Het zit ook allemaal NIET mee!
De motor hangt. De 1.6i bak is aan diggelen en vervangen voor een 1.3i rallybak. Het probleem.
Als ik naar zijn 1, 3 of 5 schakel flikkert die bal uit die balhouder.
En de bovenste schakelstang komt tegen het chassis aan.
Hij heeft altijd als een AX geschakeld. Niet geweldig. Maar wel werkend.
Wat kan dit veroorzaken? 106 1.3 rallye bak. Maar die ziet er hetzelfde uit als de 106 1.6i bak. Alleen de positie van de onderste schakelstang is anders. Maar dat heb overgezet van mijn 1.1i bak. Inclusief het stangetje.
Schakelstangen probleem overbouw 1.6 (Weer spoed)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Schakelstangen probleem overbouw 1.6 (Weer spoed)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
het probleem met de zijdelingse beweging (1/3/5) heeft te maken met het vaste kogeltje op de versnellingsbak, de onderste stang dus. die schakelstang moet die beweging beperken.
het probleem dat je hevel tegen het schutbord aankomt, dat klinkt eerder alsof de bak te ver naar achteren hangt maar dat is makkelijker op te lossen door het stukje weg te halen
het probleem dat je hevel tegen het schutbord aankomt, dat klinkt eerder alsof de bak te ver naar achteren hangt maar dat is makkelijker op te lossen door het stukje weg te halen
zat ik ook gelijk aan te denken. er zijn twee kogeltjes op het stangetje, misschien heb je hem op het verkeerde kogeltje geplaatst.TTF wrote:is het niet zo dat je die onderste op 2 plaatsenkan bevestigen? wellicht zit die verkeerd?
of moest je juist de schakelstang van de 1.3 bak laten zitten ipv die te vervangen voor die van de ax.
Onderste schakelstang uitgedraaid. Kan nu wel schakelen. Zit wel mega veel speling op die bak maar dat zij zo...
Maar het lijkt wel of de motor scheef hangt. Hoor je olie filter 100% recht naar de radiateur te wijzen? Aandrijfassen lopen ook vlak langs het chassis. Milimeter werk.
Maar ja... Als je langs de motor omhoog kijkt loopt het niet recht. Maar wat kan nou weer veroorzaken dat je motor niet recht erin hangt. Wordt er een beetje moe van...
Maar het lijkt wel of de motor scheef hangt. Hoor je olie filter 100% recht naar de radiateur te wijzen? Aandrijfassen lopen ook vlak langs het chassis. Milimeter werk.
Maar ja... Als je langs de motor omhoog kijkt loopt het niet recht. Maar wat kan nou weer veroorzaken dat je motor niet recht erin hangt. Wordt er een beetje moe van...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Ik weet het niet hoor!Mark wrote:Onderste schakelstang uitgedraaid. Kan nu wel schakelen. Zit wel mega veel speling op die bak maar dat zij zo...
Maar het lijkt wel of de motor scheef hangt. Hoor je olie filter 100% recht naar de radiateur te wijzen? Aandrijfassen lopen ook vlak langs het chassis. Milimeter werk.
Maar ja... Als je langs de motor omhoog kijkt loopt het niet recht. Maar wat kan nou weer veroorzaken dat je motor niet recht erin hangt. Wordt er een beetje moe van...
maar, die onderste ronde motorsteun, die zit met zon beugel aan de vbak...
als je die er niet in hebt, kan je t blok kantelen dus als de andere steunen goed zitten kan ik me voorstellen dat die miss neit goed zit of anders is bij een andere vbak ofzo?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=18712
tis een long-shot..
maar als ik naar de plaatjes vd stalen en alu motorsteun kijk, dan is die alu een stuk rechter als de stalen..
verder zijn er meerdere verschillende steunen voor op de versnellingsbak (dat stuk zwart waar de steun aan vast gemaakt wordt..)
tis een long-shot..
maar als ik naar de plaatjes vd stalen en alu motorsteun kijk, dan is die alu een stuk rechter als de stalen..
verder zijn er meerdere verschillende steunen voor op de versnellingsbak (dat stuk zwart waar de steun aan vast gemaakt wordt..)