Hoe je ruitensproeier te verbeteren?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Hoe je ruitensproeier te verbeteren?
Ik vind de ruitensproeier in mn ax onder de maat, ik heb meerdere ax-jes gehad dus het ligt niet alleen aan deze. Als je em goed afstelt bij stilstand weet je zeker dat ie er op de snelweg overheen/langs de ruit spuit en andersom. Niet goed af te stellen dus en volgens mij komt dat door een gebrek aan druk en te weinig pompcapaciteit. Immers een sterke straal wordt minder makkelijk door de wind beinvloed (geldt niet alleen voor je ruitensproeisysteem ) Ik vroeg me af of meer mensen zich hieraan ergeren en wat er zoal aan te doen is? Zijn er sterkere pompjes of andere sproeikopjes in bijv PSA auto's compatible met de ax die gebruikt kunnen worden misschien? Alle suggesties zijn welkom!
Ghehe... wat een toeval! Ik heb me de laatste tijd ook steeds meer zitten ergeren aan de beroerde sproei-eigenschappen van 't standaard kopje.
Sowieso de spreiding is dramatisch: er komen gewoon twee rechte straaltjes uit die gaatjes, terwijl bij een VW Transporter T5 (bus van m'n werk, gelukkig NIET van mezelf!) de spreiding echt veel beter is!
Misschien eens kijken of die op een AX kunnen?
Sowieso de spreiding is dramatisch: er komen gewoon twee rechte straaltjes uit die gaatjes, terwijl bij een VW Transporter T5 (bus van m'n werk, gelukkig NIET van mezelf!) de spreiding echt veel beter is!
Misschien eens kijken of die op een AX kunnen?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
van een t5 gaat niet zomaar passen, dat is zeker.
Een mogelijkheid is van een bx (dacht ik, andere Citroën kan ook) een slangetje te gebruiken dat zit aangesloten op de ruitenwisser zelf, iemand van de club had dit ook.
Dit is een soort slangetje met allemaal gaatjes erin welke zit bevestigd op de wisserarm, hierdoor wordt het altijd goed verspreid.
Een mogelijkheid is van een bx (dacht ik, andere Citroën kan ook) een slangetje te gebruiken dat zit aangesloten op de ruitenwisser zelf, iemand van de club had dit ook.
Dit is een soort slangetje met allemaal gaatjes erin welke zit bevestigd op de wisserarm, hierdoor wordt het altijd goed verspreid.
Ik heb er een sproeikopje van xantia op (GT) en ik vind t prima werken. Goed ok je moet ze stilstaand niet te hoog afstellen want dan spuiten ze tijdens het rijden inderdaad over je raam heen, maar de spreiding is wel beter (meer nevelachtig) als de standaard kopjes (die 2 stralen doet en alleen die 2 strepen worden dus schoon )
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).