Hoi iedereen!
Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn contactslot vervangen omdat de sleutel er steeds moeilijker in ging. Dit is prima gelukt (met hulp van hier, uiteraard ). Vorige week is helaas dit 'nieuwe' contactslot ook gesneuveld.. Mijn sleutel is op het dunste (!) deel afgebroken IN het slot Waarschijnlijk metaalmoeheid van de sleutel die ik gebruikte.. Les voor de volgende keer: altijd sleutels bijmaken en deze nieuwe sleutels gebruiken . nou ja... nieuw setje halen dacht ik toen... Bij Autodemontagebedrijf Opdam (omg. Leiden) hadden ze nog een volledig setje liggen; een contactslot, 2 deursloten, tankdop en kofferbakslot. Ik heb specifiek nagevraagd of het een contactslot voor een Type-1 was en er eigenlijk niet zelf naar gekeken.. .Toen ik thuis kwam, bleek deze 3 stekkers te hebben.
Op dit forum in de F.A.Q. staat duidelijk dat een contactslot met 3 stekkers NIET uitwisselbaar is met de andere (e.g. 2 stekkers). Aangezien ik eigenwijs ben, heb ik dit nieuwe slot aangesloten (1 stekker los laten hangen) en kon ik tot mijn eigen verbazing gewoon mijn AX starten (!) Nu vraag ik me af of dit gewoon geluk is of dat de informatie in de FAQ niet klopt ... Iemand enig idee ?
Nieuw contactslot type II werkt in type I ?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Nee klopt, type 2 contactslot kan op een type 1, maar volgens mij moet je wel enkele draadjes aanpassen?
Iig heb ik ook een type 2 contactslot (3 stekkers) in mijn type 1 (2 stekkers) en hangt er 1 stekker los.
Iig heb ik ook een type 2 contactslot (3 stekkers) in mijn type 1 (2 stekkers) en hangt er 1 stekker los.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Nee ik hoef in ieder geval geen bedrading aan te passen dus dat is wel super! CitroCin: wat bedoel je precies met of alles werkt ? de motor start en blijft lopen... geen rare geluiden o.i.d.... Het zijn trouwens idd prutsers daar bij Opdam.. aan de andere kant is het wel zo dat ze meestal wel de onderdelen hebben die ik nodig heb (i.t.t. de andere bedrijven in de omgeving).
Trouwens.. nog even een kort vraagje voor de zekerheid.. Is het idd zo dat ik mijn 'raamslinger' er af kan krijgen door hem links door te draaien ?
p.s. Iemand misschien eventjes de FAQ aanpassen ?
Trouwens.. nog even een kort vraagje voor de zekerheid.. Is het idd zo dat ik mijn 'raamslinger' er af kan krijgen door hem links door te draaien ?
p.s. Iemand misschien eventjes de FAQ aanpassen ?
Last edited by j_stam_84 on SatJan10, 2009 9:13:13 PM, edited 1 time in total.
Dan zou ik toch wel eens HEEL GRAAG willen weten welke twee stekkers je dan hebt gebruikt!
Technisch is het namelijk NIET mogelijk.
(Zie voor meer info over het schakelpatroon van een ph2 slot in dit topic).
Technisch is het namelijk NIET mogelijk.
(Zie voor meer info over het schakelpatroon van een ph2 slot in dit topic).
Last edited by MNM(tm) on SatJan10, 2009 9:17:10 PM, edited 1 time in total.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
@MNM(tm)
eeuuhh.. misschien een beetje N00B van mij dit antwoord... maareeh... gewoon de twee stekkers die pasten ? LOL Morgen (of maandag) ga ik er weer aan verder (moet het oude slot nog uitboren).... zal ik een filmpje/foto's maken o.i.d.? ... enne... sorry maar heb weinig verstand van schakelpatronen... heb ICT gestudeerd en doe nu fysiotherapie... kan aardig klussen maar sommige dingen gaan gewoon niet lukken, haha
eeuuhh.. misschien een beetje N00B van mij dit antwoord... maareeh... gewoon de twee stekkers die pasten ? LOL Morgen (of maandag) ga ik er weer aan verder (moet het oude slot nog uitboren).... zal ik een filmpje/foto's maken o.i.d.? ... enne... sorry maar heb weinig verstand van schakelpatronen... heb ICT gestudeerd en doe nu fysiotherapie... kan aardig klussen maar sommige dingen gaan gewoon niet lukken, haha
Heb nooit een ph1 gehad, dus ik weet niet welke twee stekkers passen.
Okee, even een SERIEUZE edit door en vooral VOOR mezelf!
Ik heb zelf het schakelpatroon nog eens opnieuw bekeken (mede omdat ik er zojuist door Grietje op wordt geattendeerd dat haar GT ook met een ph2 contactslot door 't leven gaat).
En ja, dat kan en werkt dus inderdaad gewoon!
De bruine stekker is in ph2 geïntroduceerd, maar die doet alleen dienst voor doorschakeling van een tweede, aparte 12V lijn naar de extra accessoires.
Tijd voor een herziening van de FAQ, wat mij betreft!
Okee, even een SERIEUZE edit door en vooral VOOR mezelf!
Ik heb zelf het schakelpatroon nog eens opnieuw bekeken (mede omdat ik er zojuist door Grietje op wordt geattendeerd dat haar GT ook met een ph2 contactslot door 't leven gaat).
En ja, dat kan en werkt dus inderdaad gewoon!
De bruine stekker is in ph2 geïntroduceerd, maar die doet alleen dienst voor doorschakeling van een tweede, aparte 12V lijn naar de extra accessoires.
Tijd voor een herziening van de FAQ, wat mij betreft!
Last edited by MNM(tm) on SatJan10, 2009 9:32:17 PM, edited 1 time in total.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!