Niet meer kunnen starten...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

kickinhard
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
Location: Rotterdam

Post by kickinhard »

grietje wrote:Kan zijn dat pas op temperatuur de ECU een ander tabel aanspreekt ofzo?
Het enige rare ervan vind ik is dat de ECU dan niets aangeeft aan storingscodes.

En een sensor, welke sensor heb je het dan over? Heb je de tempsensor al vervangen (en dan wel de goede, 1 is voor meter, 1 is voor ECU)

En als je bougies vonken, vonken ze dan ook op de goede manier?

Lambda waarde oke?
Kan het zijn dat de ECU niks aangeeft omdat toen ze he uitlazen de motor nog koud was? Is die BDP sensor dat ding op ijzeren stripje ? met draad deraan richting versnellingsbak/motor ? Of moet ik ergens anders zoeken ?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Nee koude motor maakt absoluut niets uit.
Als er namelijk een moment komt dat een sensor een rare of geen waarde doorgeeft springt de ECU op een 'nood' tabel en slaat hij de code van de falende sensor op.
Wanneer je hem ook uitleest, deze code komt eruit (tenzij ze niet kunnen uitlezen natuurlijk en hem per ongeluk eerst gereset hebben ofzo)

Waar die sensor verder zit weet ik niet eens wat ik heb geen auto met de bdp sensor :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Is de lambda-sensor als eens vervangen?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

kickinhard
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
Location: Rotterdam

Post by kickinhard »

MNM(tm) wrote:Is de lambda-sensor als eens vervangen?
Ik denk het wel zag er als nieuw uit :) maar ik heb er nu een sensor uitgetrokken die tussen de versnellingsbak en de motor zit ? 3 draads ding is dat de bdp ? Maar goed lambda zal ik er ook nog wel even uithalen... Als ik hem zelf nie meer aan de gang krijg wordt het maar naar de sloop ofzo :? want naar de garage kost alleen maar klauwen vol met geld.. Dus kheb me hoop maar beetje gevestigd op jullie expertise :oops:

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Ik heb hier een kompleet KDX bok staan, dus heb echt ALLES liggen om uit te wisselen en te kijken waar 't aan ligt. (Zelfs de motorkabelboom heb ik los liggen. ;))

Verder werk ik in Barendrecht, dus 'k zou ook ('s avonds) langs kunnen komen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

MNM(tm) wrote:Ik heb hier een kompleet KDX bok staan, dus heb echt ALLES liggen om uit te wisselen en te kijken waar 't aan ligt. (Zelfs de motorkabelboom heb ik los liggen. ;))

Verder werk ik in Barendrecht, dus 'k zou ook ('s avonds) langs kunnen komen.
Ongelofelijk dat het KDX-blok nog steeds los ligt... :roll:
Ik heb inmiddels zelf weer een AX waar ie in zou kunnen :P ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

kickinhard
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
Location: Rotterdam

Post by kickinhard »

MNM(tm) wrote:Ik heb hier een kompleet KDX bok staan, dus heb echt ALLES liggen om uit te wisselen en te kijken waar 't aan ligt. (Zelfs de motorkabelboom heb ik los liggen. ;))

Verder werk ik in Barendrecht, dus 'k zou ook ('s avonds) langs kunnen komen.
S'avond aan een auto sleutelen zonder garage is ook drama :P Je zou me hebben moeten zien staan gister vloekend en tieren met een lamp en paraplu die sensor deruit schroeven. Gezien het feit dat ie koud perfect loopt, is testen ook een drama :? Kan toch niks anders zijn dan een sensor zou je zeggen... Test nog even de dingen die ik kan testen, kvind het ook beetje lullig iemand zijn avond te laten opofferen :wink:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kickinhard wrote:
MNM(tm) wrote:Ik heb hier een kompleet KDX bok staan, dus heb echt ALLES liggen om uit te wisselen en te kijken waar 't aan ligt. (Zelfs de motorkabelboom heb ik los liggen. ;))

Verder werk ik in Barendrecht, dus 'k zou ook ('s avonds) langs kunnen komen.
S'avond aan een auto sleutelen zonder garage is ook drama :P Je zou me hebben moeten zien staan gister vloekend en tieren met een lamp en paraplu die sensor deruit schroeven. Gezien het feit dat ie koud perfect loopt, is testen ook een drama :? Kan toch niks anders zijn dan een sensor zou je zeggen... Test nog even de dingen die ik kan testen, kvind het ook beetje lullig iemand zijn avond te laten opofferen :wink:
Hahaha, vertel de meeste hier wat :D
Maar waarschijnlijk is het, zoals de meeste problemen... iets kleins, maar het vinden is het grootste probleem
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

kickinhard wrote:... kvind het ook beetje lullig iemand zijn avond te laten opofferen :wink:
Euh... ik bied 't toch zelf aan? ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

en dan kom ik wel koffie met oliebollen brengen :)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

kickinhard
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
Location: Rotterdam

Post by kickinhard »

Elsje wrote:en dan kom ik wel koffie met oliebollen brengen :)
Zo ff update, Nou net week griep achter de rug ik zou nog nie aan oliebollen moeten denken :) Ik ga morgen maar weer is onder de motorkap koekeloeren denk... (of dat helpt is een tweede :)) Die bdp sensor scheen nog goed te zijn... (geen idee hoe ze dat getest hebben). Maar ben nu beetje ten einde raadt dus hulp zou nu wel fijn zijn.. :oops:

kickinhard
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
Location: Rotterdam

Post by kickinhard »

Nou ik ga hem zaterdag wel naar zijn laatste rustplaats brengen :oops:

Hoop dat ze er op de sloop nog wat aan hebben :P

Thanks for the help anyway! :wink:

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

kickinhard wrote:Nou ik ga hem zaterdag wel naar zijn laatste rustplaats brengen :oops:

Hoop dat ze er op de sloop nog wat aan hebben :P

Thanks for the help anyway! :wink:
biedt em dan hier op het forum aan! misschien kan iemand er nog wat mee... zonde als alles in de balenpers verdwijnt...

€50,- geboden dan bij deze...

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

zou je niet effe wachten tot de sleutelmeeting die is aardig in de buurt geloof ik!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

kickinhard
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
Location: Rotterdam

Post by kickinhard »

Joost wrote:zou je niet effe wachten tot de sleutelmeeting die is aardig in de buurt geloof ik!
Nou jah hij staat buiten nu beetje weg te rotten :P een keer hard remmen en me koplampen liggen voor de auto 8) banden zijn inmiddels groen en slapjes, en der zat een cm ijs aan de binnenkant hahahaha maar goed hij liep wel weer in 1 keer... go figure

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

en je woont in rotterdam
als ie dan 1x start kun je uitrollen naar de frikadellen/sleutelmeeting volgende week....
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Post Reply