Beste AX liefhebbers,
Ik ben sinskort in het bezit van een AX 1.1 tge injection u9 uit 1992.
Het is een heerlijk goedkoop autotje maar het enige probleem is dat hij soms uitvalt. Soms doet hij het 1000km goed en soms (zoals gister) valt hij vaak uit (6x in de 200km). Wanneer de auto uitvalt hoef ik alleen de stekker van de bobine los te maken (de brede stekker met meerdere draden) en er weer op te zetten. Dan hoor ik een klik in de ecu en dan start de auto weer. Ik heb alle stekkers al schoongemaakt en ingespoten met contact spray. Is mijn bobine of ecu nou stuk, of zit ik in de complete verkeerde hoek te kijken?
bedankt voor jullie hulp.
mvg Sil Kloppenburg
Auto valt uit tijdens het rijden, Bobine of ecu?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Re: Auto valt uit tijdens het rijden, Bobine of ecu?
Klinkt als sluiting ergens in je draadboom door vocht oid.
Boord computer al uitgelezen?
Boord computer al uitgelezen?
Ik heb in het forum gevonden hoe je de computer moet uitlezen. Ik zal dat vanavond even proberen. Kan het zijn dat dan dat relais onder de ecu defect is??
Je hebt wel gemerkt dat ik er nog niet veel verstand van heb maar ik wil graag begrijpen wat er mis is.
bedankt voor jullie snelle reactie.
mvg Sil
Je hebt wel gemerkt dat ik er nog niet veel verstand van heb maar ik wil graag begrijpen wat er mis is.
mvg Sil
yep, dat relais kan kapot zijn, maar het is raar dat als je de bobine loshaalt en weer vastmaakt het weer goed gaat, misschien dat het toch een draadbreuk is, zie je daar bij die aansluiting niks blootliggen?Sil wrote:Ik heb in het forum gevonden hoe je de computer moet uitlezen. Ik zal dat vanavond even proberen. Kan het zijn dat dan dat relais onder de ecu defect is??
mvg Sil