Dat jouw AX 140pk heeft en als 1.0 op kenteken staat weerlegt het feit dat er problemen kunnen ontstaan vanwege foute registratie niet.
Op www.apk.nl staat:
De controle van het kentekenbewijs. Allereerst wordt gecontroleerd of de gegevens op het kentekenbewijs overeenkomen met de gegevens bij de RDW. Daarna wordt nog een aantal punten bekeken. Dat zijn de volgende:
1. Op de kentekenplaten moet dezelfde combinatie van letters en cijfers staan als op het kentekenbewijs.
2. In de auto moet hetzelfde chassisnummer staan als op het kentekenbewijs.
3. Op het kentekenbewijs moet de juiste brandstofsoort staan.
4. De op het kentekenbewijs vermelde bijzonderheden moeten kloppen. Bijvoorbeeld: als een auto is aangepast voor een minder valide bestuurder, dan moet dit op het kentekenbewijs staan.
De cilinderinhoud staat op het kentekenbewijs, het vermogen staat op het kentekenbewijs, dus wel degelijk kans dat ze moeilijk gaan doen...
1.6i en APK
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
lezenMastenhose wrote:Dat jouw AX 140pk heeft en als 1.0 op kenteken staat weerlegt het feit dat er problemen kunnen ontstaan vanwege foute registratie niet.
Op www.apk.nl staat:
De controle van het kentekenbewijs. Allereerst wordt gecontroleerd of de gegevens op het kentekenbewijs overeenkomen met de gegevens bij de RDW. Daarna wordt nog een aantal punten bekeken. Dat zijn de volgende:
1. Op de kentekenplaten moet dezelfde combinatie van letters en cijfers staan als op het kentekenbewijs.
2. In de auto moet hetzelfde chassisnummer staan als op het kentekenbewijs.
3. Op het kentekenbewijs moet de juiste brandstofsoort staan.
4. De op het kentekenbewijs vermelde bijzonderheden moeten kloppen. Bijvoorbeeld: als een auto is aangepast voor een minder valide bestuurder, dan moet dit op het kentekenbewijs staan.
De cilinderinhoud staat op het kentekenbewijs, het vermogen staat op het kentekenbewijs, dus wel degelijk kans dat ze moeilijk gaan doen...
de papieren worden gecontroleerd icm RDW niet met de auto op de 4 genoemde punten na.
Ieder apk zou een vermogensbank moeten hebben of dergelijke om het anders te testen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Zoals ik al aangeef RDW keurd met steekproeven. A.P.K keuringsregels zijn over heel NL hetzelfde. Of je nou in valkenburg of in groningen woond. Voor de leden die twijfelen neem contackt op met de RDW of plaaselijk keurings station.Mastenhose wrote:Dat jouw AX 140pk heeft en als 1.0 op kenteken staat weerlegt het feit dat er problemen kunnen ontstaan vanwege foute registratie niet.
Op www.apk.nl staat:
De controle van het kentekenbewijs. Allereerst wordt gecontroleerd of de gegevens op het kentekenbewijs overeenkomen met de gegevens bij de RDW. Daarna wordt nog een aantal punten bekeken. Dat zijn de volgende:
1. Op de kentekenplaten moet dezelfde combinatie van letters en cijfers staan als op het kentekenbewijs.
2. In de auto moet hetzelfde chassisnummer staan als op het kentekenbewijs.
3. Op het kentekenbewijs moet de juiste brandstofsoort staan.
4. De op het kentekenbewijs vermelde bijzonderheden moeten kloppen. Bijvoorbeeld: als een auto is aangepast voor een minder valide bestuurder, dan moet dit op het kentekenbewijs staan.
De cilinderinhoud staat op het kentekenbewijs, het vermogen staat op het kentekenbewijs, dus wel degelijk kans dat ze moeilijk gaan doen...
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Ja, daar heb je een punt Joost, maargoed, heel kort door de bocht: voertuig wijkt af van de papieren dus zou de auto sowieso hergekeurd moeten worden bij de RDW...Joost wrote:lezenMastenhose wrote:Dat jouw AX 140pk heeft en als 1.0 op kenteken staat weerlegt het feit dat er problemen kunnen ontstaan vanwege foute registratie niet.
Op www.apk.nl staat:
De controle van het kentekenbewijs. Allereerst wordt gecontroleerd of de gegevens op het kentekenbewijs overeenkomen met de gegevens bij de RDW. Daarna wordt nog een aantal punten bekeken. Dat zijn de volgende:
1. Op de kentekenplaten moet dezelfde combinatie van letters en cijfers staan als op het kentekenbewijs.
2. In de auto moet hetzelfde chassisnummer staan als op het kentekenbewijs.
3. Op het kentekenbewijs moet de juiste brandstofsoort staan.
4. De op het kentekenbewijs vermelde bijzonderheden moeten kloppen. Bijvoorbeeld: als een auto is aangepast voor een minder valide bestuurder, dan moet dit op het kentekenbewijs staan.
De cilinderinhoud staat op het kentekenbewijs, het vermogen staat op het kentekenbewijs, dus wel degelijk kans dat ze moeilijk gaan doen...
de papieren worden gecontroleerd icm RDW niet met de auto op de 4 genoemde punten na.
Ieder apk zou een vermogensbank moeten hebben of dergelijke om het anders te testen.