Job (MERCEDES-BENZ C36 AMG, '90 1.4i GT & '91, 1.4i GT)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

TTF wrote:
Job wrote:En sinds vandaag een ander (klein) stuurtje :P :D

De schroefjes vervang ik nog wel voor een paar roestvrije exemplaren :) verder ben ik er wel blij mee :)!
Witte tellerbak ook mee genomen, maar daar kom ik zelf niet uit, wellicht dat iemand op de frikandellenmeeting hierbij kan helpen :roll:
stuurt dat niet verschrikkelijk zwaar zo;n klein stuurtje?

persoonlijk vind ik het orginele stuur nog het fijnste sturen :)
najaa... ax-en hebben natuurlijk geen stuurbekrachtiging dus wat dat aan gaat :)!
Maar nee 't gaat best! Al is het alleen bij het bijna stilstaande rijden, dus wegrijden en sturen, dan is 't zwaarder. Maar als de auto eenmaal rijdt rijdt 't eigenlijk heel fijn.
Inmiddels de roestige schroefjes vervangen voor mooie nieuwe, ziet er weer goed uit :D

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

nog zoiets wat veel mensen niet mooi vinden, ik ben er wederom blij mee :)! ....erg mooi met de wielen!
Image

Foto's blijven leuk... het lijkt dan wel alsof de auto in smettenloze staat is :D! integendeel... :roll:

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

ik ben geloof ik een beetje gek aan 't worden of begin door te draven... maar ik geloof dat ik zo net nog een ax heb gekocht :lol:

Onder voorbehoud weliswaar van foto's en bezichtiging. Maar toch de potentie en intentie is er...

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Job wrote:ik ben geloof ik een beetje gek aan 't worden of begin door te draven... maar ik geloof dat ik zo net nog een AX heb gekocht :lol:

Onder voorbehoud weliswaar van foto's en bezichtiging. Maar toch de potentie en intentie is er...
Dat is normaal hoor! :lol:
Ben alvast benieuwd :D

Hier zijn we momenteel ook in beraad of er al dan of niet een 4e ax bij komt. (prachtige GT 5-deurs) (helaas geen plaats meer op de parking, en mn ouders willen het niet echt ook)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Job wrote:ik ben geloof ik een beetje gek aan 't worden of begin door te draven...
Dat heet "het AX virus", is vooralsnog geen medicatie voor ;)

Sterkte dus! heb er zelf ook lichtelijk last van :lol:

v.andriessen
AX Master
AX Master

Post by v.andriessen »

hahaha gek!!
en jij je maar afvragen wat voor moois er allemaal bij mij staat... ik wordt nu ook wel een beetje nieuwsgierig wat er bij jou allemaal komt te staat!!!

hoe bevallen de wielen? Ik ben er achter gekomen dat de et waarden van die velgen een beetje klein is, dus de wielen staan iets dichter bij de auto.
Last van in de bochten? Is simpel op te lossen met een paar spacers hè.
( ik kom er nu achter omdat de et waarden van mijn velgen eigenlijk te groot is en dat is niet op te lossen.... stuurt erg zwaar, maar bereveel grip!!)
hoe vindt je de banden?? Ik ga ze weer bestellen voor de voorkant! loopt niet aan hè??
ziet er wel heel tof uit die witte letters op de wielen!!!!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

v.andriessen wrote:hahaha gek!!
en jij je maar afvragen wat voor moois er allemaal bij mij staat... ik wordt nu ook wel een beetje nieuwsgierig wat er bij jou allemaal komt te staat!!!

hoe bevallen de wielen? Ik ben er achter gekomen dat de et waarden van die velgen een beetje klein is, dus de wielen staan iets dichter bij de auto.
( ik kom er nu achter omdat de et waarden van mijn velgen eigenlijk te groot is en dat is niet op te lossen.... stuurt erg zwaar, maar bereveel grip!!)
hoe vindt je de banden?? Ik ga ze weer bestellen voor de voorkant! loopt niet aan hè??
De wielen bevallen eigenlijk heel goed, en zien er ook zo uit :lol: ! last heb ik volgens mij niet... ook niet in de bochten. Hoe kom je nou opeens aan die info?
Maar is de auto nu ontwricht/uit balans?! Anders koop ik nl. wel ff een set spacers.

De banden bevallen ook heel best en lopen niet aan :)! in tegenstelling tot wat sommige beweren geven de nankang's mij genoeg grip... en we hebben al wat soorten weer meegemaakt afgelopen weken ;)! Ik hoop ook dat ze niet al te snel zullen slijten, kan natuurlijk ook nog... maar dat zal de toekomst uitwijzen :)!

Ik zou ze gewoon weer bestellen hoor 8) ! Dat wordt cker je derde x? Onder (inmiddels) mijn wielen had je ze ook al eens vervangen toch?

een GT erbij, vincent :)! Leuke hobby hoop ik, schade proberen te herstellen, als 't niet lukt zien we wel verder!

v.andriessen
AX Master
AX Master

Post by v.andriessen »

Job wrote:
v.andriessen wrote:hahaha gek!!

De wielen bevallen eigenlijk heel goed, en zien er ook zo uit :lol: ! last heb ik volgens mij niet... ook niet in de bochten. Hoe kom je nou opeens aan die info?
Maar is de auto nu ontwricht/uit balans?! Anders koop ik nl. wel ff een set spacers.

De banden bevallen ook heel best en lopen niet aan :)! in tegenstelling tot wat sommige beweren geven de nankang's mij genoeg grip... en we hebben al wat soorten weer meegemaakt afgelopen weken ;)! Ik hoop ook dat ze niet al te snel zullen slijten, kan natuurlijk ook nog... maar dat zal de toekomst uitwijzen :)!

