Mark Verhagen Citroen AX 1.6 XS
Moderator: webmasters
Nou maybe is er een einde in zicht. Motor hangt nu recht. Zucht 1 motorsteun verkeerd om gemonteerd. Kon op 2 manieren. Daar heb ik dus anderhalve dag aan verkloot. Omdat de motor scheef hing werkte het schakel mechanisme ook niet goed.
Alles lijkt nu redelijk op zijn plek te zitten. Hopen dat de aandrijfassen idd hetzelfde zijn...
Motor heeft al even gelopen dmv doorverbinden van draden. Maar hij loopt nu opeens niet lekker. Buiten de auto liep ie super... En in de auto loopt ie onstabiel. Staat nu nog op een 1 bar benzinepomp. Morgen de 3 bar pomp erin zetten. Kijken of dat verschil maakt.
Maar hij staat heel erg aan de vacuumklep te zuigen van die cylinder achter je zijscherm? Waar komt dat nou weer door? Als je die slang losmaakt gaat ie opeens veel hoger lopen. (Beter) Vast gaat ie bijna te laag lopen en hikken. Zit toch geen verschil in een 106 tank mag ik hopen.
Waar dient die cylinder eigenlijk voor? Haalt voor het toerental heel veel uit. En die electronische klep hoor je heel erg tikken. 2 a 3x per seconde.
Alles lijkt nu redelijk op zijn plek te zitten. Hopen dat de aandrijfassen idd hetzelfde zijn...
Motor heeft al even gelopen dmv doorverbinden van draden. Maar hij loopt nu opeens niet lekker. Buiten de auto liep ie super... En in de auto loopt ie onstabiel. Staat nu nog op een 1 bar benzinepomp. Morgen de 3 bar pomp erin zetten. Kijken of dat verschil maakt.
Maar hij staat heel erg aan de vacuumklep te zuigen van die cylinder achter je zijscherm? Waar komt dat nou weer door? Als je die slang losmaakt gaat ie opeens veel hoger lopen. (Beter) Vast gaat ie bijna te laag lopen en hikken. Zit toch geen verschil in een 106 tank mag ik hopen.
Waar dient die cylinder eigenlijk voor? Haalt voor het toerental heel veel uit. En die electronische klep hoor je heel erg tikken. 2 a 3x per seconde.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
welke bak heb je nodig, heb er thuis nog veel liggen, als je een code geeft.Mark wrote:Motor hangt erin! Drama dagje eigenlijk dat wel.
Er zat speling op de koppelinghevel van de 1.6i bak. Moet je dat spietje eruit meppen om dat plastic busje te vervangen. Wat gebeurd er... Breekt er een heel stuk uit de bak! Das zwaar k*t.
1.6 bak naar de maan. Alleen die kraag. Geprobeerd de 1.1i kraag erop te zetten. Maar krijg hem rondom maar 5mm los. Lijkt wel offie blijft hangen op het schakelmechanisme.
Maar goed had nog bak liggen van de witte 106 rallye. Dus nu een 1.3i rally bak erop geschroeft. Tsja. Verre van ideaal. Maar heb ff niet anders.
Tevens het chassis verstevigd door een hoek in te lassen. Nieuwe motorsteun en koppelingskabel. En helaas de motorsteun onder de accubak kon niet geleverd worden. Die moet bij de dealer gehaald worden! 83 euro!
Foto's volgen nog!
Heb de bak van een 106 1.3i rallye erop gezet.
Maar de AX rijd weer! Welliswaar met alle draadjes aan tape. Maar hij kan rijden. En gaat hard. Had helaas de koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd. Dus kon de vbak er weer af. Zucht. Maar je krijgt er handigheid in.
Nu maar afwachten wat er nog voor kinderziektes komen. Zit iig af en toe stationair een tikkend geluid in de motor wat me niet lekker zit. Vage is dat het niet altijd is. En buiten de auto heb ik het nooit gehoord met testdraaien.
Maar de AX rijd weer! Welliswaar met alle draadjes aan tape. Maar hij kan rijden. En gaat hard. Had helaas de koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd. Dus kon de vbak er weer af. Zucht. Maar je krijgt er handigheid in.
