Het aanhanger project
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Het aanhanger project
Het spookt al een aantal jaren door mijn hoofd, en nu ik een roestvrije kont heb in dezelfde kleur als mijn euh... ....trekker .... is dit eigenlijk het juiste moment.
Ik weet 100% zeker dat meerdere mensen dit een geweldig project zullen gaan vinden om aan mee te werken, en het is het mooist als we in mei al een mooie aanhangen op citromobile kunnen laten zien ... vooraf zal er mischien een meeting plaats gaan vinden waarbij we (als projectgroep)aan de slag gaan ...
Zowiezo Ik, Henk en Michel zullen met een big smile aan dit project gaan werken.
Een goede voorbereiding is het halve werk, en hoe meer mensen hier hun oog op laten vallen en hun mening geven, des te meer kans er is op suc6.
Ik heb hier een voorbeeldauto (het viel niet mee om een ax te vinden die recht van de zijkant gefotografeerd was)
Allereerst .... het model van de aanhangert ....
Pakken we hem vlak voor de A stijl ? (dan word hij wel lang ...kogeldruk miss. teveel ?) .... voordeel ....er kan een matras in ... leuk voor waggel
Pakken we hem net voor de B stijl ?
Tussen de A en B stijl is ook een idee .. dan kunnen de deuren naar binnen gevouwen worden zodat die in een schuine hoek tegen elkaaar komen.
Gaat het gehele dak eraf en word het een bagagewagen ?
Mischien dat iemand deze 4 versies alvast wil photoshoppen ?
De bedoeling is dat de koets niet opnieuw gespoten gaat worden (vanwege kosten) .... er zal dus niet teveel lassporen geaakt mogen worden aan de buitenzijde van de koets)
Veel plezier met meedenken .... het gaat leuk worden
Ik weet 100% zeker dat meerdere mensen dit een geweldig project zullen gaan vinden om aan mee te werken, en het is het mooist als we in mei al een mooie aanhangen op citromobile kunnen laten zien ... vooraf zal er mischien een meeting plaats gaan vinden waarbij we (als projectgroep)aan de slag gaan ...
Zowiezo Ik, Henk en Michel zullen met een big smile aan dit project gaan werken.
Een goede voorbereiding is het halve werk, en hoe meer mensen hier hun oog op laten vallen en hun mening geven, des te meer kans er is op suc6.
Ik heb hier een voorbeeldauto (het viel niet mee om een ax te vinden die recht van de zijkant gefotografeerd was)
Allereerst .... het model van de aanhangert ....
Pakken we hem vlak voor de A stijl ? (dan word hij wel lang ...kogeldruk miss. teveel ?) .... voordeel ....er kan een matras in ... leuk voor waggel
Pakken we hem net voor de B stijl ?
Tussen de A en B stijl is ook een idee .. dan kunnen de deuren naar binnen gevouwen worden zodat die in een schuine hoek tegen elkaaar komen.
Gaat het gehele dak eraf en word het een bagagewagen ?
Mischien dat iemand deze 4 versies alvast wil photoshoppen ?
De bedoeling is dat de koets niet opnieuw gespoten gaat worden (vanwege kosten) .... er zal dus niet teveel lassporen geaakt mogen worden aan de buitenzijde van de koets)
Veel plezier met meedenken .... het gaat leuk worden
Last edited by Rock's on TueDec30, 2008 6:09:28 PM, edited 2 times in total.
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Het hele dak eraf zou ik niet doen. Dan blijft er wel erg weinig AX over om te herkennen.
Het idee om er een matras in kwijt te kunnen vond ik wel aardig. Gordijntjes erbij aan de binnenkant van de ramen
Het idee om er een matras in kwijt te kunnen vond ik wel aardig. Gordijntjes erbij aan de binnenkant van de ramen
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik denk dat het dan wel erg zwaar wordt. Onlangs samen met een vriend de neus opgetild van mijn ax zonder motor en motorkap en dat ging maar nét. (wel nog altijd vet dat het lukte ) Er zal natuurlijk wel nog een en ander gestript worden.TTF wrote:ik zou hem voor de a stijl paken, en dan aan het punt waar de draagarmen zitten daaraan een constructie voor de trekhaak bevestiging
Kzal even zien wat ik kan photoshoppen.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Er mag iets van 50 of 70 kg op de kogel komen ..... en ik zou het kunnen beheersen door gewicht achter de as te kunnen plaatsen ....citrofenwick wrote:Ik denk dat het dan wel erg zwaar wordt. Onlangs samen met een vriend de neus opgetild van mijn AX zonder motor en motorkap en dat ging maar nét. (wel nog altijd vet dat het lukte ) Er zal natuurlijk wel nog een en ander gestript worden.TTF wrote:ik zou hem voor de a stijl paken, en dan aan het punt waar de draagarmen zitten daaraan een constructie voor de trekhaak bevestiging
Kzal even zien wat ik kan photoshoppen.