Ik zou ze gewoon weer bestellen hoor 8) ! Dat wordt cker je derde x? Onder (inmiddels) mijn wielen had je ze ook al eens vervangen toch?

een GT erbij, vincent :)! Leuke hobby hoop ik, schade proberen te herstellen, als 't niet lukt zien we wel verder!
nee hoor absoluut niet onwricht of zoiets. Maar ik merkte op, dat die GTi nu erg zwaar stuurt, terwijl er erg brede banden onder zitten. Die zaten ook op die wielen die jij nu hebt en toen stuurde hij veel lichter. Toen ben ik eens wat dingen gaan na vragen en kwam ik er achter dat mijn wielen erg ver uit de auto staan.
En bij mijn vorige auto (volcane) zaten er, toen ik hem kocht 195/50R15 op. Erg breed dus en toen heb ik er een randje af moeten zagen aan de binnen kant van de carroserie. Nu is dat niet eens nodig... vandaar dat ik opeens bedacht... he die et-waarde is anders. En wellicht aan de kleine kant. Maar als je er geen last van hebt ( ik had wielspin in de bocht bij nat weer) niets aan doen!!!!
Volgens mij wordt jij ook een goeie monteur!!
haha ik zie je de 17de!

v.andriessen
AX Master
AX Master

Post by v.andriessen »

oh ja die banden slijten naar mijn weet... niet of nauwelijks! al beweren sommigen anders. Maar misschien had dat ook te maken met het vermogen van de 1.1 :( (noppes invergelijking waar ik nu in rij... :D )

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

Zoals enkele van jullie misschien wel weten heb ik (samen met maat en ax-rijder Quinten en een ander) ons afstudeerproject voor Hotelschool afgerond en gehaald. Tevens zitten alle tentamens erop en met een voldoende afgerond.
Ik ben dan ook in afwachting/zoekende naar wederom een internationale stage wat als allerlaatste activeit dient voor het verkrijgen van ons diploma.
Tot die tijd ben ik aan 't werk, en verdien ik lekker bij :P ! Alleen hielp dat vandaag niet echt... vandaag van 6 tot half 12 gewerkt (toen zat 't werk er al op :? ). Ik werk nl. bij een exporteur op de bloemenveiling, en in de handel is elke dag anders :lol: .

Dus naja... een uitgelezen kans om maar weer met de ax aan de gang te gaan, aangezien iedereen toch aan't werk/naar school is, en ik niks om schaatsen geef :lol: :D .

- De auto eerst maar eens schoon gemaakt, de binnekant dan (buitenkant paar dagen terug toevallig al gedaan).
- Vervolgens geprobeerd de striping aan linker kant te verwijderen... dat ging echt voor geen meter :? d'r is slechts een stukje weg :evil: . Wordt vervolgd dus...
- Tevens de andere/witte tellerbak vervangen voor de orginele, al met al een hele kunst dat ik zoiets kan, maar het werkt allemaal :o (y) haha
- De hout-print motorkap eerst eens ff recht op de auto gelegd. is trouwens wel een blijvertje deze kap, ik blijf 'm leuk vinden.
- en ook nog ff de letters Citroën AX GT injection zichtbaar wit gemaakt ipv onzichtbaar zwart :).
Foto's onderstaand zichtbaar :).
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by Job on ThuJan08, 2009 5:15:03 PM, edited 1 time in total.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Lekker bezig geweest Job!
Ziet er weer netjes uit! Tellerbakje vervangen is zo moeilijk niet he! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Toch wel erg leuk, die witte tellerplaten...!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

en de merkjes op de banden gekleurd,
origineel man (y)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

Job wrote: maarjaa... duff had me op zo een leuk idee gebracht gister met dat wassen en die letters op de banden ;)
DuFF wrote:en de merkjes op de banden gekleurd,
origineel man (y)

tsjaa... je hebt er geen patent op naar mijn weten!
niet zo zeuren steeds, man...

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

volgens mij was ik de eerste binnen de club die dat deed dus eventuele royalties kunnen gestort worden hoor :lol:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

Net in Huizen geweest, om een veels te duur setje morettes te halen... Maarja, ik wilde ze zo graag :roll: !

Ach 't wordt wel weer mooi; de lampen zijn in goede staat, de buitenkanten ff in kleur spuiten.

Vraagje; welke kleur; ZWART of ROOD?

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Job wrote:Net in Huizen geweest, om een veels te duur setje morettes te halen... Maarja, ik wilde ze zo graag :roll: !

Ach 't wordt wel weer mooi; de lampen zijn in goede staat, de buitenkanten ff in kleur spuiten.

Vraagje; welke kleur; ZWART of ROOD?
ROOD! Da's mijn mening! ;P
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Nitroën »

ZWART!

Staat beter bij de voorbumper en de combinatie met de motorkap is dan ook perfect!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

ZWART! (en neem dan ook je grille mee! om uit te proberen heb ik nog wel een zwarte liggen (phase 1))

En succes met je nieuwe GT! gelukkig zijn er toch ook nog mensen die een schadebak zien als een echte uitdaging om daar weer een gave AX van te maken 8)

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

en ook de jongste telg van de familie (nr. 4 :shock: ) is geariveerd!!

Prachtig mooi GT'tje uit '91 met ff-en 50dkm gelopen. Plekjes zijn er eigenlijk niet op te vinden, al is 't dunne plaatwerk een enkel keertje slechts lichterlijk op de proef gesteld.

... en dan natuurlijk de schade aan de voorkant; volgens mij is 't een lachertje, maar ik juig niet te vroeg :D !

Image

Post Reply