Nu maar afwachten wat er nog voor kinderziektes komen. Zit iig af en toe stationair een tikkend geluid in de motor wat me niet lekker zit. Vage is dat het niet altijd is. En buiten de auto heb ik het nooit gehoord met testdraaien.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Hmzz. AL? 9 dagen van 10 uur bezig geweest. Motor eruit was een eitje. Erin kwamen we toch van alles tegen. En dan ook nog een paar eigen foutjes die 2,5 dag extra werk gekost hebben.Joost wrote:tijd voor een nieuw onderschrift.
Netjes dat je al weer mobiel bent
Maar het heeft zich nog zeker niet bewezen. Waarschijnlijk rijd Chris vanmiddag uit zijn werk even langs om ook eens te luisteren offie dezelfde geluiden als mij hoort en ze misschien kan plaatsen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Nog wat foto's. De per dag foto's zijn erbij ingeschoten aangezien ik nogal heel veel tegenslagen had met overbouwen... En ik ook gewoon ongeveer te moe en geen zin meer had om foto's te maken...
Gelukkig lijkt alles nu goed te gaan. En hij gaat als een raket! Nog wat iritante rammels op zien te lossen...
En de achteruitrijsensor aansluiten... De toerenteller en het ecu lampje. De rest is inmiddels gevonden. Mede door een aardige peugeot dealer in de buurd die gewoon het hele 106 boek meegaf... En de Citroën dealer die de schema's netjes kopieerde. Wat een medewerking zeg.
Steun te versteviging van het punt waar de motor op het chassis rust.
Euh.. Vloog wat in de fik tijdens het lassen. Gelukkig niet de kabels zelf.
Koppelingskabel vervangen. Pwiew. Wat gaat alles licht nu. Nieuwe drukgroep en kabel. En plaat uitteraard. (Moet je hem vooral verkeerd om monteren. Dan kan je bak er weer af) Zucht aldoende leert men.
Ontbreekt nog wat...
Xenon verplaatsten. Ecu moest op andere plekkie.
Anders haal je een spietje uit de koppelingshevel omdat er speling op zit.
En breekt gewoon ff alles af. Dag vbak.
Andere bak erop. 1.3i rallye. Keeringen vervangen. En die zaten VAST. Extreem vast.
Maar er zitten nieuwe in.
1.6i in de takels.
En op zijn plek... Achteraf zat dus de motorsteun in het midden van de auto verkeerd om. En hing de motor iets scheef. Waardoor het schakelmechanisme en andere zaken niet paste. Dat heeft me andere halve dag gekost...
Dit soort problemen krijg je met een scheef hangende motor...
Dacht ff de benzinepomp van een 106XSI erin te hangen. Is de afdichting anders om hem op je tank te schroeven. Zucht. Hele binnenwerk van de 106 pomp in het ax huis overgezet.
Foto's van de kabelboom moet ik nog ff maken. Zal wel vant weekend worden. Heb sleutelen nu eigenlijk wel ff beetje gehad. Halve dag te slapen op mijn werk. Heb je ander halve week vrij. Ben je gewoon 10x harder aan het werk dan in een werkweek. Nu maar hopen dat alles netjes blijft functioneren en dat het het allemaal waard is geweest.
Uiteindelijk heb ik dit een halfjaar naar voren geschoven om aan mijn uitstoot te voldoen bij de !!! APK !!! Dus ergens volgende week als alles netjes zit maar weer een APK poging wagen. OWEE Owee...
Gelukkig lijkt alles nu goed te gaan. En hij gaat als een raket! Nog wat iritante rammels op zien te lossen...
En de achteruitrijsensor aansluiten... De toerenteller en het ecu lampje. De rest is inmiddels gevonden. Mede door een aardige peugeot dealer in de buurd die gewoon het hele 106 boek meegaf... En de Citroën dealer die de schema's netjes kopieerde. Wat een medewerking zeg.
Steun te versteviging van het punt waar de motor op het chassis rust.
Euh.. Vloog wat in de fik tijdens het lassen. Gelukkig niet de kabels zelf.
Koppelingskabel vervangen. Pwiew. Wat gaat alles licht nu. Nieuwe drukgroep en kabel. En plaat uitteraard. (Moet je hem vooral verkeerd om monteren. Dan kan je bak er weer af) Zucht aldoende leert men.
