Hoi iedereen!
Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn contactslot vervangen omdat de sleutel er steeds moeilijker in ging. Dit is prima gelukt (met hulp van hier, uiteraard

). Vorige week is helaas dit 'nieuwe' contactslot ook gesneuveld.. Mijn sleutel is op het dunste (!) deel afgebroken IN het slot

Waarschijnlijk metaalmoeheid van de sleutel die ik gebruikte.. Les voor de volgende keer: altijd sleutels bijmaken en deze nieuwe sleutels gebruiken

. nou ja... nieuw setje halen dacht ik toen... Bij Autodemontagebedrijf Opdam (omg. Leiden) hadden ze nog een volledig setje liggen; een contactslot, 2 deursloten, tankdop en kofferbakslot. Ik heb specifiek nagevraagd of het een contactslot voor een Type-1 was en er eigenlijk niet zelf naar gekeken.. .Toen ik thuis kwam, bleek deze 3 stekkers te hebben.
Op dit forum in de F.A.Q. staat duidelijk dat een contactslot met 3 stekkers NIET uitwisselbaar is met de andere (e.g. 2 stekkers). Aangezien ik eigenwijs ben, heb ik dit nieuwe slot aangesloten (1 stekker los laten hangen) en kon ik tot mijn eigen verbazing gewoon mijn AX starten (!)

Nu vraag ik me af of dit gewoon geluk is of dat de informatie in de FAQ niet klopt ... Iemand enig idee ?