Vbak mantel verwijderen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Vbak mantel verwijderen
Sinds de 1.6 bak aan barrels is gegaan met het eruit meppen van een spietje om de speling van de koppelingshevel te verhelpen... Rij ik nu met een vbak waar rare geluiden uit komen.
Goed voorlopig rijd het (en hard) maar deze bak klinkt niet goed.
Dus wel zo handig om de 1.6 bak weer te maken. Voor het geval de huidige bak er de brui aan geeft.
Maar... Ik heb alle bouten uit die bak gehaald en nog steeds gaat die mantel er NO WAY af. Ik krijg maximaal 5mm speling rondom. Tis net oftie blijft hangen op een versnelling ofzo. Heb hem al in alle versnellingen gezet... De ene versnelling krijg je meer ruimte dan de andere... Maar hoe gaat die mantel er helemaal af?
Andere mantel erop en dan is die bak volgens mij weer bruikbaar...
Goed voorlopig rijd het (en hard) maar deze bak klinkt niet goed.
Dus wel zo handig om de 1.6 bak weer te maken. Voor het geval de huidige bak er de brui aan geeft.
Maar... Ik heb alle bouten uit die bak gehaald en nog steeds gaat die mantel er NO WAY af. Ik krijg maximaal 5mm speling rondom. Tis net oftie blijft hangen op een versnelling ofzo. Heb hem al in alle versnellingen gezet... De ene versnelling krijg je meer ruimte dan de andere... Maar hoe gaat die mantel er helemaal af?
Andere mantel erop en dan is die bak volgens mij weer bruikbaar...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Ik kan me inderdaad herinneren dat je, om de bak echt uit elkaar te kunnen halen, de bak in een bepaalde versnelling moet zetten.
Je zou ergens de OUDE Haynes te pakken moeten zien te krijgen (die paarse of rode, staat me iets van bij), want daarin staat de volledige bak-revisie beschreven, MET plaatjes!
Ik weet dat q01z een Haynes heeft waar dat in staat.
(En dat weet ik echt zeker, want die Haynes heb ik zelf tijdens de laatste CitroMobile kwijlend door zitten spitten. )
Je zou ergens de OUDE Haynes te pakken moeten zien te krijgen (die paarse of rode, staat me iets van bij), want daarin staat de volledige bak-revisie beschreven, MET plaatjes!
Ik weet dat q01z een Haynes heeft waar dat in staat.
(En dat weet ik echt zeker, want die Haynes heb ik zelf tijdens de laatste CitroMobile kwijlend door zitten spitten. )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Mwah. 6 versnellingen. Heb in alle 6 al staan rukken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
De oude Haynes is de paarse, de rode is de laatste. MNM, als je daar zo op loopt te kwijlen, dan moet je Marktplaats of eBay in de gaten houden, daar worden ze regelmatig voor niet al te veel geld aangeboden.
Ik zal kijken of ik hem in de garage kan vinden. Als het niet teveel pagina's zijn, maak ik wel effe een scan.
Ik zal kijken of ik hem in de garage kan vinden. Als het niet teveel pagina's zijn, maak ik wel effe een scan.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ik weet dat Chris (Drake) een bakrevisie heeft uitgevoerd, ik zou zeggen stuur een pb'tje.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
In de vraagbaak staat het volgende:
Verwijder het versnellingsbakhuis staat vrij laag. Te laag naar mijn zin.
Daarboven staan al enge dingen van tandwielen verwijderen en oppassen dat er niks wegspringt. Vragen om ellende dus. Maar de vraag is... Hoeven al die stappen wel omdat ik alleen het huis wil vervangen.
Verwijder het versnellingsbakhuis staat vrij laag. Te laag naar mijn zin.
Daarboven staan al enge dingen van tandwielen verwijderen en oppassen dat er niks wegspringt. Vragen om ellende dus. Maar de vraag is... Hoeven al die stappen wel omdat ik alleen het huis wil vervangen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Zou je die mee willen nemen naar de meeting?
Als je 't goed vindt, wil dan daar beslissen of ik 't overneem.
Neem je trouwens ook de remleidingen mee?
Als je 't goed vindt, wil dan daar beslissen of ik 't overneem.
Neem je trouwens ook de remleidingen mee?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Re: Vbak mantel verwijderen
om te beginnen zou ik dan eerst maars eens de achteruitrij schakelaar demonteren. dan zal je wel zien van hé hij gaat uit elkaar. zoo'n bak uit elkaar halen steld niets voor hou wel rekening met met de schakelstangen binnenin.Mark wrote:Sinds de 1.6 bak aan barrels is gegaan met het eruit meppen van een spietje om de speling van de koppelingshevel te verhelpen... Rij ik nu met een vbak waar rare geluiden uit komen.
Goed voorlopig rijd het (en hard) maar deze bak klinkt niet goed.
Dus wel zo handig om de 1.6 bak weer te maken. Voor het geval de huidige bak er de brui aan geeft.
Maar... Ik heb alle bouten uit die bak gehaald en nog steeds gaat die mantel er NO WAY af. Ik krijg maximaal 5mm speling rondom. Tis net oftie blijft hangen op een versnelling ofzo. Heb hem al in alle versnellingen gezet... De ene versnelling krijg je meer ruimte dan de andere... Maar hoe gaat die mantel er helemaal af?
Andere mantel erop en dan is die bak volgens mij weer bruikbaar...