Ontbreekt nog wat...
Xenon verplaatsten. Ecu moest op andere plekkie.
Anders haal je een spietje uit de koppelingshevel omdat er speling op zit.
En breekt gewoon ff alles af. Dag vbak.
Andere bak erop. 1.3i rallye. Keeringen vervangen. En die zaten VAST. Extreem vast.
Maar er zitten nieuwe in.
1.6i in de takels.
En op zijn plek... Achteraf zat dus de motorsteun in het midden van de auto verkeerd om. En hing de motor iets scheef. Waardoor het schakelmechanisme en andere zaken niet paste. Dat heeft me andere halve dag gekost...
Dit soort problemen krijg je met een scheef hangende motor...
Dacht ff de benzinepomp van een 106XSI erin te hangen. Is de afdichting anders om hem op je tank te schroeven. Zucht. Hele binnenwerk van de 106 pomp in het ax huis overgezet.
Foto's van de kabelboom moet ik nog ff maken. Zal wel vant weekend worden. Heb sleutelen nu eigenlijk wel ff beetje gehad. Halve dag te slapen op mijn werk. Heb je ander halve week vrij. Ben je gewoon 10x harder aan het werk dan in een werkweek. Nu maar hopen dat alles netjes blijft functioneren en dat het het allemaal waard is geweest.
Uiteindelijk heb ik dit een halfjaar naar voren geschoven om aan mijn uitstoot te voldoen bij de !!! APK !!! Dus ergens volgende week als alles netjes zit maar weer een APK poging wagen. OWEE Owee...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
De APK moet wel goed gaan meer tegenslagen kunnen gewoon niet.
We duimen in iedergeval dat de rest goedgaat.
Groetjes, Henk
We duimen in iedergeval dat de rest goedgaat.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
En hij loopt prima, hoorde gisteren geen gekke dingen en alles lijkt goed te functioneren.
Ook even een testrondje gemaakt: Het is een laagtoerig blok met veel koppel, heeft niet een lange adem maar ongeacht wat voor versnelling je gas geeft gaat hij er meteen vandoor (denk aan een ax GT blok maar dan met 3x zoveel koppel). Leuk om mee te rijden, uitstekend voor op de openbare weg.
Ook even een testrondje gemaakt: Het is een laagtoerig blok met veel koppel, heeft niet een lange adem maar ongeacht wat voor versnelling je gas geeft gaat hij er meteen vandoor (denk aan een ax GT blok maar dan met 3x zoveel koppel). Leuk om mee te rijden, uitstekend voor op de openbare weg.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Nee boek heb ik weer terug gegeven. Helaas...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Vanmiddag de 1.6i maar eens CO gemeten. Dat zit iig goed. 0.03 stationair en 0.2 op toeren. Dat probleem is opgelost.
Nu maar hopen dat ze voor de rest opeens niks anders vinden. Woensdag gaat ie weer een poging wagen. Van te voren nog ff de uitlaat goed gastdicht zien te krijgen. Zit zo'n kl*te schuifpijp constructie op die 2 delige kat. En dat blijft iets lekken. Ongeacht de hoeveelheid klemmen. Dichtblubberen maar.
Nu maar hopen dat ze voor de rest opeens niks anders vinden. Woensdag gaat ie weer een poging wagen. Van te voren nog ff de uitlaat goed gastdicht zien te krijgen. Zit zo'n kl*te schuifpijp constructie op die 2 delige kat. En dat blijft iets lekken. Ongeacht de hoeveelheid klemmen. Dichtblubberen maar.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
So nou ik mag mezelf AT LAST!!! feliciteren met een Nieuwe APK tot 15-02-2010 !!!
Mag wel zeggen dat het me nog nooit zoveel moeite heeft gekost. En dat alles voor een te hoge CO. Nu issie goedgekeurd terwijl er een half gare vbak onder hangt.
Wel humor. Type AX 1.1i op het APK formulier. Wha yeah right.
Mag wel zeggen dat het me nog nooit zoveel moeite heeft gekost. En dat alles voor een te hoge CO. Nu issie goedgekeurd terwijl er een half gare vbak onder hangt.
Wel humor. Type AX 1.1i op het APK formulier. Wha yeah right.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)