GTI: Storingscode 55...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
pijnlijk moment bij de citroendealert....
potentiometer menselregeling 48.32 ex btw
gaskleppotentiometer.............111.45 ex btw
Dankuwel....
Maar ik denk nu wel bijna zeker te weten dat het de potentiometer menselregeling is.. ik kan hem n.l. niet meer op een goed stationair toerental laten draaien. En als ik hem redelijk heb op een laag toerental, stottert hij nog meer...
En van die gaskleppotentiometers heb ik er nu 3 dus dat moet wel lukken
potentiometer menselregeling 48.32 ex btw
gaskleppotentiometer.............111.45 ex btw
Dankuwel....
Maar ik denk nu wel bijna zeker te weten dat het de potentiometer menselregeling is.. ik kan hem n.l. niet meer op een goed stationair toerental laten draaien. En als ik hem redelijk heb op een laag toerental, stottert hij nog meer...
En van die gaskleppotentiometers heb ik er nu 3 dus dat moet wel lukken
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
nou mensen...
Ik heb de potentiometer mengselregeling vervangen... weinig resultaat.
Alhoewel hij wel netter stationair loopt. Het stotteren is er dus nog niet uit.
Maar misschien zullen nieuwe bougie's en nieuwe bougiekabels ook een hoop verbeteren + de kleppen laten stellen op de frikandellen meeting.
Overigens zit de bougie kabel van de 3de bougie heeeeeeeeel erg los. Die kan je er zonder enige moeite vanaf halen. Klopt dat? de rest zit redelijk stevig....
(de kleppen staan al een tijdje flink ruim afgesteld, dus de bougie's zullen wel een beetje zwart zijn)
Ik merk trouwens ook dat hij eigenlijk overal een beetje stottert (van 2000 tot 4000 toeren) bij heel licht gas geven... misschien dat dat een nieuw licht kan schijnen op de zaak.....
Ik heb de potentiometer mengselregeling vervangen... weinig resultaat.
Alhoewel hij wel netter stationair loopt. Het stotteren is er dus nog niet uit.
Maar misschien zullen nieuwe bougie's en nieuwe bougiekabels ook een hoop verbeteren + de kleppen laten stellen op de frikandellen meeting.
Overigens zit de bougie kabel van de 3de bougie heeeeeeeeel erg los. Die kan je er zonder enige moeite vanaf halen. Klopt dat? de rest zit redelijk stevig....
(de kleppen staan al een tijdje flink ruim afgesteld, dus de bougie's zullen wel een beetje zwart zijn)
Ik merk trouwens ook dat hij eigenlijk overal een beetje stottert (van 2000 tot 4000 toeren) bij heel licht gas geven... misschien dat dat een nieuw licht kan schijnen op de zaak.....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Dat van die losse bougiekabel is ook niet goed. Als ze al wat ouder zijn zou ik deze vervangen. Ik heb dat ook gehad, ik heb een DIS bobine met van die lange bougiekabels die je in je motor propt. Deze zat ook niet goed, bleek inwendig stuk te zijn, en ging ook daardoor stotteren.
En je bougie's natuurlijk. Ik weet niet of dit type een verdelerkap of een DIS bobine heeft, als je een verdelerkap hebt vervang je rotor en je contactpuntjes en misschien je bobine. Dit alles draagt wel bij voor een goeie verbranding. Als je een DIS bobine hebt wees er zeker van dat deze niet goed werkt want dat is ook een prijzig onderdeel.
En je brandstoffilter wanneer is deze het laatst vervangen? En probeer een injectiereiniger. Misschien dat het wat verbeterd
En je bougie's natuurlijk. Ik weet niet of dit type een verdelerkap of een DIS bobine heeft, als je een verdelerkap hebt vervang je rotor en je contactpuntjes en misschien je bobine. Dit alles draagt wel bij voor een goeie verbranding. Als je een DIS bobine hebt wees er zeker van dat deze niet goed werkt want dat is ook een prijzig onderdeel.
En je brandstoffilter wanneer is deze het laatst vervangen? En probeer een injectiereiniger. Misschien dat het wat verbeterd
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Het is inderdaad een DIS ontsteking. De bougie kabels ga ik nu zekerweten vervangen.
