goedemiddag,
ik had een vraagje of je normaal kunt rijden zonder thermosstaat.
nu vraag jij je zelf af waarom vraag die dit
nou ik heb op de sloop een thermosstaathuis gekocht
maar er zit geen thermosstaat in en moest het zelf afmonteren van de sloopauto.
een thermosstaat regelt de warmte van de motor toch.
als die warm wordt laat die koelvloeistof binnen.
dus mijn mening is als ik hem er niet in doe wordt me motor toch ook nooit warm kunnen er ook nooit problemen ontstaan? of wel?
gr
Rijden Zonder thermosstaat
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Rijden Zonder thermosstaat
Electra is drama!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 63
- Joined: TueDec30, 2008 4:14:37 PM
- Location: zuid-holland
wil je nu echt hebben dat ie niet op temp komt
Morgen -10/-15 rij ze..
Morgen -10/-15 rij ze..
Last edited by rockfordbreda on MonJan05, 2009 9:02:14 PM, edited 1 time in total.
komt ie dan he
[
[
zonder thermostaat zal het veel langer duren teegn dat je chauffage hebt.
dwz bedampte ruiten, koude handen aan het stuur, en in die koude zal het nog veel langer duren. ik heb na 1 km al chauffage zonder thermostaat kan dat veel langer duren
dwz bedampte ruiten, koude handen aan het stuur, en in die koude zal het nog veel langer duren. ik heb na 1 km al chauffage zonder thermostaat kan dat veel langer duren
ik en mijn ax zijn even oud
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Kun je dan niet gewoon je oude thermostaat erin zetten?
En mocht die niet meer open willen gaan: boor dan een gaatje in de klep (2mm ofzo), dan blijft 't meeste KVS in de korte lus rondlopen (zodat de motor gewoon vlot op temperatuur kan komen) en kan er via dat gaatje ook nog voldoende KVS in de grote lus (via de radiator) stromen, zodat de boel niet na een kwartier al oververhit raakt.
't Is ff een noodoplossing, maar gezien de omstandigheden een heel stuk beter dan helemaal geen thermostaat!
En mocht die niet meer open willen gaan: boor dan een gaatje in de klep (2mm ofzo), dan blijft 't meeste KVS in de korte lus rondlopen (zodat de motor gewoon vlot op temperatuur kan komen) en kan er via dat gaatje ook nog voldoende KVS in de grote lus (via de radiator) stromen, zodat de boel niet na een kwartier al oververhit raakt.
't Is ff een noodoplossing, maar gezien de omstandigheden een heel stuk beter dan helemaal geen thermostaat!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Zeg maar géén chauffage! Toch niet in de winter bij deze temperaturen. Ik heb met de 1.1 ook een tijdje zonder thermostaat gereden, dus het kan wel. (koppakking semi-door) Maar doordat je motor niet op zijn bedrijfstemperatuur komt slijt alles veel sneller! (tot 8x) Bovendien zal ook je verbruik hoger liggen doordat de temperatuursensor lagere waardes zal aangeven dan normaal waardoor hij rijker zal lopen.beefy wrote:zonder thermostaat zal het veel langer duren teegn dat je chauffage hebt.
dwz bedampte ruiten, koude handen aan het stuur, en in die koude zal het nog veel langer duren. ik heb na 1 km al chauffage zonder thermostaat kan dat veel langer duren
En zonder chauffage wil je met dit weer toch niet rijden?