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
hoi een leuk idee. de maximale kogeldruk is bij de meeste aanhangers 75kg (als ik het goed heb)
Het dak zou ik zeker heel laten. het mooiste bij de a-stijl.
Ik weet een aantal aanhangwagens, zoals de kever die hem net voor de b stijl hebben, maar het mooiste wat ik al zij is bij de a style.
succes. (misschien wel de binnenkant met hout bekleden als het toch een laap plek word alias de AX-camper! .
gr vincent
Het dak zou ik zeker heel laten. het mooiste bij de a-stijl.
Ik weet een aantal aanhangwagens, zoals de kever die hem net voor de b stijl hebben, maar het mooiste wat ik al zij is bij de a style.
succes. (misschien wel de binnenkant met hout bekleden als het toch een laap plek word alias de AX-camper! .
gr vincent
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
idd.. maar ook de voorste dan heb je al 4 puntenRock's wrote:Das al een goede tip .... je bedoeld bij de schroefgaten onder de mattenTTF wrote:ik zou hem voor de a stijl paken, en dan aan het punt waar de draagarmen zitten daaraan een constructie voor de trekhaak bevestiging
en over het gewicht, denk dat alles er uithaalt je een heel eind komt qua gewicht
kogeldruk wordt het probleem niet..
als je de firewall gebruikt als voorkant.. en dan idd gewoon een Y maakt vanaf de draagarmpunten.. die Y maak je dan zo licht mogelijk.. dan heb je een hoop gewicht wat er niet meer aanzit.. bovendien heb je nog de beste stroomlijn, waardoor je misschien nog 100km'/h kan rijden
wat betrefd het interieur..;
-dashboard er uiteraard uit..
-benzinetank eruit..
-qua deurbekleding zou ik gewoon zelf wat maken uit bekleed (dun) MDF oid.. zodat je er zelf een beetje wat van kan maken
dan kan je een dubbele vloer maken in het 'zitgedeelte' vd cabine.. waardoor je nog veel rotzooi mee kan nemen onder je matras
als je de firewall gebruikt als voorkant.. en dan idd gewoon een Y maakt vanaf de draagarmpunten.. die Y maak je dan zo licht mogelijk.. dan heb je een hoop gewicht wat er niet meer aanzit.. bovendien heb je nog de beste stroomlijn, waardoor je misschien nog 100km'/h kan rijden
wat betrefd het interieur..;
-dashboard er uiteraard uit..
-benzinetank eruit..
-qua deurbekleding zou ik gewoon zelf wat maken uit bekleed (dun) MDF oid.. zodat je er zelf een beetje wat van kan maken
dan kan je een dubbele vloer maken in het 'zitgedeelte' vd cabine.. waardoor je nog veel rotzooi mee kan nemen onder je matras
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Het aanhanger project
Nu ik ook even de shop van Fenwick zie denk ik dat het ook voor het model het mooiste is. wat kogeldruk betreft zit je dan ook altijd goed, hoe je het ook indeelt...Rock's wrote: Pakken we hem net voor de B stijl ?
Re: Het aanhanger project
en hoe dacht jij nog 80km/h te gaan rijden en toch minder als 10liter de km te verbruiken?MBa@NL wrote:Nu ik ook even de shop van Fenwick zie denk ik dat het ook voor het model het mooiste is. wat kogeldruk betreft zit je dan ook altijd goed, hoe je het ook indeelt...Rock's wrote: Pakken we hem net voor de B stijl ?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Het aanhanger project
Zoiets doe je toch enkel voor de looksq01z wrote:en hoe dacht jij nog 80km/h te gaan rijden en toch minder als 10liter de km te verbruiken?MBa@NL wrote:Nu ik ook even de shop van Fenwick zie denk ik dat het ook voor het model het mooiste is. wat kogeldruk betreft zit je dan ook altijd goed, hoe je het ook indeelt...Rock's wrote: Pakken we hem net voor de B stijl ?
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Het aanhanger project
wie zegt dat de voorzeide recht moet zijn je kan er altijd nog een punt van makenq01z wrote:en hoe dacht jij nog 80km/h te gaan rijden en toch minder als 10liter de km te verbruiken?MBa@NL wrote:Nu ik ook even de shop van Fenwick zie denk ik dat het ook voor het model het mooiste is. wat kogeldruk betreft zit je dan ook altijd goed, hoe je het ook indeelt...Rock's wrote: Pakken we hem net voor de B stijl ?
Re: Het aanhanger project
Ik zeg: Small scale wind tunnel testq01z wrote:en hoe dacht jij nog 80km/h te gaan rijden en toch minder als 10liter de km te verbruiken?MBa@NL wrote:Nu ik ook even de shop van Fenwick zie denk ik dat het ook voor het model het mooiste is. wat kogeldruk betreft zit je dan ook altijd goed, hoe je het ook indeelt...Rock's wrote: Pakken we hem net voor de B stijl ?
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)