De Ecu is uitgerust met een Ngroup chip. Naar het schijnt loopt ie daar beter op dan zonder...
injectiereiniger is er nu al voor de 3de keer ingegooid... binnen twee maanden en 5 keer tanken, dus die dingen zullen wel schoon zijn. Ook heb ik een paar keer v/power getankt en rij nu alleen maar op euro98
Bougiekabels en bougie´s staat nu eerst op lijst. hopelijk voor de frinkadellen meeting binnen... kunnen we daar nog een keertje kijken (na het kleppenstellen)
De Ecu is uitgerust met een Ngroup chip. Naar het schijnt loopt ie daar beter op dan zonder...
injectiereiniger is er nu al voor de 3de keer ingegooid... binnen twee maanden en 5 keer tanken, dus die dingen zullen wel schoon zijn. Ook heb ik een paar keer v/power getankt en rij nu alleen maar op euro98
Bougiekabels en bougie´s staat nu eerst op lijst. hopelijk voor de frinkadellen meeting binnen... kunnen we daar nog een keertje kijken (na het kleppenstellen)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Toen mijn GTI een kapotte gaskleppotentiometer had merkte ik dat alleen maar in het verbruik en aan een brandend lampje.
Maar jouw auto is origineel een buitenlandse, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Ik bedoel, misschien zijn er weer bepaalde dingen anders zijn dan in NL is geleverd?
Of misschien ergens in je kabelboom? Die kan ook voor veel problemen zorgen weet ik uit ervaring.
Maar jouw auto is origineel een buitenlandse, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Ik bedoel, misschien zijn er weer bepaalde dingen anders zijn dan in NL is geleverd?
Of misschien ergens in je kabelboom? Die kan ook voor veel problemen zorgen weet ik uit ervaring.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
even een kleine correctie...
het was niet de gaskleppotentiemeter, maar de potentiometer mengselregeling.
De potentiometer mengsel regeling zit alleen op een injectiemotor zonder kat. omdat je geen lambasonde hebt. (lijkt mij)
En dat is dus de uitzondering van een belgische auto, die werden dus zonder kat geleverd
Dat dingetje (potentiometer mengselregeling)kwam tijdens het uitlezen van de ecu naar voren.
Die is inmiddels vervangen maar het probleem is nog niet opgelost.
Ik hoop wel dat er iemand tijdens de frikandellen meeting even naar de kabelboom wil kijken, want daar zullen inderdaad ook veel problemen mee opgelost kunnen worden. Misschien is de kabelboom bij de potentiometer wel kapot... Of misschien wel bij de gaskleppotentiometer, of misschien wel bij het luchttemperatuur sensoor... je weet het niet...
het was niet de gaskleppotentiemeter, maar de potentiometer mengselregeling.
De potentiometer mengsel regeling zit alleen op een injectiemotor zonder kat. omdat je geen lambasonde hebt. (lijkt mij)
En dat is dus de uitzondering van een belgische auto, die werden dus zonder kat geleverd
Dat dingetje (potentiometer mengselregeling)kwam tijdens het uitlezen van de ecu naar voren.
Die is inmiddels vervangen maar het probleem is nog niet opgelost.
Ik hoop wel dat er iemand tijdens de frikandellen meeting even naar de kabelboom wil kijken, want daar zullen inderdaad ook veel problemen mee opgelost kunnen worden. Misschien is de kabelboom bij de potentiometer wel kapot... Of misschien wel bij de gaskleppotentiometer, of misschien wel bij het luchttemperatuur sensoor... je weet het niet...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Met Group-N zou 'ie echt super strak moeten lopen.
Met brakke bougie-kabels en bougies (zeker die zo-goed-als los zittende kabel van de 3e bougie) kunnen een slechte verbranding veroorzaken.
Kan me voorstellen dat de ECU dan zoiets heeft van "Jah, 'k heb echt vanalles geprobeerd, maar de samenstelling van de uitlaatgassen blijft k#t. Ga nu maar eens wat sensoren checken. "
Wat ik overigens niet weet is of de makers van de Group-N software dezelfde storingscodes hebben aangehouden als de originele software.
Met brakke bougie-kabels en bougies (zeker die zo-goed-als los zittende kabel van de 3e bougie) kunnen een slechte verbranding veroorzaken.
