dan in een wedstrijd.
Hierbij wil ik iedereen manen weer on topic te gaan en een oplossing voor mark te vinden.
Ow en ook aandrijfassen kunnen breken als luciferhoutjes hoor. Zelfs met redelijk standaard vermogens. Ook hier weer, hoe je ermee omgaat is het belangrijkste.
Op straat wordt een bak id heel anders gebruikt dan in een wedstrijd.
Hierbij wil ik iedereen manen weer on topic te gaan en een oplossing voor mark te vinden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
Het licht er gewoon aan wat je er mee doet, en sper je m of niet
Kijk me zusje reed Autocross, daar sneuvelde regelmatig een bak en waarom?? juist bulten, kuilen, wielen los en opeens weer Vast in de grond graven.
Speedway, rij je 2 seisoenen met een straat bak en niks aan de hand, daar blijf je snelheid houden.
Rally (staat zon ding bij ons op t werk) juist ook vaak de bakken kapot, maar daar komt een hele andere kracht op.
met een orginele bak is het wel kl*te dat het Grote tandwiel (kroon wiel) erop gekrompen zit, beste is om de bak open te maken en er 4 gaten in te boren, draad te tappen en en bouten bij zetten.
en straat tja, zullen er best af en toe eens wat sneuvelen, maarja
Kijk me zusje reed Autocross, daar sneuvelde regelmatig een bak en waarom?? juist bulten, kuilen, wielen los en opeens weer Vast in de grond graven.
Speedway, rij je 2 seisoenen met een straat bak en niks aan de hand, daar blijf je snelheid houden.
Rally (staat zon ding bij ons op t werk) juist ook vaak de bakken kapot, maar daar komt een hele andere kracht op.
met een orginele bak is het wel kl*te dat het Grote tandwiel (kroon wiel) erop gekrompen zit, beste is om de bak open te maken en er 4 gaten in te boren, draad te tappen en en bouten bij zetten.
en straat tja, zullen er best af en toe eens wat sneuvelen, maarja
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
heb ze voor minder liggen voor jeTTF wrote:hier op de sloop 150 tot 200 euro wel een stukje rijden voor je ..Mark wrote:Zomaar op een AX huis zetten is denk niet zo handig. Het past waarschijnlijk wel maar die randen van de bak zijn dunner. (enkel) Dan zou je een GT huis moeten hebben denk ik.
Lijkt me trouwens stug dat het overzetten van een huis niet past. Allemaal gegoten en die gaten zitten vast wel allemaal op dezelfde plek.
Een vbak van een 1.6i is sowieso schreeuwend duur. Bart Ebben vraagt 550 euro. Dus wat schiet je ermee op? Je wordt er een hoop wijzer van en wellicht spaart het een bom duiten.