Jemig zolang heb jij ze toch nog niet? Had toch wel de verwachting dat ze de zonodige jaren mee zouden gaan. Zeker voor de prijs waar ze voor gaan. Hoop dat ze het bij mij langer volhouden...
P'sies. Mijn Pilots zouden toch zeker 8x langer mee moeten kunnen als gewone halogeentjes. En met gewone halogeentjes deed ik gemiddeld een jaar, dus ik verwacht toch wel minstens 7 jaar met mijn Pilot Xenons te doen.
Vandaar dus ook dat ik al vroeg hoe lang DuFF ze al had.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
MNM(tm) wrote:P'sies. Mijn Pilots zouden toch zeker 8x langer mee moeten kunnen als gewone halogeentjes. En met gewone halogeentjes deed ik gemiddeld een jaar, dus ik verwacht toch wel minstens 7 jaar met mijn Pilot Xenons te doen.
Ik doe al 2,5 jaar met dezelfde halogeentjes.. Doe ik iets fout?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ik doe ook al bijna 3 jaar met het zelfde xenon setje, en het setje wat ik destijds in de ax had zit nu in de ax van me zusje..
vervang de lampjes altijd per 2.. de ene 4000k is de andere niet
Helaas is er erg veel troep te koop op het gebied van xenon.. dus het beste is om gewoon een duurdere set te kopen met garantie, kost wat maar dan heb je ook wat
MNM(tm) wrote:P'sies. Mijn Pilots zouden toch zeker 8x langer mee moeten kunnen als gewone halogeentjes. En met gewone halogeentjes deed ik gemiddeld een jaar, dus ik verwacht toch wel minstens 7 jaar met mijn Pilot Xenons te doen.
Ik doe al 2,5 jaar met dezelfde halogeentjes.. Doe ik iets fout?
En ook ik doe al 2,5 jaar (ondertussen bijna 3) met m'n (Philips) H4 lampen...
De laatste keer dat ik ze er even uit had zag het gloeidraad er nog super uit...
MNM(tm) wrote:Jah, maar jouw auto('s) staan 90% van 't jaar stil en die andere 10% zijn slechts ritjes naar en van meetings.
die witte (waar ik het over heb) gaat toch iedere door de weekse dag mee en komt niet op de geplaveide snelwegen maar op de minder gladde binnendoor weggetjes... en aangezien die dunne draadjes daar eigenlijk nog steeds niet tegen kunnen en al helemaal niet beter op worden... dus zo makkelijk hebben ze het niet
MNM(tm) wrote:Jah, maar jouw auto('s) staan 90% van 't jaar stil en die andere 10% zijn slechts ritjes naar en van meetings.
Mijne rijd me toch naar school/werk en ik heb altijd lichten aan
En ik heb ook nog eens goeikope japanse namaak dingen :P
Xenon lijkt me wel vet, maar ook duur
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ter info: mijn spanningsregelaar is dus dood geweest, en alles heeft een flinke optater gehad als in : meer als 18 volt ipv 12 volt..
maar, de tip van marco kan ik morgen is proberen ofzo als het weer meezit, om de lamp om te draaien, linksvoor doet nu dus helemaal geen ruk meer.
zowiezo doet het merk Pilot me wel wat... en denk dan indien het lampje echt stuk is, ik of 2 nieuwe lampjes koop, of een compleet nieuw setje... pff. dure maand.
ps, het ging hier dus over XENON-KITS, waarom begint iedereen opeens over die h4lampjes ?
Nee. De kleur van het uitgestraalde licht wordt bepaald door de chemische samenstelling van het gas in de lamp (om precies te zijn de 'verontreiniging' van het Xenon-gas met een bepaalde chemische stof).
De ontsteekspanning en de brandstroom zullen daar wel minimaal door worden beïnvloed, maar niet dusdanig dat je er beslist andere ballasten voor moet hebben.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Bij mijn bol zie je duidelijk dat het punt waar het licht vandaan komt verder ligt dan bij de standaard halogeen bol. Ik vraag me af of dat de reden is dat mijn lichtbeeld zo verstoord is.
Als je grootlicht aanzet dan wordt heel die lamp magnetisch naar beneden toe getrokken en komt ie dieper te zitten.
Als het me lukt weer een apk te versieren ga ik misschien is proberen die metalen kap eraf te schroeven. Kijken wat dat met het lichtbeeld doet. Als ik nu voor het huis sta verlicht ik zelfs de dakgoot. En met een h4 halogeen bol is het beeld goed.