En toch klopt het verhaal in de vraagbaak helemaal. het is echter iets minder eng als het er staat.
je begint bij het losmaken van het einddeksel over de 5e versnelling. Dan draai je de moeren boven de 5e versnelling los en tik je de pen uit de schakelvork. dan voorzichtig met een trekker de 5 en het tandwiel wat omhoog trekken. Als de boel als geheel loskomt zorgen dat de 5e versnelling ingeschakeld blijft en het hele pakketje er af tillen.
Dan verder met losschroeven van de borgingen en alle bouten uit buitenkant van de bak. Als het goed is kan je dan de boel uit elkaar trekken. Verder uit elkaar trekken en in omgekeerde volgorde in een ander huis spreekt dan redelijk voor zich. let wel even op de speling van de assen en het diff.
succes,
P.
je begint bij het losmaken van het einddeksel over de 5e versnelling. Dan draai je de moeren boven de 5e versnelling los en tik je de pen uit de schakelvork. dan voorzichtig met een trekker de 5 en het tandwiel wat omhoog trekken. Als de boel als geheel loskomt zorgen dat de 5e versnelling ingeschakeld blijft en het hele pakketje er af tillen.
Dan verder met losschroeven van de borgingen en alle bouten uit buitenkant van de bak. Als het goed is kan je dan de boel uit elkaar trekken. Verder uit elkaar trekken en in omgekeerde volgorde in een ander huis spreekt dan redelijk voor zich. let wel even op de speling van de assen en het diff.
succes,
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
[quote="PeterM"]En toch klopt het verhaal in de vraagbaak helemaal. het is echter iets minder eng als het er staat.
je begint bij het losmaken van het einddeksel over de 5e versnelling. Dan draai je de moeren boven de 5e versnelling los en tik je de pen uit de schakelvork. dan voorzichtig met een trekker de 5 en het tandwiel wat omhoog trekken. Als de boel als geheel loskomt zorgen dat de 5e versnelling ingeschakeld blijft en het hele pakketje er af tillen.
Dan verder met losschroeven van de borgingen en alle bouten uit buitenkant van de bak. Als het goed is kan je dan de boel uit elkaar trekken. Verder uit elkaar trekken en in omgekeerde volgorde in een ander huis spreekt dan redelijk voor zich. let wel even op de speling van de assen en het diff.
succes,
Vertel er dan ook even bij dat je niet zomaar 1 gedeelte [ huis ] op een ander huis kunt zetten. Deze worden vanaf de fabriek gelijnboord. Dus je moet altijd alle twee de bak delen gebruiken. Dus wat schiet je er nu mee op. Gewoon een gebruikte bak kopen.
je begint bij het losmaken van het einddeksel over de 5e versnelling. Dan draai je de moeren boven de 5e versnelling los en tik je de pen uit de schakelvork. dan voorzichtig met een trekker de 5 en het tandwiel wat omhoog trekken. Als de boel als geheel loskomt zorgen dat de 5e versnelling ingeschakeld blijft en het hele pakketje er af tillen.
Dan verder met losschroeven van de borgingen en alle bouten uit buitenkant van de bak. Als het goed is kan je dan de boel uit elkaar trekken. Verder uit elkaar trekken en in omgekeerde volgorde in een ander huis spreekt dan redelijk voor zich. let wel even op de speling van de assen en het diff.
succes,
Vertel er dan ook even bij dat je niet zomaar 1 gedeelte [ huis ] op een ander huis kunt zetten. Deze worden vanaf de fabriek gelijnboord. Dus je moet altijd alle twee de bak delen gebruiken. Dus wat schiet je er nu mee op. Gewoon een gebruikte bak kopen.
Wat je ermee opschiet is dat je niet de kosten voor een complete bak kwijt bent, als je de hele boel gewoon in het huis van een oude AX-bak kunt zetten (die sowieso VEEL goedkoper zijn, zoniet vast wel ergens gratisch opgehaald kan worden).
Sorry rally, maar ik vind je reakties behoorlijk denigrerend.
Sorry rally, maar ik vind je reakties behoorlijk denigrerend.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Zomaar op een AX huis zetten is denk niet zo handig. Het past waarschijnlijk wel maar die randen van de bak zijn dunner. (enkel) Dan zou je een GT huis moeten hebben denk ik.
Lijkt me trouwens stug dat het overzetten van een huis niet past. Allemaal gegoten en die gaten zitten vast wel allemaal op dezelfde plek.
Een vbak van een 1.6i is sowieso schreeuwend duur. Bart Ebben vraagt 550 euro. Dus wat schiet je ermee op? Je wordt er een hoop wijzer van en wellicht spaart het een bom duiten.
Lijkt me trouwens stug dat het overzetten van een huis niet past. Allemaal gegoten en die gaten zitten vast wel allemaal op dezelfde plek.
Een vbak van een 1.6i is sowieso schreeuwend duur. Bart Ebben vraagt 550 euro. Dus wat schiet je ermee op? Je wordt er een hoop wijzer van en wellicht spaart het een bom duiten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
hier op de sloop 150 tot 200 euro wel een stukje rijden voor je ..Mark wrote:Zomaar op een AX huis zetten is denk niet zo handig. Het past waarschijnlijk wel maar die randen van de bak zijn dunner. (enkel) Dan zou je een GT huis moeten hebben denk ik.
Lijkt me trouwens stug dat het overzetten van een huis niet past. Allemaal gegoten en die gaten zitten vast wel allemaal op dezelfde plek.
Een vbak van een 1.6i is sowieso schreeuwend duur. Bart Ebben vraagt 550 euro. Dus wat schiet je ermee op? Je wordt er een hoop wijzer van en wellicht spaart het een bom duiten.