Hallo, ik heb een ax 1.1tge uit 1992. Mijn auto starte soms niet. Later soms weer wel. Startmotor ging rond maar sloeg niet aan. Ontstekingsmodule vervangen, half jaar gaan probleem. Mijn auto loopt goed, behalve bij koude start stottert hij 2 keer erg en slaat hij snel af. vooral na achteruit rijden. Maar sinds vorige week valt hij ook stil tijdens rijden. Bruin relais heb ik vervangen(onder accu), Toen ben ik bij de brandstofpomp gaan kijken. Heb een andere gekocht. Echter de bestaande pomp krijgt geen 12 v.
benno wrote:Hallo, ik heb een AX 1.1tge uit 1992. Mijn auto starte soms niet. Later soms weer wel. Startmotor ging rond maar sloeg niet aan. Ontstekingsmodule vervangen, half jaar gaan probleem. Mijn auto loopt goed, behalve bij koude start stottert hij 2 keer erg en slaat hij snel af. vooral na achteruit rijden. Maar sinds vorige week valt hij ook stil tijdens rijden. Bruin relais heb ik vervangen(onder accu), Toen ben ik bij de brandstofpomp gaan kijken. Heb een andere gekocht. Echter de bestaande pomp krijgt geen 12 v.
WIE WEET DIT en KAN ME HELPEN ???
MVG Bernard
Ik heb de storing gevonden. De stekker van de ontsteking maakte slecht contact. Als ik m naar beneden drukte begon mijn brandstofrelais weer te werken. Liet ik m los, dan was alles weer dood. Ik bedoel de bruine stekker die links bij die spoel zit. Dit is een gegoten stekker. Ben aan t peuterengeweest tot ik bij het pinnetje kon van de beige en de bruine draad. Deze heb ik wat strakker geknepen. Weg was de storing! Gek genoeg onderbrak dit mijn ontsteking en de brandstoftoevoer. Van dit soort storingen brengen je dus op een dwaalspoor. Heb vandaag weer gebruik gemaakt van de ax. Hopelijk kan ik hiermee ook weer anderen op weg helpen. M.v.g. Bernard