HELP probleem met schakelen / koppeling
Moderators: denny, vtspower, webmasters
HELP probleem met schakelen / koppeling
hoi
ik kom net thuis met vrouw en kind. Ik schakel terug naar zijn 2 om een opritje naar de parkeerplaatsen, slaat mijn versnelling er uit en kan niet schakelen. heb hem dus met de hand (gelukkig maar 700kg) op de parkeerplaats gezet.
Heb nog even gekeken maar de kabel van de koppeling is wel nog heel.
Het gaat om een ax 1,0i escapade uit 93.
heeft iemand advies wat het zou kunnen zijn en hoe ik het makkelijkst dingen kan uitsluiten wat het is. Heb hem maandag nodig
gr vincent
ik kom net thuis met vrouw en kind. Ik schakel terug naar zijn 2 om een opritje naar de parkeerplaatsen, slaat mijn versnelling er uit en kan niet schakelen. heb hem dus met de hand (gelukkig maar 700kg) op de parkeerplaats gezet.
Heb nog even gekeken maar de kabel van de koppeling is wel nog heel.
Het gaat om een ax 1,0i escapade uit 93.
heeft iemand advies wat het zou kunnen zijn en hoe ik het makkelijkst dingen kan uitsluiten wat het is. Heb hem maandag nodig
gr vincent
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Klinkt als afgebroken schakelstang, je hebt er in het totaal 3 stuks.
2 x kort en 1 keer een lange, wat ik me nu ook bedenk is dat je pookstang aan de voorzijde uit z'n geleider is gesprongen.
Je moet dus helaas met dit weer even onder de auto liggen, en even deze 2 punten bekijken. Even de stang volgen richting de motor en je zult vanzelf deze dingen tegenkomen.
Succes ermee
Groeten Edwin
2 x kort en 1 keer een lange, wat ik me nu ook bedenk is dat je pookstang aan de voorzijde uit z'n geleider is gesprongen.
Je moet dus helaas met dit weer even onder de auto liggen, en even deze 2 punten bekijken. Even de stang volgen richting de motor en je zult vanzelf deze dingen tegenkomen.
Succes ermee
Groeten Edwin
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Schakelstangen kan je vervangen zonder dat de bak los hoeft, deze 3 stangen zitten aan de achterzijde van je bak tegen het schutbord.vinnyvs wrote:hoi edwin
zou je mij ook kunnen vertellen wat ik er het beste aan kan doen?
versnellings bak uit elkaar??
stangen vervangen?
gr vincent
2 stangetjes van +/- 15cm
1 stangetje van +/- 25cm
De schakelstang ( pook ) zit onder de auto, hier kan je ook zo bij.
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
hoi ik heb net ff gekeken maar de 3 stangen en de schakelpook zitten goed, ik kon niks raars zien.
Ik kon trouwens onder de auto liggend schakelen en hoorde het normale klikken van de versnellings bak, alles zit wel dik onder het vet maar dat is goed toch?
Op dit moment weet ik het niet.
gr vincent
Ik kon trouwens onder de auto liggend schakelen en hoorde het normale klikken van de versnellings bak, alles zit wel dik onder het vet maar dat is goed toch?
Op dit moment weet ik het niet.
gr vincent
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
En als je iemand in de auto laat schakelen en er zelf onderligt?vinnyvs wrote:hoi ik heb net ff gekeken maar de 3 stangen en de schakelpook zitten goed, ik kon niks raars zien.
Ik kon trouwens onder de auto liggend schakelen en hoorde het normale klikken van de versnellings bak, alles zit wel dik onder het vet maar dat is goed toch?
Op dit moment weet ik het niet.
gr vincent
Zit de koppelingskabel nog wel goed?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
ik bedoelde, als je iemand anders laat schakelen, binnen in de auto, en die kan het niet, en jij wel eronder, dan zit het daar tussen mis.vinnyvs wrote:de kabel zit goed en ik lag er onder en kon hem zelf schakelen.
gr vincent
Maar ik vind het ook meer klinken als koppeling.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
hoi grietje
ik begreep het verkeerd maar de pook bewoog wel gewoon.
mastenhose
Kun je helemaal niet meer schakelen of is het alleen bij z'n 2?
ik kon hem ook niet in een andere versnelling zetten.
