GTI houd in ??? + tempmeter langzaam omhoog
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
GTI houd in ??? + tempmeter langzaam omhoog
Manne en vrouwe,
De GTI houd in en draaid stationair onregelmatig ( tussen de 1100 en 1000 ) toeren, meer kan ik er niet aan toevoegen vrees ik.
Wie kan mij tips geven waar ik moet zoeken of wat ik zou moeten vervangen.
Groeten Edwin
De GTI houd in en draaid stationair onregelmatig ( tussen de 1100 en 1000 ) toeren, meer kan ik er niet aan toevoegen vrees ik.
Wie kan mij tips geven waar ik moet zoeken of wat ik zou moeten vervangen.
Groeten Edwin
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Geheel geen meldingen, kzal even de ecu vervangen misschien dat nog helpt.TTF wrote:storingslampje? --> uitlezen..
komt ie langzaam op temperatuur --> thermostaat vervangen.. of ff testen
Iemand anders een idee ????
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Thanx, kheb hem vervangen en vandaag naar Nieuwegein geweest naar de meeting en we hebben het overleeft zonder teveel problemen dus hopelijk opgelost.RichardRR wrote:Ik denk meteen aan lambdasonde... die kan zeker van dit soort rare storingen geven. Hij is niet helemaal dood, maar geeft ecu foute waardes
Kheb tevens de thermostaat + sensor vervangen, dus ben weer tevreden ondanks dat er een bout van het waterhuis af knapte khad gelukkig nog een reserve in huis. Van de oude moet ik het boutje maar uitboren.
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
dat hoort bij die boutjes volgende keer laat ik de vrouw de bout vastdraaienFast eddie wrote:Kheb tevens de thermostaat + sensor vervangen, dus ben weer tevreden ondanks dat er een bout van het waterhuis af knapte khad gelukkig nog een reserve in huis. Van de oude moet ik het boutje maar uitboren.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Lijkt mij ook een goed planJoost wrote:dat hoort bij die boutjes volgende keer laat ik de vrouw de bout vastdraaienFast eddie wrote:Kheb tevens de thermostaat + sensor vervangen, dus ben weer tevreden ondanks dat er een bout van het waterhuis af knapte khad gelukkig nog een reserve in huis. Van de oude moet ik het boutje maar uitboren.
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Inmiddels bijna alles vervangen, maar de GTI blijft tegensputteren met optrekken en stationair draaien.
Wat gedaan;
* Gasklephuis schoongemaakt
* stappenmotor schoongemaakt
* sensor op de bak vervangen
* injectoren schoongemaakt
* benzine filter vervangen
* Lambda vervangen
Iemand nog ideeën, klas ergens temperatuur sensor ECU ???? waar zit dat .
Nog meer vreemde dingen bij harder als 110kilometer gaat lampje temperatuur sensor branden, en alles onder de 110 brand hij niet
Verder brand af en toe het motorindicatie lampje ( oranje ) Tja het blijft electronica
Wat gedaan;
* Gasklephuis schoongemaakt
* stappenmotor schoongemaakt
* sensor op de bak vervangen
* injectoren schoongemaakt
* benzine filter vervangen
* Lambda vervangen
Iemand nog ideeën, klas ergens temperatuur sensor ECU ???? waar zit dat .
Nog meer vreemde dingen bij harder als 110kilometer gaat lampje temperatuur sensor branden, en alles onder de 110 brand hij niet
Verder brand af en toe het motorindicatie lampje ( oranje ) Tja het blijft electronica
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
De temperatuursensor voor de ECU is een groene en die zit in het thermostaathuis geschroefd.
Die blauwe in de zijkant van de cilinderkop (recht boven de bak) is voor de temp.meter en lampje in 't dash.
Als tijdens het rijden spontaan 't oranje ECU-lampje gaat branden, dan neemt je ECU een storing waar en slaat daarvan de code op.
Er gaat dus wel degelijk iets fout in 't systeem!
Overigens is het zo'n beetje een standaard kwaal van GTI's dat de motorkabelboom gezeik gaat geven.
Die blauwe in de zijkant van de cilinderkop (recht boven de bak) is voor de temp.meter en lampje in 't dash.
Als tijdens het rijden spontaan 't oranje ECU-lampje gaat branden, dan neemt je ECU een storing waar en slaat daarvan de code op.
Er gaat dus wel degelijk iets fout in 't systeem!
Overigens is het zo'n beetje een standaard kwaal van GTI's dat de motorkabelboom gezeik gaat geven.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Thanx kheb de blauwe sensor vervangen, temperatuurmeter gaat nu keurig naar 80 graden en hij knippert niet meer.MNM(tm) wrote:De temperatuursensor voor de ECU is een groene en die zit in het thermostaathuis geschroefd.
Die blauwe in de zijkant van de cilinderkop (recht boven de bak) is voor de temp.meter en lampje in 't dash.
Als tijdens het rijden spontaan 't oranje ECU-lampje gaat branden, dan neemt je ECU een storing waar en slaat daarvan de code op.
Er gaat dus wel degelijk iets fout in 't systeem!
Overigens is het zo'n beetje een standaard kwaal van GTI's dat de motorkabelboom gezeik gaat geven.
Kzal een snoertje maken met schakelaar om storingen te lezen, misschien bied dit wat hoop.
Nogmaals thanx
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk