Ik ben bezig om mijn ax aan een nwe apk te helpen.
Het is een 1.1 prestige van 1996. Nu heb ik de dashboard verl en de achterremmen al vernieuwd. Maar het achterste draagarm rubber van de vooras moet ik nog vervangen. Ik heb die oude er al 3x afgehad. Maar in het nwe rubber zit een bus ingegoten, die op mijn draagarm blijft zitten, en daar muur vast op zit (lijkt 1 geheel)
Weet iemand hoe dit werkt?
Moet de hele draagarm er onderuit?
en
Achterste draagarm rubber van de vooras vervangen. ???
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Bodoel je eraf slijpen met haakseslijper en bijtel?
En het eraf draaien? Ziet er iets van schroefdraad in?
Kan ik dan aan die bus gaan draaien?
Er lijkt wel iets te zitten van een bev. schroef o.i.d. aan de draagarm kant.
Ik snap het nog niet helemaal.
ALS ik de draagarm helemaal wil demonteren, moet dan de aandrijfas ook los(waarom)? Dat staat in het Olving boekje.
En het eraf draaien? Ziet er iets van schroefdraad in?
Kan ik dan aan die bus gaan draaien?
Er lijkt wel iets te zitten van een bev. schroef o.i.d. aan de draagarm kant.
Ik snap het nog niet helemaal.
ALS ik de draagarm helemaal wil demonteren, moet dan de aandrijfas ook los(waarom)? Dat staat in het Olving boekje.
Enige wat los hoeft zijn 2 bouten van die beugel en de bout die je draagarm met de fusee van de veerpoot verbind. Eventueel afhankelijk van de uitvoering nog een stabilisatorstang.
Maar je mag dan niet aand de veerpoot trekken anders heb je kans de aandrijfas uit de versnellingbak te trekken.
De draagarm. Het punt waar de door jouw getoonde rubber zit. deze rubber zit op een spie geperst met die metalen bus. Die spie zit in de draagarm gedraaid. Nogmaals die kan heel erg vast zitten.
Wat ik van je begrijp is dat de metalen bus die bij de nieuwe nog in het rubber zit (daar hoort ie ook in vast te zitten) bij het verwijderen van de oude rubber is blijven steken op de spie.
Deze dient dan verwijderd te worden. Dit kan met een pers of dmv de slijptol. Wel voorzichting, de spie mag niet worden beschadigd.
Daarna dient de nieuwe rubber op de spie geperst te worden. Het is erg belangrijk dat dit goed gebeurt. De bedoeling is dat de rubbers eigenlijk bij nogmale stand van de draagarmen niet getordeerd worden.
Zijn ze dat wel dan gaan de rubbers niet heel erg lang mee.
Maar je mag dan niet aand de veerpoot trekken anders heb je kans de aandrijfas uit de versnellingbak te trekken.
De draagarm. Het punt waar de door jouw getoonde rubber zit. deze rubber zit op een spie geperst met die metalen bus. Die spie zit in de draagarm gedraaid. Nogmaals die kan heel erg vast zitten.
Wat ik van je begrijp is dat de metalen bus die bij de nieuwe nog in het rubber zit (daar hoort ie ook in vast te zitten) bij het verwijderen van de oude rubber is blijven steken op de spie.
Deze dient dan verwijderd te worden. Dit kan met een pers of dmv de slijptol. Wel voorzichting, de spie mag niet worden beschadigd.
Daarna dient de nieuwe rubber op de spie geperst te worden. Het is erg belangrijk dat dit goed gebeurt. De bedoeling is dat de rubbers eigenlijk bij nogmale stand van de draagarmen niet getordeerd worden.
Zijn ze dat wel dan gaan de rubbers niet heel erg lang mee.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Het begint te dagen.
Aandrijfas hoeft dus niet los.
Maar als ik hem bij het wiel demonteer en bij het rubber zelf, dan heb ik dus op 1 verbinding na het hele ding eraf, misschien is dat handiger voor mij.
Het erop persen, hoe gaat dat dan? Beetje bruut misschien, met een hamer, of moet ik daar even mee naar een vakman/garage?
Ik zal hem vanavond is efkes op een paar bokjes zetten. en kijken hoe ver ik kom.
Enorm bedankt voor de ondersteuning
Aandrijfas hoeft dus niet los.
Maar als ik hem bij het wiel demonteer en bij het rubber zelf, dan heb ik dus op 1 verbinding na het hele ding eraf, misschien is dat handiger voor mij.
Het erop persen, hoe gaat dat dan? Beetje bruut misschien, met een hamer, of moet ik daar even mee naar een vakman/garage?
Ik zal hem vanavond is efkes op een paar bokjes zetten. en kijken hoe ver ik kom.
Enorm bedankt voor de ondersteuning