Kan me voorstellen dat de ECU dan zoiets heeft van "Jah, 'k heb echt vanalles geprobeerd, maar de samenstelling van de uitlaatgassen blijft k#t. Ga nu maar eens wat sensoren checken. "
Wat ik overigens niet weet is of de makers van de Group-N software dezelfde storingscodes hebben aangehouden als de originele software.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
hahaha ja dat zou ik ook gaan denken als ik een ecu was!!!MNM(tm) wrote:Met Group-N zou 'ie echt super strak moeten lopen.
Met brakke bougie-kabels en bougies (zeker die zo-goed-als los zittende kabel van de 3e bougie) kunnen een slechte verbranding veroorzaken.
Kan me voorstellen dat de ECU dan zoiets heeft van "Jah, 'k heb echt vanalles geprobeerd, maar de samenstelling van de uitlaatgassen blijft k#t. Ga nu maar eens wat sensoren checken. "
Wat ik overigens niet weet is of de makers van de Group-N software dezelfde storingscodes hebben aangehouden als de originele software.
Maar die Group-N storingscode's is wel een goeie! Volgens mij moet Michel dat wel weten... MBa@nl... Volgens mij kwam die ook van hem vandaan, maar dat moet ik even na vragen.
Maar ik het wel zo dat die chip bijna alles overneemt? die chip regelt toch alleen de ontstekingstijd? niet de storingscodes e.d.?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Staat in die chip niet alleen de ontstekingstabellen, inspuittabellen met relatie tot toerental, motorbelasting, lambda, enz. (en een toerenbegrenzer)?
Daarnaast vraag ik me af of groep N software wel geschikt is voor dit blok. Is de groep N niet geschreven voor een 1.4? In deze GTI ligt wel een 1.6. Ik weet niet welke kop er op ligt en welk inlaat traject is gebruikt, maar ook dit heeft invloed op de te gebruiken waardes. Vergeet niet dat die software voor een specifieke configuratie is geschreven.
Daarnaast vraag ik me af of groep N software wel geschikt is voor dit blok. Is de groep N niet geschreven voor een 1.4? In deze GTI ligt wel een 1.6. Ik weet niet welke kop er op ligt en welk inlaat traject is gebruikt, maar ook dit heeft invloed op de te gebruiken waardes. Vergeet niet dat die software voor een specifieke configuratie is geschreven.
Neej, de chip bevat initiële en noodloop-tabellen, maar vooral het complete programma voor de processor.Bossie wrote:Staat in die chip niet alleen de ontstekingstabellen, inspuittabellen met relatie tot toerental, motorbelasting, lambda, enz. (en een toerenbegrenzer)?
Als het nu een 1.6 blok is met nog de originele ECU voor een 1.4 multipoint, dan zou je daar ook wel eens de vinger op de zere plek hebben kunnen leggen: de originele GTI ECU is lang niet zo flexibel als Group-N software!
Kans is dus alleen maar groter dat 'ie met Group-N een stuk beter gaat lopen.
MBa@NL heeft overigens geen Group-N chippies, die komen bij mij vandaan.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
volgens mij heeft aad er een in laten zetten.... voor zover ik weet...
Misschien moet die er maar weer uit dan?!?!
edit... lekker laten zitten dus!!! als ie erin zit
iemand enig idee waar ik goeie bougiekabels kan halen?! (dealert zal wel weer..)
Misschien moet die er maar weer uit dan?!?!
edit... lekker laten zitten dus!!! als ie erin zit
iemand enig idee waar ik goeie bougiekabels kan halen?! (dealert zal wel weer..)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
nou dan bijdeze het vriendelijke verzoek aan MnM om er eentje mee te nemen naar de frikandellen meeting????
Alstublieft?
Heb je er nog één? en hoeveel kost mij dat? en heb je er zin in omdat op de frikandellen meeting te doen?
Alstublieft?
Heb je er nog één? en hoeveel kost mij dat? en heb je er zin in omdat op de frikandellen meeting te doen?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Hij belt mij WELq01z wrote:NIETv.andriessen wrote: ik bel aad zo wel even
Maar Marc,..als ik het dus goed begrijp is de ECU die ik toen bij jou op ben wezen halen NIET voorzien van een gr-N chip ....... op het moment dat jij de ECU meegaf was jij zelf wel in de verontstelling dat die er WEL in zat ...... maar achteraf is gebleken dat dit Niet zo was....
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah