Nou ja zeg... Dat wist ik dus niet. Er zit verschil tussen de 1.1i motorsteunen en de 1.4i. (Thx grietje voor het attenderen.)
Daar wordt ik dus niet vrolijk van. Want mijn 1.4i motor staat er nu naast om vervangen te worden door een loodzware 1.6i. En ja de 1.4i heeft altijd gehangen op mijn 1.1i motorsteunen. Wist niet dat er andere bestonden.
Maar nu zijn mijn motorsteun rubbers gaar... Maar blijkt dat ook het dragende metaal anders is.
Mijn huidige 1.1i motorsteun constructie.
En de 1.4i contructie.
Is het veilig om de 1.6i met gietijzeren onderblok aan de 1.1i steunen te hangen? En zo nee heeft iemand toevallig 1.4i steunen liggen? Of waar zal je die op ZEER korte termijn (lees gisteren) vandaan kunnen halen?
Verschil motorsteunen 1.1i en 1.4i. Sproedje...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Verschil motorsteunen 1.1i en 1.4i. Sproedje...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
euhm.. als je een aluminium steun (het onderste plaatje) wil monterne, dan moet je ook het stuk staal overlassen waar deze in hoort te vallen!!
ander probleem waar je nu dus tegenaan loopt, die stalen steun.. die is 1mm dik.. de alu is een cm of 3/4.. daar is het tapeind dus ook op gebaseerd, oftuwel, je hebt geen schroefdraad om je steun mee vast te draaien..
volgens mij is het waterpomphuis ook anders qua hoogte.. maar dat weet ik ff niet zeker!
je zou iig de tapeindes kunnen wisselen, dan kan je m erin hangen.. alleen, gaat je motorblok dus een stuk meer heen/weer bewegen als met een GTsteun.. ennuhm, het zou me niets verbazen als hij afknapt.. (vraag maar aan Kevin.. die heeft dat ook gehad)
beste optie;
de steun overlassen en een alu steun opzetten!
ander probleem waar je nu dus tegenaan loopt, die stalen steun.. die is 1mm dik.. de alu is een cm of 3/4.. daar is het tapeind dus ook op gebaseerd, oftuwel, je hebt geen schroefdraad om je steun mee vast te draaien..
volgens mij is het waterpomphuis ook anders qua hoogte.. maar dat weet ik ff niet zeker!
je zou iig de tapeindes kunnen wisselen, dan kan je m erin hangen.. alleen, gaat je motorblok dus een stuk meer heen/weer bewegen als met een GTsteun.. ennuhm, het zou me niets verbazen als hij afknapt.. (vraag maar aan Kevin.. die heeft dat ook gehad)
beste optie;
de steun overlassen en een alu steun opzetten!
Ben ik het helemaal mee eens, alleen zou die plaatstalen steun het niet ff houden denk, volgens mij wel alleen als je er mee gaat rijden, natuurlijk niet vol gas optrekken elke keer, qua gewicht kan et makkelijk.q01z wrote:euhm.. als je een aluminium steun (het onderste plaatje) wil monterne, dan moet je ook het stuk staal overlassen waar deze in hoort te vallen!!
ander probleem waar je nu dus tegenaan loopt, die stalen steun.. die is 1mm dik.. de alu is een cm of 3/4.. daar is het tapeind dus ook op gebaseerd, oftuwel, je hebt geen schroefdraad om je steun mee vast te draaien..
volgens mij is het waterpomphuis ook anders qua hoogte.. maar dat weet ik ff niet zeker!
je zou iig de tapeindes kunnen wisselen, dan kan je m erin hangen.. alleen, gaat je motorblok dus een stuk meer heen/weer bewegen als met een GTsteun.. ennuhm, het zou me niets verbazen als hij afknapt.. (vraag maar aan Kevin.. die heeft dat ook gehad)
beste optie;
de steun overlassen en een alu steun opzetten!
Zou wel eens kijken of je er dan op termijn toch die alu steun erin krijgt met bij behorende bevestiging
ik rij nu al een jaar met de metalen steun, blok kanteld niet noemswaardig.
En dat ding word behoorlijk op zijn staart getrapt, met name op het circuit.
Dus hierbij kan ik melden dat de stalen steun opzich zijn werk prima doet.
Natuurlijk is de alu steun beter maar de type2 stalen steun is opzich sterk genoeg.
En dat ding word behoorlijk op zijn staart getrapt, met name op het circuit.
Dus hierbij kan ik melden dat de stalen steun opzich zijn werk prima doet.
Natuurlijk is de alu steun beter maar de type2 stalen steun is opzich sterk genoeg.
Deze dus. Die ziet er idd nog gammeler uit.Drake wrote:Ik gok ook een type 1 met zo'n duplo blokje steun
Morgen maar is kijken of het mogelijk is op een simpele manier die steun te verstevigen. Een extra plaat op het chassis waar die op steunt is ook niet gek.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.