Komt je koppeling wel helemaal vrij?
ja de koppeling komt wel helemaal vrij ( voor de zekerheid ga ik zo nog ff kijken)
Hoeveel zou het dan gaan kosten?
En Hoe komt het dan als die krom zou zijn?
ik begreep het verkeerd maar de pook bewoog wel gewoon.
mastenhose
Kun je helemaal niet meer schakelen of is het alleen bij z'n 2?
ik kon hem ook niet in een andere versnelling zetten.
Komt je koppeling wel helemaal vrij?
ja de koppeling komt wel helemaal vrij ( voor de zekerheid ga ik zo nog ff kijken)
Hoeveel zou het dan gaan kosten?
En Hoe komt het dan als die krom zou zijn?
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
De drukgroep kan kromtrekken, de vingers zoals ze dat noemen, kunnen kromtrekken en dan kan je dus niet goed meer (ont) koppelen dit komt o.a. door slijtage.
De prijs van een koppelingsset is afhankelijk wat voor type (Motor/bouwjaar en Orga nummer) je hebt. En of je origineel of imitatie neemt. origineel is beter maar erg duur. Kijk anders zelf even op Masterbase dit geeft je een kleine indicatie wat het zou kosten.
Masterbase online onderdelen zoeken:
http://www.carparts-cat.com/nl/webkat.a ... 009&ROOT=1
Bij Citroën kost een set ongeveer 260€ incl. btw en zonder montage.
Imitatie kost ongeveer tussen 130-150€ weet alleen niet zeker of dit Ex-btw is.
De prijs van een koppelingsset is afhankelijk wat voor type (Motor/bouwjaar en Orga nummer) je hebt. En of je origineel of imitatie neemt. origineel is beter maar erg duur. Kijk anders zelf even op Masterbase dit geeft je een kleine indicatie wat het zou kosten.
Masterbase online onderdelen zoeken:
http://www.carparts-cat.com/nl/webkat.a ... 009&ROOT=1
Bij Citroën kost een set ongeveer 260€ incl. btw en zonder montage.
Imitatie kost ongeveer tussen 130-150€ weet alleen niet zeker of dit Ex-btw is.
hoi ik heb even gebeld met brezan. De kosten voor mijn ax 142 ex btw inclusief koppelingsplaat. en hebben die op voorraad .
de pook zit nog vast aan de stang. Ik zou wel foto's willen maken maar mijn zonntje slaapt en de buurman is zo leuk geweest om zijn vijfer op de parkeerplaats te laten lopen .
gr vin
de pook zit nog vast aan de stang. Ik zou wel foto's willen maken maar mijn zonntje slaapt en de buurman is zo leuk geweest om zijn vijfer op de parkeerplaats te laten lopen .
gr vin
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
hoi.
de ax weer ff op zijn banden gezet en gestart na een week stilte en .... hij start nog gewoon met deze kou. Zelfs ijs aan de binnenkant.
Ik denk proberen maar en wat denk je hij gaat zowel vooruit als achteruit heel langsaam beginnen. De koppelings pendaal staat dus normaal zoals je het in de versnelling hebt staan als je in zijn 2 en 3 rijd tussen het schakelen in (raak hem dus niet aan). Dan trekt ie langzaam op.
De koppelings kabel en ik dus iets profecorisch ingekort met een stukje ijzer er gewoon tussen en dat maakt dus niks uit. gewoon het zelfde.
Iemand idee?? ik denk nog steeds drukgroep.
gr vincent
de ax weer ff op zijn banden gezet en gestart na een week stilte en .... hij start nog gewoon met deze kou. Zelfs ijs aan de binnenkant.
Ik denk proberen maar en wat denk je hij gaat zowel vooruit als achteruit heel langsaam beginnen. De koppelings pendaal staat dus normaal zoals je het in de versnelling hebt staan als je in zijn 2 en 3 rijd tussen het schakelen in (raak hem dus niet aan). Dan trekt ie langzaam op.
De koppelings kabel en ik dus iets profecorisch ingekort met een stukje ijzer er gewoon tussen en dat maakt dus niks uit. gewoon het zelfde.
Iemand idee?? ik denk nog steeds drukgroep.
gr vincent
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.