motorkap / lampies

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
aron147
AX Starter
AX Starter

motorkap / lampies

Post by aron147 »

beste mensen,,

ik heb ff een vraagje (s)

hoe krijg ik in godesnaam een motorkap van een ax uit 92 open?? het s het ouwe type. zonder toerenteller enzo!! wel een injedctie.....

ik kan nergens een schakelaar of hendel vinden om de kap te openen...

en wat voor lampen zitten erin?? met name het gewone licht?? er zitten nu van die nep xenon rotzooi in (gewoon een gekleurde lamp) en dat schiett niet op.. welke h maat moet ik hebben?? iig bedankt alvast
alfa 147 veloce distinctive
Citroën ax 1.1i plaisir

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Re: motorkap / lampies

Post by MBa@NL »

aron147 wrote:hoe krijg ik in godesnaam een motorkap van een AX uit 92 open?? het s het ouwe type. zonder toerenteller enzo!! wel een injedctie.....
oude type heeft niets te maken met een toerentellen, dat heeft te maken met of de eerste eigenaar het geld had om een sportieve/luxe uitvoering te kopen ;)

je hebt een AX van 92 en dus zelfs het nieuwe type, in 1991 zijn de dashboarden van vierkant naar afgerond gegaan...

Wat betreft het openen, links onder je stuur zit een hendeltje die je naar je toe moet trekken, je hoort dat een duidelijke *KLIK*. je stapt de auto uit en je voelt aan de kant van de rechter koplamp een hendeltje zitten, deze trek je ook weer naar je toe en hij is open :D

En wat betreft de lampen... dat zullen H4 (Halogeen) lampen zijn of als de koplampen ooit verkeerd vervangen zijn zullen het R2 (duplo) lampen zijn.

EDIT: ik zie nu in je onderschrift "AX 1.1 PLAISIR" staan, je hebt dus inderdaad het oude type dan maar die is van 1991 ;) (kan misschien net januari 1992 op kenteken gezet zijn maar het is toch echt een 91'er ;)

aron147
AX Starter
AX Starter

Post by aron147 »

dankkje voor het snelle antwoord..

de auto i van hets van een hobby bob geweest, alle kapjes zitten half los enzo!!

en hendel lag helemaal tussen het stuk van de achterkant van het struurhuis,, helemaal achterin..

indd het is h4, er zitte n nu gecoatte ngk 55w's in,, met zown groene aanslag erop.. dat geeft echt geen licht!!

blokje ligt er wel netjes bij!! dat is me heel erg meegevallen.

en dat voor 350 euro!! (met 4 nieuwe banden, nieuwe voorruit, nieuwe apk, en remmen/ ashoezen)
Citroën ax 1.1i plaisir

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Hee, weer een plaisir bij de club.
Stel je 's voor in het wie is wie gedeelte zou ik zeggen :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Rio97 wrote:Hee, weer een plaisir bij de club.
Stel je 's voor in het wie is wie gedeelte zou ik zeggen :wink:
ff opletten Rogier ;)

KLIK

aron147
AX Starter
AX Starter

Post by aron147 »

dat was indd de beknopte versie.. had snel ff jullie hulp nodig..

ik heb net een setje ultra white bulbs gehaald..

soort xenon look maar wel 4800k dus heeeeeel wit!!

ziet er wel mooi uit, alleen heb ik nu gele stadslichtjes,, die ga ik ook vanmiddag vervangen voor hele witte, of ledjes.. licht er ff aan hoe of wat ik er hier kan krijgen..

probleem is wel dat die koplampen niet toegestaan zijn op de nl weg.. (alsof mij dat boeit) dus met apk moeten ze er af (nog 9 maanden te gaan)

zal zo wel fotos posten, zodra ik stadlichtjes ook gedaan heb....

weet iemand trouwens of er HELDERE koplamp units te krijgen zijn?? lijkt me wel mooie,, aangezien deze al iets dof beginnen te worden..

iig groeten..
Citroën ax 1.1i plaisir

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

aron147 wrote:weet iemand trouwens of er HELDERE koplamp units te krijgen zijn?? lijkt me wel mooie,, aangezien deze al iets dof beginnen te worden..
zijn te koop voor rond de €25,- per unit (imitatie) maar ook voor €50,- (Valeo, het originele dus)

aron147
AX Starter
AX Starter

Post by aron147 »

50 euro.. dat is nog wel het overwegen waard..

ik ben vandaag een beetje aan het kloten geweest aan de ax..

xenon look 4800k.
toen ik er achterkwam dat stadslicht dan geel was, had ik maar LED stadslichten gekocht..

toen heb ik die achterlijke flessenhouders eruit getrokken, de zaagbank aan gezet, een plaat mdf gehaald, en k heb dus nu een mooi paneeltje
(net klaar met bekleden) in het zwart katoen,

gewoon heel simpel. in dezelfde vorm als de flessenhouder, maar dan recht toe recht aan.

toen heb ik ze overtrokken (spuitlijm van action) met een oud shirt..

fotos houden jullie te goed!!

lampen upgrade ben ik imho ZEEEER tevree mee, en dat voor een euro of 16..!!!!!
Citroën ax 1.1i plaisir

aron147
AX Starter
AX Starter

Post by aron147 »

ff een klein updateje,,
vandaag impulsief ee autoradio gekoopt..

een jvx uit de g serie.. gewoon goedkoop leuk dingetje... niet echt spectaculair ofzo..

morgen op jacht naar een setje speakers..

oohja, en og steeds geen fotos gemaakt!!

shame on me! :roll:
Citroën ax 1.1i plaisir

Post Reply